- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 387
- Poäng
- 1 057
Swedbank och har fåttPåstås på Flashback att Swedbank har fått nu. Någon som kan bekräfta?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Swedbank och har fåttPåstås på Flashback att Swedbank har fått nu. Någon som kan bekräfta?
68 miljarder för att vara exaktSwedank pch har inte fått, tycker det är märkligt att banksystemen inte kan hantera alla på en gång.är lixom inte 100 triljoner överöverföringar, det är några miljoner bara och borde en dator klara på några minuter max.
Nej troligtvis inte. Men alltid lite kul med tävling🤣Jag tror inte att det har någon betydelse vilken bank man har
Inga fysiska pengar skickas, bara digitala siffror som ändras , borde kunna ske pp npgra sekunder. Mina 10 tusen ligger snällt kvar på mitt skatrekonto. 😄 Blir nog inga pengar denna vecka.68 miljarder för att vara exakt
Ja det är sant. Har du begärt manuell utbetalning?Inga fysiska pengar skickas, bara digitala siffror som ändras , borde kunna ske pp npgra sekunder. Mina 10 tusen ligger snällt kvar på mitt skatrekonto. 😄 Blir nog inga pengar denna vecka.
#advensjukNu kom mitt på kommande betalningar ”Nordea”
Kommer inte få tillbaka ett skit nästa årHur många här förväntar sig att 2026 är det sista året de får tillbaka något alls? Eller har majoriteten här lån med säkerhet? 🫠
Jag kommer inte få tillbaka något på ränta men betalar extra varje månad i skatt för att förhindra rest skatt. Korkad affär egentligenHur många här förväntar sig att 2026 är det sista året de får tillbaka något alls? Eller har majoriteten här lån med säkerhet? 🫠
Ja det är synd. Det är alltid hybris när återbäringen kommer som om man har stått utan pengar ett helt år. Och nästa år så är det en ny verklighet - men jag säger ingenting, klart som bara den att det är välkommet med en bonus.Kommer inte få tillbaka ett skit nästa år
Nej inte jag heller förmodligen. Jag gör min sista inbetalning på saneringen nästa månad (4-årig betalplan). Jag har hört att en del borgenärer lägger in all ränta sista året på saneringen under deklarationen och detta skulle ju visas nästa år men då är det ju försent.Jag kommer inte få tillbaka något på ränta men betalar extra varje månad i skatt för att förhindra rest skatt. Korkad affär egentligen
Precis så alltid varit en klen tröst i kämpandet med alla skulder..Ja det är synd. Det är alltid hybris när återbäringen kommer som om man har stått utan pengar ett helt år. Och nästa år så är det en ny verklighet - men jag säger ingenting, klart som bara den att det är välkommet med en bonus.
Bra kämpat med saneringen kompis!Nej inte jag heller förmodligen. Jag gör min sista inbetalning på saneringen nästa månad (4-årig betalplan). Jag har hört att en del borgenärer lägger in all ränta sista året på saneringen under deklarationen och detta skulle ju visas nästa år men då är det ju försent.
Men men, skönt för dig att du slipper restskatt i alla fall. 😊
Hoppas att SEB får idagNu ser jag insättning imorgon, har Nordea
Tack!Bra kämpat med saneringen kompis!
Jag tycker att även om man exempelvis skulle få 100 kr i rest skatt så svider det ändå. Då man måste betala till skatteverket när man är så van att få tillbaka
Ja det oxåJa det är sant. Har du begärt manuell utbetalning?
Om man har sanering och Skatteverket själva är inkluderade där då? Sker det automatiskt då el måste man begära manuellt som jag fick göra för 2 år sedan efter måånga samtal med Skatteverket. Verkar som KFM fortfarande betalar in småsummot till Skatteverket varje månad ser jag så då lär väl inte ge mig några pengar automatiskt.Nej. Du kommer få pengarna utb till ditt bankkonto. Ingenting utmäts då du har sanering om det är det du är rädd för.
Undra varför det bara är Nordea som kan se inkommande det är väldigt lustigt tycker jagNordea - Ser nu utbetalningen under inkommande. 2026-04-09.![]()
Så var det för min man. Han hade skatteskuld i sin betalplan och han fick sina återbäringar utb automatiskt.Om man har sanering och Skatteverket själva är inkluderade där då? Sker det automatiskt då el måste man begära manuellt som jag fick göra för 2 år sedan efter måånga samtal med Skatteverket. Verkar som KFM fortfarande betalar in småsummot till Skatteverket varje månad ser jag så då lär väl inte ge mig några pengar automatiskt.
Ja det är lite ovanligt måste jag säga. Brukar vara att om en får på en bank så brukar alla fåDet är ju lite märkligt att en del med Swedbank har mottagit insättningen och inte andra haha.
Känner också så, har inte varit med om det tidigare. Men det kanske är en åtgärd man tagit denna gången så det inte trycker för hårt på systemen osv så det inte kraschar vad vet jag 😂Ja det är lite ovanligt måste jag säga. Brukar vara att om en får på en bank så brukar alla få
Mycket möjligt. Samtidigt så tycker man ju att ändra siffror hit och dit inte borde vara så komplicerat. Men som du säger. Vad vet jag, är ingen bank man. Kankse mer komplicerat rent tekniskt än vad det låterKänner också så, har inte varit med om det tidigare. Men det kanske är en åtgärd man tagit denna gången så det inte trycker för hårt på systemen osv så det inte kraschar vad vet jag 😂
Ganska vanligt inom myndigheterna tyvärr, olika svar hela tiden, inte så mycket koll osv. Känns som att det inte finns någon tydlig upplärning på några av våra myndigheter faktiskt. Man släcker dagens bränder konstant i princip..Nu har jag pratat med Skatteverket, tanten fick prata med en kollega och svaret efter lång tid är att har man skuldsanering gör utbetalningarna manuellt men hon kunde inte svara på om det görs för alla, och att det tar längre tid men att det skall ske automatiskt, utan att man begär utbetalning från skattekontot. Hon kunde inte heller säga varför ens begäran om utbetalning från skattekontot bara nekas 2 dagar senare utan förklaring men förstår frustrationen och att "kanske det är för att betalningarna görs automatiskt ändå tids nog".... Sällan man får prata med en handläggare på Skatteverket som man känner har någon koll alls på något. Ger upp redan nu istället för att vara frustrerad kommande 2 veckor....
Då verkar det ju som att du haft eller har någon skuld till skv som ingår i din sanering..Om man har sanering och Skatteverket själva är inkluderade där då? Sker det automatiskt då el måste man begära manuellt som jag fick göra för 2 år sedan efter måånga samtal med Skatteverket. Verkar som KFM fortfarande betalar in småsummot till Skatteverket varje månad ser jag så då lär väl inte ge mig några pengar automatiskt.
Jo, har för mig den hann betalas av innan jag fick skuldsanering för 2,5 år sedan men kanske kvar och skall inte spela någon roll som folk säger här och Skatteverket självaDå verkar det ju som att du haft eller har någon skuld till skv som ingår i din sanering..
Vi får se idag @Terry_ om du lyckas få din öl🤣
Låter konstigt. Jag har skuldsanering och hos mig är allt utbetalt utan konstigheter.
har seb fortfarande inte fått mina pengarInte långt kvar nu förhoppningsvis🎉
#SEBGANG
Bruksr inte Nordea släppa pengarna tidigare än vad som står som kommande transaktion? Har för mig det?