• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skifta lån

Nomerosa

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
3 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
19
Poäng
72
Jag har inte haft någon kompis som hjälpt mig. Men hade någon erbjudit det men mycket bättre ränta så hade jag inte haft råd att tacka nej oavsett hur det känns och oavsett hur mycket jag inte gillar att stå i skuld till folk jag känner. Hade svalt min stolthet helt enkelt då det kostar för mycket att vara dum.

ok, jag trodde du hade fått hjälp men nu läste jag ditt inlägg igen och förstod vad du menade :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Tråkigt att ingen bara kunde ge mig lite råd utan att det blev en massa påhopp.
Att ni tror att man ska begå Skattebrott, tror ni man ber om råd ang sånt i sånt här forum?? Allvarligt.
För att majoriteten här är hederliga människor. Vi har läst tusentals skumma inlägg här innan ditt och folk är bara måna om att ingen blir blåst. Så vänd din otacksamhet och ditt gnällande till tacksamhet istället då de ser efter dig och inte vill att du eller din vän hamnar i trubbel
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
819
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Det framgår inte namn när man för över till annan persons bankkonto, om man inte namngett personens konto till något dvs. Beträffande "investering" och dyl förstår jag inte riktigt problematiken. Finns inget brottsligt eller märkligt att föra över sådana summor till ditt bankkonto för att sedan refinansiera lån. Det enda som kan hända är att banken efterfrågar underlag för respektive transaktion i enlighet med penningtvättlagen. Jag har själv haft miljontals kronor som cirkulerat till mina konton och sedan ut och så länge detta sker legitimt har du inget att oroa dig för.
 

Nomerosa

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
3 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
19
Poäng
72
För att majoriteten här är hederliga människor. Vi har läst tusentals skumma inlägg här innan ditt och folk är bara måna om att ingen blir blåst. Så vänd din otacksamhet och ditt gnällande till tacksamhet istället då de ser efter dig och inte vill att du eller din vän hamnar i trubbel

Absolut inte otacksam och gnällig, då har du misstolkat mig. Jag är jätte tacksam för att få råd och tips! Ingen här ska hamna i trubbel! tack för din omtanke, detta forum är jätte bra på alla sätt!
 

Nomerosa

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
3 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
19
Poäng
72
Det framgår inte namn när man för över till annan persons bankkonto, om man inte namngett personens konto till något dvs. Beträffande "investering" och dyl förstår jag inte riktigt problematiken. Finns inget brottsligt eller märkligt att föra över sådana summor till ditt bankkonto för att sedan refinansiera lån. Det enda som kan hända är att banken efterfrågar underlag för respektive transaktion i enlighet med penningtvättlagen. Jag har själv haft miljontals kronor som cirkulerat till mina konton och sedan ut och så länge detta sker legitimt har du inget att oroa dig för.

Det är sant, men nu kommer jag att försöka lösa detta själv via min bank. Vill inte behöva få hjälp av min vän även om det såklart skulle underlätta en massa.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp