Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuld från Lea till Lowell – kan jag få delbetalning hos Lowell?

Min skuld på 75 000 från Lea har gått till Lowell. 😭

När jag loggar in finns ingen möjlighet att välja ”delbetalning”. Är jag körd gällande delbetalning? Vad är er erfarenhet?
 
Halloj,

Ajdå, det var mindre kul att höra! Ett av mina lån på 340k hamnade hos Lowell, min erfarenhet är att dom är raka/hårda, tråkigt nog... Jag ringde och prata med dom för att kunna försöka få någon lösning, det blev till att börja med en 6 månaders avbetalningsplan på 10k i månaden... Knappt att de rör på sig med ränta på 23%. När dessa 6 månader närmade sig slutet fick jag ringa på nytt, böna och be att inte få det släppt till KF. Återigen blev de ytterligare 6 månader/10k, ingen förändring på ränta eller dylikt...

Så ring till dom på måndag, berätta hur din situation ser ut/vad du har nuvarande i utgifter samt vad ni kan komma överens om.
 
Halloj,

Ajdå, det var mindre kul att höra! Ett av mina lån på 340k hamnade hos Lowell, min erfarenhet är att dom är raka/hårda, tråkigt nog... Jag ringde och prata med dom för att kunna försöka få någon lösning, det blev till att börja med en 6 månaders avbetalningsplan på 10k i månaden... Knappt att de rör på sig med ränta på 23%. När dessa 6 månader närmade sig slutet fick jag ringa på nytt, böna och be att inte få det släppt till KF. Återigen blev de ytterligare 6 månader/10k, ingen förändring på ränta eller dylikt...

Så ring till dom på måndag, berätta hur din situation ser ut/vad du har nuvarande i utgifter samt vad ni kan komma överens om.

Tack för svar! Det är ändå något. Bättre än att betala 75” direkt..
 
Tack för svar! Det är ändå något. Bättre än att betala 75” direkt..
Ja, förhoppningsvis så kommer ni fram till någon lösning iallafall. Gäller bara att du ligger på, för de kommer nog i förstahand begära att du ska betala allt i ett svep... Så gör inget i panik bara. :tummen:
 
Ja, förhoppningsvis så kommer ni fram till någon lösning iallafall. Gäller bara att du ligger på, för de kommer nog i förstahand begära att du ska betala allt i ett svep... Så gör inget i panik bara. :tummen:

tack, jag känner iaf lite förhoppning att det inte är helt helt kört iaf..
 
Tänkte uppdatera att jag ringde idag och lyckades få till en avbetalningsplan på 12 månader. Det kommer bli otroligt hårt, men ändå en lättnad att få en plan på att betala ca 7 500 kr per månad i stället för att betala hela på en gång eller det avbetalningsplanen som de först ville ha på 35 000 kr per månad. Det hade aldrig gått utan endast lett till fler skulder hos inkasso och sedan Kronofogden.

Det kommer bli ett fruktansvärt kämpigt år för jag vet att jag har fler skulder på väg till inkasso också, men det finns inga alternativ.
 
Snyggt, bra jobbat att du fick till en avbetalningsplan iallafall.. även om fast situationen låter som den gör.

Vet hur det är, när man vet om/mer saker börjar falla till diverse inkassobolag och betalningar missas hit och dit...
Men försök hålla ut, kontakta de olika långivare/inkassobolag där du har skulder idag. Försök se över om de går att lätta upp med någon betalningsfri månad så kan du lägga en större summa på en specifik skuld. Kanske kan du även få utöka återbetalningstiden för att få mindre månadskostnad, vilket kan vara en lättnad såhär innan man reder ut sakerna och känner sig på fötterna igen.

Tänk att du istället kommer leva taskigt/ha det tufft en viss period framåt istället för att än ha landat hos Kronofogden på utmätning och hela köret...

Detta fixar du!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp