• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering, fått inledande!

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 637
Mottagna reaktioner
6 211
Poäng
4 147
Ja räknar med att Kf och låneföretagen vet om varandra efter 3 år, själv har jag helt förträngt dom, vilka dom är och hur stora skulderna är. Har hört att ev nytillkomna skulder bara läggs in i saneringen el gäller det bara utmätning?
Det publiceras i POIT som lånebolagen bevakar och därefter inkommer med dina skulder till kfm.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 637
Mottagna reaktioner
6 211
Poäng
4 147
Det där med spel är överdrivet, sist frågade han inte ens om sånt även jag tidigare berätta om jag varit spelberoende och skulderna delvis uppkommit pga det. Och alla 4-5 handläggare jag pratat med har inte grottat ner sej i det.
Är kanske för att du haft löneutmätning så pass länge som gör att de inte grottar ner sig i det är kanske skillnad om du söker en skuldsanering utan tidigare löneutmätning.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Är kanske för att du haft löneutmätning så pass länge som gör att de inte grottar ner sig i det är kanske skillnad om du söker en skuldsanering utan tidigare löneutmätning.
Vet du möjligtvis hur det går till nu, jag skall betala ca 15 tusen först i januar och Kf´s handläggare sa att jag har tur för dec. är ju betalningsfri och jag får behålla hela lönen men löneutmätningen har ju tidigare dragits på lönen, hinner Kf och min arb.givare justera detta så inga pengar dras i dec?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Vet du möjligtvis hur det går till nu, jag skall betala ca 15 tusen först i januar och Kf´s handläggare sa att jag har tur för dec. är ju betalningsfri och jag får behålla hela lönen men löneutmätningen har ju tidigare dragits på lönen, hinner Kf och min arb.givare justera detta så inga pengar dras i dec?
Decemberlönen borde du få. Om det står att du ska betala från och med januari så får du också behålla november lönen. Hinner arbetsgivaren dra den så kommer du få återbetalning från KFM. Så var det för mig.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
1 024
Poäng
867
Vet du möjligtvis hur det går till nu, jag skall betala ca 15 tusen först i januari och Kf´s handläggare sa att jag har tur för dec. är ju betalningsfri och jag får behålla hela lönen men löneutmätningen har ju tidigare dragits på lönen, hinner Kf och min arb.givare justera detta så inga pengar dras i dec?
Då du fått inledande så avbryts ev löneutmätning. Hinner något dras så får du tillbaka det. Det brukar gå snabbt, inom en vecka.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Decemberlönen borde du få. Om det står att du ska betala från och med januari så får du också behålla november lönen. Hinner arbetsgivaren dra den så kommer du få återbetalning från KFM. Så var det för mig.
Jag tror dock att nov lönen räknas som under löneutmätnings tiden annars skulle väl första inbetalningen för saneringen inte vara i januari utan nu i nov? Hoppas det sköts automatisk så dec lönen kommer som full lön.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Jag tror dock att nov lönen räknas som under löneutmätnings tiden annars skulle väl första inbetalningen för saneringen inte vara i januari utan nu i nov? Hoppas det sköts automatisk så dec lönen kommer som full lön.
Nej, du kommer behålla novemberlönen också. När man får inledande så hävs löneutmätningen. Men din arbetsgivare kanske har kört lönen så det kanske dras. Men du kommer få tillbaka det av KFM. Om lönen dras så är det bara att ringa KFM.
Jag fick inledande i mars och skulle börja betala från och med april. Arbetsgivaren hann dra mars lönen men jag fick tillbaka den av KFM i början av april. Så står det januari så får du behålla både november och december.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 637
Mottagna reaktioner
6 211
Poäng
4 147
Vet du möjligtvis hur det går till nu, jag skall betala ca 15 tusen först i januar och Kf´s handläggare sa att jag har tur för dec. är ju betalningsfri och jag får behålla hela lönen men löneutmätningen har ju tidigare dragits på lönen, hinner Kf och min arb.givare justera detta så inga pengar dras i dec?
Du får behålla november och decemberlönen.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
1 024
Poäng
867
Jag tror dock att nov lönen räknas som under löneutmätnings tiden annars skulle väl första inbetalningen för saneringen inte vara i januari utan nu i nov? Hoppas det sköts automatisk så dec lönen kommer som full lön.
Hade inte dec varit betfri så hade du troligen fått göra din första betalning då men iom att det är betalfritt så behåller du både nov o dec-lön. Det brukar vara så att första betalning görs månaden efter inledande men för dej blir ju det då jan.
Jag fick inledande 22 maj (2017) o fick lön den 27:e. Löneutmätningen hann dras då lönerna redan var körda i systemet men det fick jag tillbaka inom en vecka från KFM. Då juni oxå är betal.fri så behöll även jag två hela löner.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Ok, hoppas ni har rätt å att min arb-givare hinner stoppa att löneutmätnings summan dras på nov lönen alt får tillbaka fr Kf rel snabbt tacl för svar!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp