O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
Jag har i 6 års tid kämpat med sms lån, och hamnat i den klassiska låna för att betala lån karusellen! Tog tjuren vid hornen innan jul och gav mig själv löftet att inte ta ett enda sms lån till, utan istället reda ut situationen. Jag orkade inte längre med ångesten varje månad för att få ihop ekonomin, att maila och ringa för att försöka få anstånd, avbetalningsplaner osv. Nu har jag fått ett skuldsaldo hos KFM på 36 000 kr, och det känns nästan skönt! Låter kanske jättekonstigt, men att bara kunna släppa allt var som en befrielse! Kommer att få utmätning, men hoppas kunna betala 8000 kr i månaden så att detta blir betalt snarast, någon som har erfarenhet om hur villiga KFM är med att gå med på sånt? Har pratat med em flera ggr, och de är väldigt tillmötesgående. En undran till, om jag låter resterande tre sms lån jag har kvar gå vidare och bli skuldsaldo, räknas då dessa nya belopp in på min utmätning, och jag kan fortsätta min avbetalning? Jag har som mål att bli av med allt när det här året är slut. Jag ger mig själv detta år att kämpa och lösa situationen. Hur länge finns ett skuldsaldo på ens UC? Blir det även anmärkningar, eller bara att skuldsaldot syns på UC? Tar gärna emot råd, men erkänner att det känns som en lättnad att släppa allt!