Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsaldo, känns som en befrielse nu!

Jag har i 6 års tid kämpat med sms lån, och hamnat i den klassiska låna för att betala lån karusellen! Tog tjuren vid hornen innan jul och gav mig själv löftet att inte ta ett enda sms lån till, utan istället reda ut situationen. Jag orkade inte längre med ångesten varje månad för att få ihop ekonomin, att maila och ringa för att försöka få anstånd, avbetalningsplaner osv. Nu har jag fått ett skuldsaldo hos KFM på 36 000 kr, och det känns nästan skönt! Låter kanske jättekonstigt, men att bara kunna släppa allt var som en befrielse! Kommer att få utmätning, men hoppas kunna betala 8000 kr i månaden så att detta blir betalt snarast, någon som har erfarenhet om hur villiga KFM är med att gå med på sånt? Har pratat med em flera ggr, och de är väldigt tillmötesgående. En undran till, om jag låter resterande tre sms lån jag har kvar gå vidare och bli skuldsaldo, räknas då dessa nya belopp in på min utmätning, och jag kan fortsätta min avbetalning? Jag har som mål att bli av med allt när det här året är slut. Jag ger mig själv detta år att kämpa och lösa situationen. Hur länge finns ett skuldsaldo på ens UC? Blir det även anmärkningar, eller bara att skuldsaldot syns på UC? Tar gärna emot råd, men erkänner att det känns som en lättnad att släppa allt!

KFM beviljar aldrig avbetalningsplaner på "e-mål" vilket smslåneskulder är, dom får helt enkelt inte göra det. Det kan du läsa på om på deras hemsida, dom kan i vissa fall bevilja avbetalningsplaner på "a-mål" men det undantar inte skulden från utmätning.

Det står dig fritt att när som helst göra inbetalningar på dina skulder, till vilket belopp du vill, så du kan ju ha din lilla egna "avbetalningsplan" om du vill, men eventuell utmätning löper på oavsett.

Utmätningsbeloppet och din egna "avbetalningsplan" är detsamma oavsett om du är skyldig 36000 eller 36 miljoner, man räknar ut vilket belopp man har rätt att dra och drar det fullt ut till skulderna är reglerade.

Skuldsaldo syns i 24 månader på din UC, 24 månader från att skulden blev reglerad eller återkallad från KFM.
Anmärkningar får du i och med utslagen som följer av betalningsföreläggandena, dom syns i 3 år, oavsett om du betalat skulden eller inte.

Vilket bra och tydligt svar Lasseman. Kan vara nytta för många att läsa det du skrivit.

När du vill betala på din egna "avbetalningsplan" så har du betalningsinfo här :

http://www.kronofogden.se/BetalatillKronofogden.html
Är du osäker på vilket kontor som handlägger dina skulder så kan kundcenter svara på det, råkar du bo i någon av de uppräknade orterna där ett indrivande kontor finns, så kan du räkna med att du tillhör just det kontoret. Ange ditt personnummer som referens på betalningen.

Ser att det även står det där om avbetalningsplaner/delbetalning längst ner på sidan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp