Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Helt galet, ett lån i skillnad mot året innan och mitt underskott gick från 66.000 till 141.000. Huuuur är det ens möjligt när jag inte har någon skillnad på lån kostnader?
38.500 tillbaka är väl bra men fan vad deprimerande att läsa det underskottet..

Säkert dum fråga, men som andra skrivit så verkar det ”fattas” räntor i min deklaration jämfört med förra året. Var får jag tag på dessa? Ska man ringa o be om kontrolluppgift av varje bolag?

Hur har C Finance fått för sig att jag betalat in 597kr i ränta. Har spärrat mig på Meddelandelån och Flexlimit för 100 år sen.
Inte betalt en krona till dom vad jag vet under 2019. Har dessa någon annan aktör jag glömt?

Jag ska få tillbaka drygt 9000 men det är innan jag dragit av resorna.
Jag behöver verkligen de 9000 I april
Om jag fattat rätt så kan jag godkänna deklarationen utan ändringar, få ut pengar i april. Och sen ändrar i deklarationen så att jag får tillbaka pengarna för resor.
Min fråga är:
Om jag gör ändringen innan 2 maj, kan jag få tillbaka pengar i juni då eller måste jag vänta?

Va ?! Visste du om detta ?! :(
Ja, det beror på min jämkning. Det blir lite andra siffror sen när jag har fyllt i avdrag för dubbelt boende och resor. Men klart lite nervöst att det inte skulle gå igenom.

Grattis Kimsan ❤️ vilken underbar present o lagom till helgen!!!

Tack vännen min! :face3hearts: Ja, det kom verkligen som en glad överraskning! Hoppades förvisso på några korvören, men icke denna summa... Känns mycket bra !
Nu blir det en resa till Krakow i sommar... :folded:

Om man ska deklarera aktier manuellt som står med på deklarationen kommer man få sen utbetalning då eller får man fortfarande i april?

Tack vännen min! :face3hearts: Ja, det kom verkligen som en glad överraskning! Hoppades förvisso på några korvören, men icke denna summa... Känns mycket bra !
Vi var där i somras. Underbar stad och mycket intressant ur historiskt och kulturellt perspektiv.

Mmm, min dotter var där oxå i somras & nu vill även jag dit... :)
Ett tips är att ta en rundtur m golfbilen första dagen för att få tips och en överblick över Krakow. Dyrt men väl värt pengarna.

Haft jämnkning förra året och fick deklarationen nu får tillbaka 4200kr

minskat räntekostnaderna med 40 000 samt ökat inkomsten med nästan 45 000, synd bara att första prickarna på krf trillat in, så UC lär inte bli bättre :)

Åh! Ett kanon resmål!! Va, där för två år, sedan, bra priser, gå på spa om du kan, torget, saltgruvan och alla mysiga pubar, wow va kul!! Dig mycket väl unnat ❤️❤️❤️ Kram fina

130.000 här haha. Lite småsurt.

kul ju, de är du värd!

Fick också min deklaration nu..

inkomst 407.500:-
Underskott 55000:-

Är underskottet mycket för den inkomsten eller ”normalt”? Bör jag sänka den inför samlingslån?

Imorse fick jag min deklaration med. Helt okej då det blev lite mer tillbaka än jag räknat med.
Bäst av allt hade väl varit att haft ett underskott på 0kr och inte fått tillbaka något men den dagen kommer väl förhoppningsvis 😵

Fick min idag! Tillbaka 23.000 plus att jag ska skriva in milersättning.
MEN!!!! Ska söka samlingslån i augusti... Inkomst 351.000 och underskott 131.000. Bör jag sänka underskottet? Får man ens lån med så stort underskott??? Tänkte städa bort några UC lån med skatten, men kanske inte spelar nån roll om underskottet blir så pass dåligt?

Fick min idag! Tillbaka 23.000 plus att jag ska skriva in milersättning.
MEN!!!! Ska söka samlingslån i augusti... Inkomst 351.000 och underskott 131.000. Bör jag sänka underskottet? Får man ens lån med så stort underskott??? Tänkte städa bort några UC lån med skatten, men kanske inte spelar nån roll om underskottet blir så pass dåligt?

Drygt 35% i underskott av lönen är mycket. Om du vill få bra villkor i aug bör du nog sänka det en bit ja, helst ner till ca 10%.

Fick restskatt på 6000. Nu vågar jag inte jämka mer :(

Är lite i panik nu, har kämpat sen september mot min plan att ta samlingslån. Skatteåterbäringen i april har varit en väsentlig komponent för att allt inte ska falla. Men på grund av avstämningar av egenavgifter från 2018 på 13 kr (!) så blir det att jag måste göra en ändring i deklarationen och får inte tillbaka pengar förrän i juni. Jäkla skit alltså...

Tänker ändra i min deklaration efter april.
Lägga till resekostnader och räntan från alektum som dom inte redovisade in förra året.
Har inte orkat tidigare räkna eller bry mig om resekostnader.
Mitt underskott blev ändå mycket i år 100 000 kr,men har ju sjunkit har ju som mest varit 146 000 kr.
Det går ju åt rätt håll,märks ju även på att man får mindre tillbaka på skatten.
Tror att nästa år blir underskottet under
100 000 kr.

Har för mig det är beroende på slut skattebesked när det ska vara senast betalt.

Men står tydligt på skv hemsida

Uppdateras ens inkomst i april om man skickar in deklarationen i tid för det?
Är det värt att skicka in och sen göra ändringar gällande underskott osv? Vi skriver alltid över gemensamma ränteutgifter till min man. Han har nu ett väldigt lågt underskott och hög inkomst. Det måste väl va bättre för att eventuellt kunna få lån än om man har ett jättehögt underskott?

Om man ska deklarera aktier manuellt som står med på deklarationen kommer man få sen utbetalning då eller får man fortfarande i april?

Fick i juni förra året när jag var tvungen att gå igenom några värdepapper i deklarationen. Gick inte att skicka in deklarationen utan att gå igenom det.

Fick också min deklaration nu..

inkomst 407.500:-
Underskott 55000:-

Är underskottet mycket för den inkomsten eller ”normalt”? Bör jag sänka den inför samlingslån?

Förra året hade jag inkomst 430 000 och underskott 175 000 ;)

iår inkomst 480 000 och underskott 130 000

Om du vill sätta det i perspektiv, varit sjukt belånad dock :/

Juni blir det då då det ska lämnas en K4 blankett =ändring, komplettering.

Haft jämnkning förra året och fick deklarationen nu får tillbaka 4200kr

minskat räntekostnaderna med 40 000 samt ökat inkomsten med nästan 45 000, synd bara att första prickarna på krf trillat in, så UC lär inte bli bättre :)
Grattis vännen :)

Någon mer än jag som har fått fel uppgifter om inbetald ränta till Brixo i deklarationen? Enligt kontrolluppgiften från Brixo har jag betalat in 4270kr men i deklarationen står det 470kr.
Kontaktade kundtjänst och fick detta svar:

"Hej!

Beloppet på 470kr är de beloppet du har betalat in mellan november till december för ditt Brixo lån och Flexkontot du har hos oss. Beloppet som även ska vara 3800kr som har betalats mellan januari till oktober 2019 är inskickat till Skatteverket via posten då detta var från ett gammalt system. Vi vet ej vad Skatteverket har gjort med dessa uppgifter som vi har lämnat in men vi har i alla fall skickat in de rätta uppgifterna till dem. Det du kan göra är att du kan ändra i din deklaration och skriva att du har betalat 4270kr i ränta år 2019 till Brixo AB.

Med vänliga hälsningar,

Brixo Kundtjänst
"

Senast ändrad:
Någon mer än jag som har fått fel uppgifter om inbetald ränta till Brixo i deklarationen? Enligt kontrolluppgiften från Brixo har jag betalat in 4270kr men i deklarationen står det 470kr.
Kontaktade kundtjänst och fick detta svar:

"Hej!

Beloppet på 470kr är de beloppet du har betalat in mellan november till december för ditt Brixo lån och Flexkontot du har hos oss. Beloppet som även ska vara 3800kr som har betalats mellan januari till oktober 2019 är inskickat till Skatteverket via posten då detta var från ett gammalt system. Vi vet ej vad Skatteverket har gjort med dessa uppgifter som vi har lämnat in men vi har i alla fall skickat in de rätta uppgifterna till dem. Det du kan göra är att du kan ändra i din deklaration och skriva att du har betalat 4270kr i ränta år 2019 till Brixo AB.

Med vänliga hälsningar,

Brixo Kundtjänst
"

Fick samma svar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp