Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skulder som snart når KFM + utmätning

Nordea - 226.318kr - Ränta 10.7% - Effektiv Ränta 11.24% (Ca 4500kr/månad)
LF Finans - 214.515kr - Ränta 8.8% - (Ca 2230kr/månad)
ICA Banken - 156.778kr - Ränta 13.48% (Ca 2300kr)
Thorn Svenska AB - 147.652kr - Ränta oklart - (Ca 3500kr/månad)
Avida Finans - 28.052kr - Ränta oklart - (Ca 900kr/månad)
Northmill Bank - 15.678kr - Ränta 22.9% - Effektiv Ränta 30.58% (Ca 700kr/månad)
Resurs bank - 26.877kr - Ränta 9.99% - (Ca 1200kr/månad)
Remember / Swedbank - 43.603kr - Ränta oklart - (Ca 1800kr/månad)
Tomly - 53.268kr - Ränta 22% - Effektiv Ränta 34.16% (Ca 6000kr/månad)
Binly - 22.400kr - Ränta 22% - Effektiv Ränta 57.03% (Ca 2600kr/månad)
Lumify - 65.974kr - Ränta 22% - Effektiv Ränta 73.20% (Ca 4900kr/månad)
Ferratum - 16.164kr - 42% Ränta - Effektiv Ränta 51.11% (Ca 750kr/månad)
Vivus - 4164kr - Ränta oklart - (Ca 600kr/månad)
Fairlo - 3000kr - 22% Ränta - (Ca 240kr/månad)
GF Money - 33.387kr - Ränta 42% - (Ca 1600kr/månad)
Merax Bank - 31.762kr - Ränta oklart - (Ca 2200kr/månad)
Saldo Bank - 21.182kr - Ränta 39.5% - (Ca 1200kr/månad)
Loanstep - 25.588kr - Ränta 20.450% - (Ca 700kr/månad)

MÅNADSKOSTNAD FÖR LÅN: 37920kr INKL. AMORTERING/RÄNTA

TOTALT BELOPP: 1.136.362kr

Här är en listen lista jag skrev för ett tag sen. Stämmer någorlunda.
Texten har blivit lite märklig men man kan nog tyda det.

Hur mycket var din skuld på innan du nu fick inledande om man får fråga?

Jag sitter också här inne och läser på som en tok!
Vissa trådar ger mig hopp medan andra ger mig en dålig känsla av att bli godkänd.

Det enda som står helt klart för mig är att jag kommer inte kunna bli av med dessa skulder inom överskådlig tid.
1.250 möjligen har det ökat med typ 50’. Har inte följt utvecklingen jätte noga sen jag släppte allt för jag var inställd på att det kommer skena iväg som fan nu. Det är vad det är. Jag kan inte betala hur jag än gör.

Jag läser som en tok här inne jag med. Alla fall är unika, det är en sak som är säker. Vi kämpar alla på efter bästa förmåga. Det viktiga är ju att man gör en förändring. Om man kan. Att lida av ett spelberoende är kanske inte lika enkelt, risken att falla tillbaka osv. Jag är typ glad att jag inte kan handla på avbetalning. Att jag egentligen knappt kan handla alls. Det ger en känsla av kontroll samt eftertänksamhet. Jag vill vända min ekonomi och få drägliga år framöver.

Rekommenderar att boka ett till möte och få hjälp att skicka ansökan om skuldsanering eftersom du kommer släppa allt. Finns inget att förlora och mycket på att vinna i både tid och pengar om du skickar ansökan

Tack! Om än jag har en dålig magkänsla när det känns som man "inte" gjort allt man kan. Det är först nu jag verkligen börjar ta tag i problemen och vill lösa detta.
Just av anledningen till att nu börjar de gå käpprätt åt fanders.

Tack! Om än jag har en dålig magkänsla när det känns som man "inte" gjort allt man kan. Det är först nu jag verkligen börjar ta tag i problemen och vill lösa detta.
Just av anledningen till att nu börjar de gå käpprätt åt fanders.
Om typ 9-10 månader när din ansökan handläggs sänkan du ha ”gjort allt du kunnat”, inte skuldsatt dig mer, bytt bil, försökt betala av det du kunnat.
Jag har en känsla av att det kommer bli väldigt mycket mer ansökningar framöver så slösa ingen tid.
Det ena är att ränteavdraget försvunnit. Det andra är att ”vi” som paniklånat för att lösa skulder inte kommer bli beviljade (tur!) med de hårdare kraven.
Du har inget att förlora!

Jag har fått ett kronofogdekrav från Saldo Bank på drygt 23k. Är det till min fördel att betala av sånt med pengarna från bilförsäljningen inför kommande sanerings-ansökan?
Eller bör jag skicka in på mina större lån? Som ej ännu ligger i väntan på delgivning hos KFM

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp