• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering och inkommande summa pengar

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 681
Mottagna reaktioner
962
Poäng
787
Har du tänkt ha pengarna till ngt särskild under saneringen? Eller kan de ligga på släktingens konto tills du är klar? Kanske dum fråga men om de finns på ett konto som inte är i ditt namn så händer det inget med dem, Kf kan inte ta dem.
KFM tar ingenting under en beslutad sanering. Det är isf om någon part begär omprövning annars gör KFM inga sådana kontroller. Viktig skillnad mellan utmätning o sanering..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

persson1

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
25 Augusti 2019
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag förstår detta, MEN vad är chansen att det blir omprövning då? Kan det bli det utan anledning?

Frågade kfm, dom sa att om borgenären begär omprövning av nån anledning när jag har mer pengar så får jag förlängd tid på saneringen. Men inte om jag omprövar själv?! Hur fan ska jag tolka det då? Att jag får behålla pengarna bara jag omprövar? Låter ju absurdt
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 681
Mottagna reaktioner
962
Poäng
787
Jag förstår detta, MEN vad är chansen att det blir omprövning då? Kan det bli det utan anledning?

Frågade kfm, dom sa att om borgenären begär omprövning av nån anledning när jag har mer pengar så får jag förlängd tid på saneringen. Men inte om jag omprövar själv?! Hur fan ska jag tolka det då? Att jag får behålla pengarna bara jag omprövar? Låter ju absurdt
Du ska tolka det att du kan inte få förlängd sanering om du själv omprövar. Men däremot kan du ju behöva betala in extra om det upptäcks att du har massa pengar på ett konto vid en omprövning oavsett om det är du el borgenär som gjort den.
 

persson1

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
25 Augusti 2019
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Du ska tolka det att du kan inte få förlängd sanering om du själv omprövar. Men däremot kan du ju behöva betala in extra om det upptäcks att du har massa pengar på ett konto vid en omprövning oavsett om det är du el borgenär som gjort den.
Så om jag själv ber om omprövning med en större summa pengar. Vad är bästa scenariot? Eller finns det bara ett scenario?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 681
Mottagna reaktioner
962
Poäng
787
Så om jag själv ber om omprövning med en större summa pengar. Vad är bästa scenariot? Eller finns det bara ett scenario?
Det vet ingen förrän du isf väljer ompröva vad det blir för resultat.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 832
Mottagna reaktioner
1 838
Poäng
1 277
Så om jag själv ber om omprövning med en större summa pengar. Vad är bästa scenariot? Eller finns det bara ett scenario?
Det är ganska troligt att du får en ny betalplan där du ska betala in mer pengar då. Vet inte om det blir en stor engångsinvetalning eller om det smetas ut på resterande månader.

För övrigt ska man ju själv tala om varför man omprövar, typ ”jag har fått större betalutrymme och vill betala mer”. Inte ”jag har fått en större summa pengar som jag vill behålla”.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp