• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsättning....igen!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Athena

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
75
Mottagna reaktioner
47
Poäng
147
Förlåt min fråga, men sökte du skuldsanering en andra gång pga skulder på 210tkr? Det låter i min värld som en förhållandevis låg skuldsättning…
Ja i din värld kanske men i min värld är det en enorm summa. När jag endast 2 år tjänat strax över 200000 kr om året. Annars har jag alltid tjänat under 200000 kr om året. Så då är 210000 kr en enorm summa.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 847
Mottagna reaktioner
1 837
Poäng
1 277
Ja i din värld kanske men i min värld är det en enorm summa. När jag endast 2 år tjänat strax över 200000 kr om året. Annars har jag alltid tjänat under 200000 kr om året. Så då är 210000 kr en enorm summa.
Öka inkomsterna.
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
63
Poäng
196
Sitter och drömmer om en skuldsanering dag in och dag ut för att kunna få en andra chans och aldrig mer i mitt liv ta ett lån om det inte är för bostad och så ser man detta.
Känns som världens käftsmäll att folk som skiter fullständigt i allt får igenom sina ansökningar men vi som verkligen vill inte får.
Jag vet vi ska stötta varandra här men ibland krävs också den hårda sanningen.
Blir så sjukt irriterad när jag ser att folk får igenom sin sanering och antingen missköter den eller gör om samma sak igen så fort dem är skuldfria!
 

Athena

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
75
Mottagna reaktioner
47
Poäng
147
Sitter och drömmer om en skuldsanering dag in och dag ut för att kunna få en andra chans och aldrig mer i mitt liv ta ett lån om det inte är för bostad och så ser man detta.
Känns som världens käftsmäll att folk som skiter fullständigt i allt får igenom sina ansökningar men vi som verkligen vill inte får.
Jag vet vi ska stötta varandra här men ibland krävs också den hårda sanningen.
Blir så sjukt irriterad när jag ser att folk får igenom sin sanering och antingen missköter den eller gör om samma sak igen så fort dem är skuldfria!
Du har ju inte den blekaste aning varför man blir skuldsatt en andra gång. Hört talas våld i nära relation? Utsatt för bedrägeri? Sjukdom? m.m
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 847
Mottagna reaktioner
1 837
Poäng
1 277
Lätt att säga när man inte lider av grav depression, utmattningssyndrom m.m. Vidrig kommentar.
Ja, det är lika lätt att säga som att säga "ge upp, du kommer aldrig att klara det här".
Vilket av de två alternativen tycker du är mest konstruktivt?
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
63
Poäng
196
Du har ju inte den blekaste aning varför man blir skuldsatt en andra gång. Hört talas våld i nära relation? Utsatt för bedrägeri? Sjukdom? m.m
Vad fan yrar du om?! Person skriver ju klart och tydligt SHOPPING!
 

shoppoholic

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
22 Mars 2023
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
31
Poäng
127
Hur har det gått för dig? Jag hoppas du mår bättre nu och gått på terapi för ditt shoppingberoende och mående. Även jag är skuldsatt igen. Min skuldsanering pågick från 2013-2018.

Hade skulder på 210000 kr 2023 men är nu nere på 135000 kr tack vare ackorduppgörelser. Kommer inte söka skuldsanering en andra gång då jag redan provat det och fått avslag trots två olika anledningar. Men jag har en enorm vilja, envishet och motivation att bli skuldfri på egen hand. Jag kommer klara det.

Då dina skulder är så stora är det bästa att släppa allt och ha löneutmätning.

Tack för din omtanke! Har släppt allt och har utmätning på lönen, och fick avslag på min ansökan om skuldsanering!

Men går till en psykolog regelbundet och en budget-och skuldrådgivare så jag ger inte upp!
 

shoppoholic

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
22 Mars 2023
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
31
Poäng
127
Hur har det gått för dig? Jag hoppas du mår bättre nu och gått på terapi för ditt shoppingberoende och mående. Även jag är skuldsatt igen. Min skuldsanering pågick från 2013-2018.

Hade skulder på 210000 kr 2023 men är nu nere på 135000 kr tack vare ackorduppgörelser. Kommer inte söka skuldsanering en andra gång då jag redan provat det och fått avslag trots två olika anledningar. Men jag har en enorm vilja, envishet och motivation att bli skuldfri på egen hand. Jag kommer klara det.

Då dina skulder är så stora är det bästa att släppa allt och ha löneutmätning.

Tack för omtanken! Släppte allt till KF och har idag utmätning på lönen! Går i terapi för alla mina missbruk och dessutom hos världens bästa skuld- och budgetrådgivare ! Fick avslag på min skuldsaneringsansökan, trots att jag uppfyllde 3 av kraven men helhetsmässigt uppfyllde jag inte "de särskilda kraven " enligt min handläggare och när jag återkopplade på beslutet och frågade vad de " särskilda kraven innebär " och vem som fattar beslut, handläggare/ jurist, fick inget svar på någon av mina frågor annat än att jag kan överklaga! Men jag ger inte upp, kommer att söka på nytt!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp