- Meddelanden
- 122
- Mottagna reaktioner
- 33
- Poäng
- 147
Nu kom mitt slutskattebesked på kivra
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Hoppas mitt kommer snart med. Vore så skönt med extrapengar nästa vecka.Nu kom mitt slutskattebesked på kivra
Håller tummarna för er! Jag hade hoppas och hoppats att jag var med i körningen då jag inte hört något. Men i fredags eftermiddag fick jag brev i kivra om komplettering. Så surt att det tog så lång tid för den när jag deklarerade redan 20/3. Hörde även av mig i juni och frågade om de ville ha kompletteringar.
Skickat in det dem önskar då jag haft det redo så hoppas på snabbt fattat beslut imorgon.
En korrigerad ränteutgift så inget uppåt väggarna tokigt. Men jag förväntade mig att de skulle fråga varvid jag tidigare kontaktade dem själv. Tänkte inte på att jag förmodligen kunde bifogat underlaget redan vid inlämnandet. Men å andra sidan så plockades jag ut och har sedan väntat på handläggare tills nu så skulle säkerligen bara diffa ett par dagar i slutändan ändå.Skatteverket har väl haft en del extrajobb för att folk ska ändra på sina deklarationer fram och tillbaka för att få till bättre kreditbetyg, du får glädjas åt att hjälpt några sådana medmänniskor.
Vad har du gjort för justeringar i din som dom kan ha funderingar över?
Inte för mig heller. Fortfarande ingen handläggare som börjat titta på min deklaration. Drygt som fan. Misstänker att det dröjer till september/oktober innan jag får beslut.Verkar inte bli nått för mig denna körning heller
Hoppas jag får besked imorgon om utbetalning.
34000 kr är ju massor av matlådor.Loggade in på skatteverkets sida och ser att 34000 betalades ut till mig i fredags, men varför behåller dom 360 kronor? Det är ju en veckas matlådor för fattiga mig....Hade -24 kr innan.
Har du fått något besked idag?Verkar inte bli nått för mig denna körning heller
Hoppas jag får besked imorgon om utbetalning.
NejHar du fått något besked idag?

Det låter inte rätt. Tycker det borde stå varför de dragit 360kr.34000 kr är ju massor av matlådor.
Det är räntan de drar av om jag inte vill missminnas.

För mig att man får en påminnelse först...Sen betalar man inte den går det vidare till kfm.Hur är de där när man har skatteskuld?
Sista dagen att betala är 12/9. Vad händer om man inte betalar den dagen men kan betala 25/9?
Skickas de till kronofogden 13/9?
Försökte ringa Skatteverket som inte kunde ta emot mitt samtal.
@Lasseman har du koll?![]()
tack, har för mig något liknande. Men har också fått för mig att det är olika beroende på vilken summa det handlar om.För mig att man får en påminnelse först...Sen betalar man inte den går det vidare till kfm.
En bekant hade skatteskuld för nåt år sedan med förfallodatum i november, 15 tror jag. Det skickades till kfm i början på januari och då hade det gått ut en påminnelse innan det.
Tänker att tiden borde va ungefär lika....så ditt kanske skickas vidare i början av november då.
Har du fått slutskattebesked i Kivra innan så du visste att det var på g ?Nu trilla det in lite pengar
Ja jag tror att om det är över 2000 kr skickas det till kfm.tack, har för mig något liknande. Men har också fått för mig att det är olika beroende på vilken summa det handlar om.
Ja precis! Ja får försöka ringa igen, men kommer aldrig fram.Ja jag tror att om det är över 2000 kr skickas det till kfm.
Fan vad trist. Inget här heller. Hade så hoppats att få ut dom 5000 kr denna veckan. Har inget skuldsaldo hos kronofogden längre.
Det låter inte rätt. Tycker det borde stå varför de dragit 360kr.
Ja, i söndagsHar du fått slutskattebesked i Kivra innan så du visste att det var på g ?
Inget händer på skattekonton förutom 1 lördagen i månaden vad jag vet. Inget automatiskt i alla fallHur är de där när man har skatteskuld?
Sista dagen att betala är 12/9. Vad händer om man inte betalar den dagen men kan betala 25/9?
Skickas de till kronofogden 13/9?
Försökte ringa Skatteverket som inte kunde ta emot mitt samtal.
@Lasseman har du koll?![]()

Fick du ditt slutskattebesked denna veckan?
Nix. Har mejlat dem och frågat när jag får mina skattepengar.Fick du ditt slutskattebesked denna veckan?
Jag ringde i fredags em och fick besked som jag trodde att fortfarande har ingen börjat titta på min deklaration och att jag får åtminstone ställa in mig på att få slutskedet i september/oktober.Nix. Har mejlat dem och frågat när jag får mina skattepengar.
Ja det är väldigt ovanligt. Förra året blev den klar i början av juli. Samma ändringar i år som förra året och dom godkändes utan problem. Så jag vet fan inte vad som dröjer detta året. Snart 4 månader sedan jag deklarade. Men vet också att skatteverket har till december på sig att bli klara med alla deklarationer.Att få då här sent är väl ändå ganska ovanligt?
Då har du åtminstone fått komplettera. Inte hört ett ljud. Men drygt som fan och typiskt att din handläggare hade semester just vid din komplettering.Jag har inte heller fått mitt slutskattebesked. Min handläggare hade semester till sista juli. Fick komplettera någonting.
@Terry_ och @Snöflinga har ni fått era slutskattebesked?
Fortfarande ingen handläggare som börjat titta på min deklaration. Så frustrerande.
Inget ännu.... Ska höra av mig till dem imorgon och fråga.Jag fick mitt typ förra veckan.
Jag fick detta svaret.Inget ännu.... Ska höra av mig till dem imorgon och fråga.
Jag fick mina i juni och gjorde avdrag. Min fru fick i påskas och gjorde inga ändringar.Vissa deklarationer blir uttagna för granskning och detta sker nog till viss del slumpmässigt.Vad gör ni med deklarationen som får vänta så länge? Vi får den i mars, deklarera utan ändringar. Poff du får pengarna vid påsk. Gör du ändringar får du pengarna i juni. Ni som inte fått pengarna, sysslar ni med kriminell verksamhet eller vad gör ni med deklarationen?Jag fick mina i juni och gjorde avdrag. Min fru fick i påskas och gjorde inga ändringar.
Det är inte kriminellt att t ex fördela räntor mellan partners för gemensamma lån. Det var den enda ändringen vi gjorde och pengarna kom i mitten av juli istället för som alltid i juni. Fast Skv sa att inga pengar skulle komma förrän tidigast i augusti och senast i december.Vad gör ni med deklarationen som får vänta så länge? Vi får den i mars, deklarera utan ändringar. Poff du får pengarna vid påsk. Gör du ändringar får du pengarna i juni. Ni som inte fått pengarna, sysslar ni med kriminell verksamhet eller vad gör ni med deklarationen?Jag fick mina i juni och gjorde avdrag. Min fru fick i påskas och gjorde inga ändringar.
Jag gjorde samma ändring som förra året och fick då klart i början av juli. Inga konstigheter öht och godkändes direkt när handläggaren tittade på den. Gjorde samma ändring detta året. Aldrig varit så många som fått vänta på slutskattebeskedet som i år.Vad gör ni med deklarationen som får vänta så länge? Vi får den i mars, deklarera utan ändringar. Poff du får pengarna vid påsk. Gör du ändringar får du pengarna i juni. Ni som inte fått pengarna, sysslar ni med kriminell verksamhet eller vad gör ni med deklarationen?Jag fick mina i juni och gjorde avdrag. Min fru fick i påskas och gjorde inga ändringar.