Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Skulder på 300–400 000 kr – hur tar jag mig ur min svåra situation?

Hej!
jag har haft det väldigt destruktivt en period, jag vet inte vad jag varit i för bubbla.
Jag vill inte ha det såhär men nu är det redan kört. jag har fast jobb och ett så bra boende, men nu är jag på en skör tråd.
Jag har skulder runt 300 - 400 tusen och då räknas 150 000 med en medsökande.
Problemet är just nu att jag precis fått påminnelse från lumify, viaconto och klarna.
Är det någon som vet om jag kommer hamna snabbt hos KFM?

jag har ingen möjlighet alls att betala dessa höga summor varje månad. Jag får heller inte samlingslån då jag har 40 UC!!!!

mina närstående är oerhört besvikna och kan inte hjälpa mig i denna situation.

plus1 var även det omöjligt.
Jag är verkligen så körd :(
Kan knappt sova om nätterna
Jag känner inte att jag mår bra och saknar den man var en gång

Förstår att det är en jobbig situation då jag varit där själv. Men det är långt ifrån kört. Det bottnar egentligen i vad roten till problemet är, vad lånen/pengarna går till. Ta först itu med det problemet, sedan är det bästa att ringa bolagen och försöka komma överens om avbetalningsplaner innan de skickar vidare. Med 40 UC kommer du inte få någonting tyvärr, så där gäller det bara att ligga lågt i ett år och försöka så gott det går att inte få en betalningsanmärkning under tiden så du kan försöka dig på ett samlingslån om 12 månader när förfrågningarna gått ut. Oftast går det först till inkasso och sedan KFM, så bara du tar kontakt med de nu så kanske det går att lösa. Det är bättre än att stoppa huvudet i sanden, av egen erfarenhet. Lycka till!

Förstår att det är en jobbig situation då jag varit där själv. Men det är långt ifrån kört. Det bottnar egentligen i vad roten till problemet är, vad lånen/pengarna går till. Ta först itu med det problemet, sedan är det bästa att ringa bolagen och försöka komma överens om avbetalningsplaner innan de skickar vidare. Med 40 UC kommer du inte få någonting tyvärr, så där gäller det bara att ligga lågt i ett år och försöka så gott det går att inte få en betalningsanmärkning under tiden så du kan försöka dig på ett samlingslån om 12 månader när förfrågningarna gått ut. Oftast går det först till inkasso och sedan KFM, så bara du tar kontakt med de nu så kanske det går att lösa. Det är bättre än att stoppa huvudet i sanden, av egen erfarenhet. Lycka till!
Tack! Oj måste jag vänta ett helt år alltså.
Tänker specifikt på lumify, har läst att de kan skicka direkt till KFM utan regler osv.

Tack! Oj måste jag vänta ett helt år alltså.
Tänker specifikt på lumify, har läst att de kan skicka direkt till KFM utan regler osv.
Det beror på när kreditförfrågan registrerades, det är exakt ett år från det datumet då förfrågningen registrerades som den försvinner. Du kan även försöka söka hos långivare som inte använder UC men då får du (oftast) betala mycket högre ränta. Det kanske kan hjälpa dig komma ner i månadskostnad kortsiktigt tills din UC blivit bättre.

Vad har du för inkomst per månad och hur ser lånesitationen ut? Lista gärna de olika lånen med summa samt ränta.

Förstår att det känns tufft. Men vi är många här som varit i liknande situation och det finns nästan alltid lösningar. Men sällan några bra quick fix och oftast krävs det en period där man liksom kalibrerar om hjärnan från den livsstil man har haft och börjar bli mer inställd på att få det långsiktigt bättre.

3-400 K är (relativt sett) inte så mycket ändå. Men med "fel" långivare blir det ju ofta svårt att andas på grund av hemska räntekostnader..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp