- Meddelanden
- 42
- Mottagna reaktioner
- 21
- Poäng
- 92
Hallelujaaah NU finns mina också på kontot! Tack för gemensam väntan och support 

Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.

Äntligen, grattisHallelujaaah NU finns mina också på kontot! Tack för gemensam väntan och support![]()

Ska iväg och rida en sväng så pausar i att kolla snabbsaldo och hoppas mer än innerligt att de finns på kontot när jag är tillbaka.

Kolla ditt skattekonto, där ser du om utbetalning är gjord.Hittar inte mitt inlägg här:/
Så skriver ett nytt...
Nån som har SEB banken o fått återbäring?
Jag fick förskott i december/januari på min Skatte återbäring 11 tusen..sen deklarera ja l godkände förra veckan o de står 9750kr att ja ska få tillbaka....tyckte de lät konstigt o ringde Skatteverket o han ja prata med sa de e nog mellan skillnaden ja ska få tillbaka på...sen fick ja prata med en annan där som sa att nej så är de nog inte...avakta o se i veckan om du får tillbaka 9750kr.
Tkr allting låter konstigt...OM de nu e mellanskillnaden ja ska betala varför står de inte med.. ??
Kolla ditt skattekonto, där ser du om utbetalning är gjord.
Har Skatteverkets app o de står bara att deklarationen är godkänd och att belopp o få tillbaka 9750kr...
Kolla ditt skattekonto, där ser du om utbetalning är gjord.
?Ingående saldo 2018-04-02:
0kr
Jahapp om de nu stämmer?
Står det att en utbetalning är gjord senaste dagarna?
Håller helt med digHästar är som mumma för både kropp & själ ! Har haft häst i hela mitt liv, men icke just nu. Nu tillrider jag andras hästar - främst dressyr ! Love it![]()
!! Tyvärr är väl att jag fortfarande har kvar vår häst en viss del i denna oerhört katastrofala ekonomiska situation jag nu ”valt” att befinna mig i.Okej, då låter det inte som att det är några pengar påväg i nuläget iallafall.Nepp står inget sånt....står inte om jag ska betala något heller. Står bara belopp o få tillbaka 9750kr men den 13e januari i år fick jag tillbaka 11 tusen i förtids återbetalning
Okej, då låter det inte som att det är några pengar påväg i nuläget iallafall.
Vänner hade pengar idag
Eh va?!
Har skuld hos kf men under utredning. Kommer pengarna till mig eller går de direkt till kf? utredning precisa påbörjad ska skicka in papper senast imorgon
Har skuld hos kf men under utredning. Kommer pengarna till mig eller går de direkt till kf? utredning precisa påbörjad ska skicka in papper senast imorgon

Jag har också skuld men ej fått ännu. Hopppas de kommer så jag kan betala andra skulder...Fick mina pengar nu, har skuldsaldo på kronofogden - skumt

Funderar också på att sänka mitt underskott,
Årsinkomst ca 480.000 men ett underskott på 54.000. Får tillbaka 11.000 på skatten och tänkte åtminstonde sänka det. Aldrig gjort det förr men hur gör man det från punkt a till punkt b. Om någon orkar![]()
Är så himla mycket o försöka leta fram tyvärr.Finns massa bra trådar här på forumet om det, skriv bara ändra underskott så får du massor riktigt bra beskrivningar!
Jag gick in på skatteverkets sida nu och gick in på ändra i deklarationen (tanken är sänka underskottet), sen ränteutgifter mm, ändrade summan till hälften av vad den var innan, fick tillbaka 22k alltså borde jag få betala in 11k om jag tänker rätt? När ska man betala in detta? Och hur vet man exakt vad man ska betala in? Någon som vet?
Vad blev skillnaden i vad du fick tillbaka vs vad det står när du ändrat att du ska få tillbaka?
Jag justerade ner 8 500 på ränteutgifter nu. Fick tillbaka 16k innan och nu står det att jag ska få tillbaka 13,5k så det skiljer bara 2,5k för mig vilket jag swishade in till mitt Skattekonto så länge.. ingen aning om jag tänkt rätt heller :S
Man får ju bara tillbaka 30% av räntorna. Så 2000 borde stämma rätt bra.Jag ändrade också underskottet nu. Med 6500 men det jag reagerar på att det står jag ska få tillbaka 20k? När ursprungliga var 22500kr. Som jag redan fått utbetalt. Borde inte det stå isåf 22500-6500= 16k? 😵 Vore ju trevligt att bara behöva betala 2000 nånting. Istället för 6500
Man får ju bara tillbaka 30% av räntorna. Så 2000 borde stämma rätt bra.
så ändra underskottet med 15k iställetKanon! Jag jobbade 7 månader förra året på ett jobb dit jag körde bil och glömde göra avdrag, så lägger in reseavdrag och minskar underskottet så jag kommer +-0Yes det kan du![]()
Minskar mitt underskott från 53k till 29k, om det nu går igenom.Kanon! Jag jobbade 7 månader förra året på ett jobb dit jag körde bil och glömde göra avdrag, så lägger in reseavdrag och minskar underskottet så jag kommer +-0Minskar mitt underskott från 53k till 29k, om det nu går igenom.
Precis, reseavdraget jag syftade påVisst Syfta du på om reseavdraget skulle gå igenom.
För det finns väl ingen risk att dom nekar ett förändrat underskott av nån anledning? 😱

Jag ändrade också underskottet nu. Med 6500 men det jag reagerar på att det står jag ska få tillbaka 20k? När ursprungliga var 22500kr. Som jag redan fått utbetalt. Borde inte det stå isåf 22500-6500= 16k? 😵 Vore ju trevligt att bara behöva betala 2000 nånting. Istället för 6500
Är det någon av er som ansökt om reseersättning nu i efterhand? Jag väntade tills jag fick skattepengarna och sen ansökte. Inte mycket men det står att jag ska få ytterligare 2500kr. Någon som vet hur länge det tar innan man får pengarna?