Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering innan kronofogden samt Sambo...

Har lite frågor angående skuldsanering, får se om någon kan svara :)

1. Kan man få skuldsanering UTAN att det kommit till kronofogden?
2. Kan man tillsammans med sin sambo söka om det då båda har skulder plus gemensamma lån ihop?

Hoppas någon vet

Har lite frågor angående skuldsanering, får se om någon kan svara :)

1. Kan man få skuldsanering UTAN att det kommit till kronofogden?
2. Kan man tillsammans med sin sambo söka om det då båda har skulder plus gemensamma lån ihop?

Hoppas någon vet
Ja skuldsanering kan beviljas utan att tidigare skulder finns hos kronofogden. Ni kan inte söka tillsammans men var för sig. Finns en ruta att kryssa i om make/maka sambo också söker skuldsanering.

Jag har sökt och har aldrig varit hos inkasso eller kfm tidigare. Men nu på grund av skenande räntor klarar jag inte mina utgifter, så har släppt precis allt och har sökt sanering. Så från noll till hundra kan man säga....o_O

Jag har sökt och har aldrig varit hos inkasso eller kfm tidigare. Men nu på grund av skenande räntor klarar jag inte mina utgifter, så har släppt precis allt och har sökt sanering. Så från noll till hundra kan man säga....o_O
Lite så här med :/ har 2 saker jag betalar av hos inkasso , så inget hos kfm...än. men både jag å min sambo har skulder som vi snart inte klarar av . Så därav tänker vi ta hjälp och en skuldrådgivare här i kommunen och se om man kan få det.

Ja skuldsanering kan beviljas utan att tidigare skulder finns hos kronofogden. Ni kan inte söka tillsammans men var för sig. Finns en ruta att kryssa i om make/maka sambo också söker skuldsanering.
Va bra :) vart söker man? Är det sin skuldrådgivare i kommunen eller kfm ändå???

Va bra :) vart söker man? Är det sin skuldrådgivare i kommunen eller kfm ändå???
Du gör din ansökan via KFM hemsida. Sen brukar det ses som positivt att man tar hjälp av en budgetrådgivare som kan hjälpa med ansökan.

Värsta att man hamnar här , är ju att man tar lån på lån för å lösa ekonomin , ond cirkel , ja ni vet!!!

Undrar en sak till angående skuldsanering. Är det någon regel om lånen är nya är gamla . Spelar det någon roll? Vi har bara lpn från 2018 till nu

Lite så här med :/ har 2 saker jag betalar av hos inkasso , så inget hos kfm...än. men både jag å min sambo har skulder som vi snart inte klarar av . Så därav tänker vi ta hjälp och en skuldrådgivare här i kommunen och se om man kan få det.
Jag var till skuldrådgivaren innan och hon hjälpte mig med ansökan. För mig fanns inget annat alternativ tyvärr, annars kan de säkert hjälpa till att förhandla med långivare och annat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp