• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skickar inkasso påminnelse eller direkt till kfm?

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Om man missar datumet för pågående avbetalningsplan, brukar då inkasson skicka nån form av påminnelse, eller skickar de den direkt till kfm? Kommer bli sen med 2 av mina planer, med Max 1 vecka, så undrar om jag riskerar nåt.
Är första betalning på båda planer med, så kan inte be om betalfri eller anstånd :/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
918
Poäng
817
Om man missar datumet för pågående avbetalningsplan, brukar då inkasson skicka nån form av påminnelse, eller skickar de den direkt till kfm? Kommer bli sen med 2 av mina planer, med Max 1 vecka, så undrar om jag riskerar nåt.
Är första betalning på båda planer med, så kan inte be om betalfri eller anstånd :/
Första kan väl vara sådär. Har man betalat som planen någon gång så kommer det nog påminnelse men första inte alltid. Men är ju olika från inkasso till inkasso men 1 vecka bör du klara tror jag
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Om man missar datumet för pågående avbetalningsplan, brukar då inkasson skicka nån form av påminnelse, eller skickar de den direkt till kfm? Kommer bli sen med 2 av mina planer, med Max 1 vecka, så undrar om jag riskerar nåt.
Är första betalning på båda planer med, så kan inte be om betalfri eller anstånd :/
Tips är att kontakta dem
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Ena bolaget går inte diskutera med alls.Fick skitkass avb-plan på 5600kr i 6 månader o de gick inte diskutera med dem alls :/
Låter inte trevliga. Vilka var det och vilket bolag kom skulden ifrån? Om du vill berätta!
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Mailade alektum och bad på mina bara knän att få betala 6!dagar försent, men icke sa Nicke!!! Svaret jag fick:
Hej.

Betalning skall ske enligt överenskommelse, vi beviljar inte anstånd på er avbetalningsplan.

Med vänlig hälsning
Filippa Ekstrand

Så hjärtlösa och noll medmänsklighet!!
Där blir det kfm nu då, fan helvetes jävla skit!!
 

Marianne

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
21 April 2021
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
11
Poäng
36
Jag hamnade 1gång hos kronofogden ungefär 6 år sedan men då vet jag att inkasso skickade flera månader brev innan den hamna på kronofogden.
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Går aldrig att veta. Dom kan välja att skicka direkt till kfm. Bästa är alltid att kontakta inkassobolaget. 80% av alla inkassobolag är lättare att göra med än långivarna. Brukar alltid gå att lösa något. Fått betalfria månader många gånger hos inkasso
Såg nu att det handlar om Allerum, otur. Alektum är ett utav den värsta inkassobolagen att göra med enligt min åsikt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp