Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Håller tummarna för er! Jag hade hoppas och hoppats att jag var med i körningen då jag inte hört något. Men i fredags eftermiddag fick jag brev i kivra om komplettering. Så surt att det tog så lång tid för den när jag deklarerade redan 20/3. Hörde även av mig i juni och frågade om de ville ha kompletteringar.

Skickat in det dem önskar då jag haft det redo så hoppas på snabbt fattat beslut imorgon.

Håller tummarna för er! Jag hade hoppas och hoppats att jag var med i körningen då jag inte hört något. Men i fredags eftermiddag fick jag brev i kivra om komplettering. Så surt att det tog så lång tid för den när jag deklarerade redan 20/3. Hörde även av mig i juni och frågade om de ville ha kompletteringar.

Skickat in det dem önskar då jag haft det redo så hoppas på snabbt fattat beslut imorgon.

Skatteverket har väl haft en del extrajobb för att folk ska ändra på sina deklarationer fram och tillbaka för att få till bättre kreditbetyg, du får glädjas åt att hjälpt några sådana medmänniskor.

Vad har du gjort för justeringar i din som dom kan ha funderingar över?

Skatteverket har väl haft en del extrajobb för att folk ska ändra på sina deklarationer fram och tillbaka för att få till bättre kreditbetyg, du får glädjas åt att hjälpt några sådana medmänniskor.

Vad har du gjort för justeringar i din som dom kan ha funderingar över?
En korrigerad ränteutgift så inget uppåt väggarna tokigt. Men jag förväntade mig att de skulle fråga varvid jag tidigare kontaktade dem själv. Tänkte inte på att jag förmodligen kunde bifogat underlaget redan vid inlämnandet. Men å andra sidan så plockades jag ut och har sedan väntat på handläggare tills nu så skulle säkerligen bara diffa ett par dagar i slutändan ändå.
Nu gläds jag bara åt att fått en kontakt och vet att någon finns där på andra sidan….. haha

Kul att kunna glädja någon annan att få känna lycka över sitt kreditbetyg. Sån orkar inte jag pyssla med

Loggade in på skatteverkets sida och ser att 34000 betalades ut till mig i fredags, men varför behåller dom 360 kronor? Det är ju en veckas matlådor för fattiga mig....Hade -24 kr innan.

Verkar inte bli nått för mig denna körning heller :(
Hoppas jag får besked imorgon om utbetalning.

Verkar inte bli nått för mig denna körning heller :(
Hoppas jag får besked imorgon om utbetalning.
Inte för mig heller. Fortfarande ingen handläggare som börjat titta på min deklaration. Drygt som fan. Misstänker att det dröjer till september/oktober innan jag får beslut.

Loggade in på skatteverkets sida och ser att 34000 betalades ut till mig i fredags, men varför behåller dom 360 kronor? Det är ju en veckas matlådor för fattiga mig....Hade -24 kr innan.
34000 kr är ju massor av matlådor.
Det är räntan de drar av om jag inte vill missminnas.

Hur är de där när man har skatteskuld?
Sista dagen att betala är 12/9. Vad händer om man inte betalar den dagen men kan betala 25/9?
Skickas de till kronofogden 13/9?
Försökte ringa Skatteverket som inte kunde ta emot mitt samtal.
@Lasseman har du koll? :)

Sista dagen att betala är 12/9. Vad händer om man inte betalar den dagen men kan betala 25/9?
För mig att man får en påminnelse först...Sen betalar man inte den går det vidare till kfm.
En bekant hade skatteskuld för nåt år sedan med förfallodatum i november, 15 tror jag. Det skickades till kfm i början på januari och då hade det gått ut en påminnelse innan det.
Tänker att tiden borde va ungefär lika....så ditt kanske skickas vidare i början av november då.

För mig att man får en påminnelse först...Sen betalar man inte den går det vidare till kfm.
En bekant hade skatteskuld för nåt år sedan med förfallodatum i november, 15 tror jag. Det skickades till kfm i början på januari och då hade det gått ut en påminnelse innan det.
Tänker att tiden borde va ungefär lika....så ditt kanske skickas vidare i början av november då.
tack, har för mig något liknande. Men har också fått för mig att det är olika beroende på vilken summa det handlar om.

Inget händer på skattekonton förutom 1 lördagen i månaden vad jag vet. Inget automatiskt i alla fall

Kan bekräfta att jag fick tag på Skatteverket, 5 min innan stängning.
När man har skatteskuld så ska den betalas 12/9. Betalar man inte 12/9 så får man en betalningsuppmaning 26/9. Är skattekontot fortfarande minus när de kör sin körning 5/10 går ärendet till kronofogden. Är skulden under 2000kr går den inte till kronofogden, då får man bara uppmaning på nytt. Så att betala 25/9 är således inget problem och ingenting kommer till kronofogden innan dess :)

Nix. Har mejlat dem och frågat när jag får mina skattepengar.
Jag ringde i fredags em och fick besked som jag trodde att fortfarande har ingen börjat titta på min deklaration och att jag får åtminstone ställa in mig på att få slutskedet i september/oktober.

Att få då här sent är väl ändå ganska ovanligt?

Jag har inte heller fått mitt slutskattebesked. Min handläggare hade semester till sista juli. Fick komplettera någonting.

Att få då här sent är väl ändå ganska ovanligt?
Ja det är väldigt ovanligt. Förra året blev den klar i början av juli. Samma ändringar i år som förra året och dom godkändes utan problem. Så jag vet fan inte vad som dröjer detta året. Snart 4 månader sedan jag deklarade. Men vet också att skatteverket har till december på sig att bli klara med alla deklarationer.

Jag har inte heller fått mitt slutskattebesked. Min handläggare hade semester till sista juli. Fick komplettera någonting.
Då har du åtminstone fått komplettera. Inte hört ett ljud. Men drygt som fan och typiskt att din handläggare hade semester just vid din komplettering.

Vad gör ni med deklarationen som får vänta så länge? Vi får den i mars, deklarera utan ändringar. Poff du får pengarna vid påsk. Gör du ändringar får du pengarna i juni. Ni som inte fått pengarna, sysslar ni med kriminell verksamhet eller vad gör ni med deklarationen?:facejoy: Jag fick mina i juni och gjorde avdrag. Min fru fick i påskas och gjorde inga ändringar.

Vad gör ni med deklarationen som får vänta så länge? Vi får den i mars, deklarera utan ändringar. Poff du får pengarna vid påsk. Gör du ändringar får du pengarna i juni. Ni som inte fått pengarna, sysslar ni med kriminell verksamhet eller vad gör ni med deklarationen?:facejoy: Jag fick mina i juni och gjorde avdrag. Min fru fick i påskas och gjorde inga ändringar.
Vissa deklarationer blir uttagna för granskning och detta sker nog till viss del slumpmässigt.

Det är inte kriminellt att t ex fördela räntor mellan partners för gemensamma lån. Det var den enda ändringen vi gjorde och pengarna kom i mitten av juli istället för som alltid i juni. Fast Skv sa att inga pengar skulle komma förrän tidigast i augusti och senast i december.

Jag gjorde samma ändring som förra året och fick då klart i början av juli. Inga konstigheter öht och godkändes direkt när handläggaren tittade på den. Gjorde samma ändring detta året. Aldrig varit så många som fått vänta på slutskattebeskedet som i år.

Dessutom har Skatteverket legat rejält efter denna sommar pga underbemannade. Väldigt många blev i år uttagna för manuell handläggning.

Skatteverket har t.om december på sig, då ska alla deklarationer vara klara.

Gjorde avdrag för resor till och från jobbet, fick strax över 30 k tillbaka innan midsommar. Inget är kriminellt så länge man kan bevisa sina avdrag och att man har rätt att göra avdragen s.k

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp