Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatten, En räddning?

Fick 07.18 imorse. Inga goda nyheter dock men det var väntat :D

Jag får 31000kr tillbaka på skatten
Tänkte att jag skulle lösa ferratum 25000kr men har mailat dem och frågat om kag löser den om jag kan få ett nytt lån till den lägre räntan för då kan jag lösa vivus och viaconto också och få en mycket mindre månadskostnad
Just nu har jag 25000 på ferratum månadskostnad 2500kr. 14000kr på vivus månadskostnad 2800kr och 14000kr på viaconto månadskostnad 2100kr

49000 tillbaka, lite mer än jag räknat med men tydligrn avdrag för facket och byte av arbetsgivare inom samma koncern som gjort att det blivit fel skatt!

Fyfan

Jag får 31000kr tillbaka på skatten
Tänkte att jag skulle lösa ferratum 25000kr men har mailat dem och frågat om kag löser den om jag kan få ett nytt lån till den lägre räntan för då kan jag lösa vivus och viaconto också och få en mycket mindre månadskostnad
Just nu har jag 25000 på ferratum månadskostnad 2500kr. 14000kr på vivus månadskostnad 2800kr och 14000kr på viaconto månadskostnad 2100kr
Yes de svarade att om jag slutbetalar lånet får jag den lägre räntan
Detta gör att min månadskostnad sjunker med ca. 5000kr per månad. Hallelulia

Har tydligen betalt 128000 i ränta, måste vara förbjag slutbetalt så många smslån, galet! Öka inkomsten med 145 000 till 435 000 men lär ju få sämre uc pga högre underskott av kapital,

Fick höra att skv skickar ut skattebeskedet efter slutsiffran i personnummret. Min är en 7:a, så jag får snällt vänta. Vilken slutsiffra har ni som fått erat besked?
Menar du dom sex första eller fyra sista i personnummer? Jag har 9 i sex första o 4 i dom sista

Fick höra att skv skickar ut skattebeskedet efter slutsiffran i personnummret. Min är en 7:a, så jag får snällt vänta. Vilken slutsiffra har ni som fått erat besked?
Kan meddela att jag fick igår också

Och jag har nummer 5 i mina sista och jag har inte fått besked ännu :(

Yes de svarade att om jag slutbetalar lånet får jag den lägre räntan
Detta gör att min månadskostnad sjunker med ca. 5000kr per månad. Hallelulia
Så är det men läst här att det finns inga garantier att man får lånet ändå! Vet inte om det var ferratum nån skrev att den slutbetalat lånet men fick avslag vid ny ansökan! Händer kanske inte dig men ha det i baktanken!

Har tydligen betalt 128000 i ränta, måste vara förbjag slutbetalt så många smslån, galet! Öka inkomsten med 145 000 till 435 000 men lär ju få sämre uc pga högre underskott av kapital,
Jag är värre 200 000kr helt galet!!

Jag är värre 200 000kr helt galet!!

Har cirka 290 000 i skulder, har alltså betalt ränta som nästa. Uppgår till hälften.

Hur faisken har man klarat 2018 ens? Detta är verkligen crazy typ 40 000 mer ön jag rökant med i röntekostnader

Men hade inte räknat med drygt 50 000 i skatteåterbäring sedan lön på 30 000 netto och en årsbonus runt 30 så har lite drygt ut bara i april 110 000 och är spärrad för spel, detta nan väl inte sluta annat än succe?

Har cirka 290 000 i skulder, har alltså betalt ränta som nästa. Uppgår till hälften.

Hur faisken har man klarat 2018 ens? Detta är verkligen crazy typ 40 000 mer ön jag rökant med i röntekostnader
Ja helt galet! Fast för mig har det märkts då pengarna inte räckt inte konstigt man ligger efter!

Men hade inte räknat med drygt 50 000 i skatteåterbäring sedan lön på 30 000 netto och en årsbonus runt 30 så har lite drygt ut bara i april 110 000 och är spärrad för spel, detta nan väl inte sluta annat än succe?
Precis blir bättre jag har också använt mycket av pengarna till spel tyvärr men spärrat mig nu som tur är

Ja helt galet! Fast för mig har det märkts då pengarna inte räckt inte konstigt man ligger efter!

Man kan ju tycka att lånebolagen har utnyttjat en privatperson som är i en trängd situation och borde bli stämda. ;-)

Men ja livet blir lättare hoppsbjag nu

Har inget ändrats sen du tog första lånet lär du få! Men låneföretagen är knepiga ibland är det som ett lotteri vem som får låna heller inte! Samtidigt skönt att bli av med ferratum dom är inte roliga!
Jag kan ju be dom kolla mig igen innan jag slutbetalar så jag är säker

Precis blir bättre jag har också använt mycket av pengarna till spel tyvärr men spärrat mig nu som tur är

Kommer säkert landa på runt 80-90 nästa år med då.

Men två dyra kostnader kan man konstatera:
1. Räntekostnader
2. Spelkostnader

Frågan är vilken som är högst.

Man kan ju tycka att lånebolagen har utnyttjat en privatperson som är i en trängd situation och borde bli stämda. ;-)

Men ja livet blir lättare hoppsbjag nu
Nu kan det bara bli bättre! Frågan är om jag ska ta pengarna från skatteåterbäringen på 16000kr eller ändra underskottet och skippa återbäringen? Kan man göra det utan att bli olaglig? Det är ju bara jag som blir drabbad då eller hur losar mina pengar!
Ser illa ut om jag i framtiden lyckas få nått samlingslån! Tips hur man ska tänka!

Fick tillbaka 29k, trodde på mycket mindre då min ekonomi är mycket bättre än förra året då jag fick tillbaka 34k.

Nu kan det bara bli bättre! Frågan är om jag ska ta pengarna från skatteåterbäringen på 16000kr eller ändra underskottet och skippa återbäringen? Kan man göra det utan att bli olaglig? Det är ju bara jag som blir drabbad då eller hur losar mina pengar!
Ser illa ut om jag i framtiden lyckas få nått samlingslån! Tips hur man ska tänka!

Jag skulle ta pengarna amortera, slita så på löngre sikt kommer det nog löna sig?

Här har ni vilka som rapportersde in för mig.

Bilagor

• Screenshot_20190308_112003_com.kivra.Kivra.webp
    Screenshot_20190308_112003_com.kivra.Kivra.webp
    87.1 KB · Visningar: 36
Nu dök det upp på min myndighetspost i alla fall. Och blev bra med mina mått mätt, går direkt in i min buffert. Tacksam över att det inte blev restskatt :)

Fortfarande inget!!!! Hahah vafan

Sitter fortfarande och väntar, min lyser med sin frånvaro. 😵

Jag fick 17500 ca. Känner kraft komma tillbaka. Nästa år har jag ju betalat ännu mer så då väntar en till stor återbäring. Plus att man jobbar på med lånen hela tiden. Känner ny glädje

Nu kom min!
18 k tillbaka. Men som jag befarade en sämre årsinkomst och högre underskott. Jag måste därmed söka mitt lån innan nya inkomsten registreras.

När var det din anmärkning försvinner?

Det bästa man har gjort är iaf att sluta spela!
Sjukaste är att jag haft lån på onea + vivus

30+16 har betalt totalt 42000 till dem i ränta och var skyldig dem 41000+16000 den 2018-12-31, ink aktuell ränta då

Vilket är bäst tror ni,

Inkomst 436 000 underskott -125 000
Eller
Inkomst 310 000 underskott -70 000

?

Wow vet inte om jag ska bli glad eller gråta. 240 tusen i underskott och 57 tusen tillbaka på skatten. Fin UC man får med 240 tusen i underskott. Hur fan har jag lyckats hålla mig borta från betalningsanmärkningar osv

Någon som vet hur mycket det påverkar ens UC att få 11000 kr mindre i inkomst än föregående år? Chefen snålade in på bonusen förra året (trots att företaget gjorde rekordvinst) typiskt nog, tänkte inte på att det drog ner inkomsten. Underskottet ungefär detsamma, knappt 25000 kr.

Nu fick jag i Kivra.
44.000 i underskott
323tkr inkomst.
Får tillbaka 6400:-

Endast 5st har rapporterats ränta utav 17

Jag fick min för nån timma sedan. 60,000 i underskott ger 19,000 tillbaka.
Hur ser kreditbolagen på att underskottet gått från 15,000 förra året till 60,000 i år? Och är det ett högt eller lågt underskott baserat på min inkomst på 540,000?

Edit: Tror minsann att alla mina långivare har rapporterat in, saknar ingen vid en första anblick men frågan är ju om summorna stämmer...

Vafan jag gick ur svenska kyrkan våren 2018. och dom har dragit 3000kr iaf, så jag får restskatt på 1900:-. Vettefan om jag har kvar lappen som jag fick från mitt utträde ur kyrkan. Irriterande minst sagt.... Inga stora pengar men jag ska fan inte betala för nåt som jag inte är medlem i :mad:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp