• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skickar inkasso påminnelse eller direkt till kfm?

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Mailade alektum och bad på mina bara knän att få betala 6!dagar försent, men icke sa Nicke!!! Svaret jag fick:
Hej.

Betalning skall ske enligt överenskommelse, vi beviljar inte anstånd på er avbetalningsplan.

Med vänlig hälsning
Filippa Ekstrand

Så hjärtlösa och noll medmänsklighet!!
Där blir det kfm nu då, fan helvetes jävla skit!!
Betalar du kfm kravet innan dem lägger upp en plan får du ingen anmärkning
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Går aldrig att veta. Dom kan välja att skicka direkt till kfm. Bästa är alltid att kontakta inkassobolaget. 80% av alla inkassobolag är lättare att göra med än långivarna. Brukar alltid gå att lösa något. Fått betalfria månader många gånger hos inkasso
Såg nu att det handlar om Allerum, otur. Alektum är ett utav den värsta inkassobolagen att göra med enligt min åsikt
Ja, fick betalfri månad på alla andra utom en samt halveringen på en denna månad. Men Alektum, fy fan, de går inte att diskutera alls med
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Finns inga lån du kan ta? Fairlo? Holm bank?
Har båda redan, samt även lån hos Thorn, haha säg vart jag inte har lån i dag liksom :/
Har även köpt på Telia och sålt för att få in till annat -_-. Har hamnat efter med ekonomin och legat back varje månad ett tag, och finns inga lösningar, utan det mesta har gått till inkasso. Bra planer med alla, UTOM Alektum då.....Men men, bara bita ihop och gilla läget.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 084
Mottagna reaktioner
6 663
Poäng
4 477
Mailade alektum och bad på mina bara knän att få betala 6!dagar försent, men icke sa Nicke!!! Svaret jag fick:
Hej.

Betalning skall ske enligt överenskommelse, vi beviljar inte anstånd på er avbetalningsplan.

Med vänlig hälsning
Filippa Ekstrand

Så hjärtlösa och noll medmänsklighet!!
Där blir det kfm nu då, fan helvetes jävla skit!!
Det var hårt får man säga!!!!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 084
Mottagna reaktioner
6 663
Poäng
4 477
Har aldrig haft just Allektum men haft många andra och alla utom Intrum skickar ut en påminnelse ca 7-10 dagar efter förfallodatum. Intrum är de enda som skickat direkt till kf. Intrum Invest skickar påminnelse, förstår än idag inte vad det är för skillnad mellan Intrum och Intrum Invest men Intrum Invest är så mkt bättre att ha att göra med än Intrum.

Även om ett inkassobolag säger att de inte kan bevilja anstånd ens med 6 dagar så kan det hända att de inte skickar till Kf så snabbt utan bara skräms. Dock har Intrum skickat till Kf efter 5 dagar.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Kan ju ha tur att dem inte skickar iväg det direkt och du hinner betala ändå. Är ju bara att hoppas på eet
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp