• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering, fått inledande!

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Nej, lönen var med i ansökan. De har sett det så tycker också det var konstigt att jag fick inledande och sen nekade mig pga det.
Usch då...hoppas dom inte får nåt sånt ryck. Överklagade du? Jag har överklagat varje gång jag fått avslag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Usch då...hoppas dom inte får nåt sånt ryck. Överklagade du? Jag har överklagat varje gång jag fått avslag.
Nej, jag överklagade inte. Jag ska ansöka igen när skulderna blir lite äldre och jag blir helt fri från spel.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Okej.
Med facit i hand så var det kanske ändå bra att du inte fick skuldsanering då ditt beroende inte är under kontroll.
Ja, det tycker jag också nu.
Har varit på min första behandling idag och behandlaren tyckte också att jag först måste bli av med beroendet innan jag kan fixa ekonomi.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
KF borde väl se alla skulder i UC el liknande om man inte har privata skulder. Jag rapporterade om en långivare som tydligen inte skickat skulden till Kf under mitt samtal med Kf för några dagar sen å han sa vissa rapporterar inte till Kf för dom vet dom inte får några pengar men han sa inget konstigt med det och antecknade det till min totala skuld. Dagen efter fick jag inledande...så dom borde ju sett att det är en gammal skuld, kanske bara hjälpte mej då skuldbergat blev större å svårare att betala tillbaka.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Nej, jag överklagade inte. Jag ska ansöka igen när skulderna blir lite äldre och jag blir helt fri från spel.
Det där med spel är överdrivet, sist frågade han inte ens om sånt även jag tidigare berätta om jag varit spelberoende och skulderna delvis uppkommit pga det. Och alla 4-5 handläggare jag pratat med har inte grottat ner sej i det.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
KF borde väl se alla skulder i UC el liknande om man inte har privata skulder. Jag rapporterade om Gothia som tydligen inte skickat skulden till Kf under mitt samtal med Kf för några dagar sen å han sa vissa rapporterar inte till Kf för dom vet dom inte får några pengar men han sa inget konstigt med det och antecknade det till min totala skuld. Dagen efter fick jag inledande...så dom borde ju sett att det är en gammal skuld, kanske bara hjälpte mej då skuldbergat blev större å svårare att betala tillbaka.
Efter inledande måste alla du är skyldig till rapportera det till KFM inom några veckor. Gör de inte det så har dom inte sen rätt att kräva att du ska betala tillbaka till dem.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Efter inledande måste alla du är skyldig till rapportera det till KFM inom några veckor. Gör de inte det så har dom inte sen rätt att kräva att du ska betala tillbaka till dem.
Ja räknar med att Kf och låneföretagen vet om varandra efter 3 år, själv har jag helt förträngt dom, vilka dom är och hur stora skulderna är. Har hört att ev nytillkomna skulder bara läggs in i saneringen el gäller det bara utmätning?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Ja räknar med att Kf och låneföretagen vet om varandra efter 3 år, själv har jag helt förträngt dom, vilka dom är och hur stora skulderna är. Har hört att ev nytillkomna skulder bara läggs in i saneringen el gäller det bara utmätning?
Har du lagt nytillkomna skulder med i ansökan så är de med. Men låneföretagen måste ändå rapportera till KFM. Du får inte ha skulder som tillkommer efter ansökan. Annars kommer de neka dig skuldsanering.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 637
Mottagna reaktioner
6 211
Poäng
4 147
Ja, det tycker jag också nu.
Har varit på min första behandling idag och behandlaren tyckte också att jag först måste bli av med beroendet innan jag kan fixa ekonomi.
Precis, vore synd att inte kunna fullfölja din skuldsanering och sen inte få den chansen igen.
Bra kämpat och lycka till!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp