• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Men dom går med på skuldsanering ändå i vetskap om att dom inte får pengar?
Vilka? Fattar KFM beslut om beviljad sanering med nollplan så får inte borgenärerna några pengar, hur gärna de än vill.
KFM utreder på ansökarens begäran främst om man är insolvent med de förutsättningar man har i nuläget, och varför, och har man då inget betalningsutrymme blir planen noll vid godkänt beslut.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Okej tack för svar. Trodde anmärkningar var tre år, men är det för att exempelvis en skuldsanering löper 5 år som det är så?
Skuldsanering är alltid fem år oavsett om betalplanen är kortare.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Men dom går med på skuldsanering ändå i vetskap om att dom inte får pengar?
Ibland så invänder de med anledning just att de får för lite eller inga pengar tillbaka men den sortens invändning får sällan gehör och skuldsanering beviljas ändå.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Fan vad anmärkningar jag har, 111st på pricken! Ska bli så skönt att eventuellt få slippa dom. Fick meddelande från KFM att dom tagit emot ärendet den 20220823. Hoppas på ett inledande snart.

111 anmärkningar?! Jäklar!!
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Fan vad anmärkningar jag har, 111st på pricken! Ska bli så skönt att eventuellt få slippa dom. Fick meddelande från KFM att dom tagit emot ärendet den 20220823. Hoppas på ett inledande snart.
Hur fan har det gått till ? Du kan ju inte haft över 100 aktörer eller ? Och jag som oroar mig nu för att få EN anmärkning nu när jag "släppt" det mesta i väntan på om jag får inledande eller ej....
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Hur fan har det gått till ? Du kan ju inte haft över 100 aktörer eller ? Och jag som oroar mig nu för att få EN anmärkning nu när jag "släppt" det mesta i väntan på om jag får inledande eller ej....
Min tanke också… kanske menar förfrågningar?
 

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Hur fan har det gått till ? Du kan ju inte haft över 100 aktörer eller ? Och jag som oroar mig nu för att få EN anmärkning nu när jag "släppt" det mesta i väntan på om jag får inledande eller ej....
Japp. Har haft det sen 2010. Då mardrömmen startade. Står klart och tydligt i minUC.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp