Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering och oro för löneutmätning – riskerar jag jobbet?

Hej
Jag ansökte om skuldsanering i januari och går just i den olidliga väntan.

min största oro är ifall jag kommer klara mig undan löneutmätning fram tills förväntat kontaktsdatum i september.
Då jag har en chefsroll med visst budgetansvar är jag orolig över min anställning i samband med löneutmätning.

jag är definitivt kvalificerad insolvent och ligger varje månad efter med en stor summa pengar och snart tröttnar nog någon och skickar mig vidare.

är det någon som fått ”förtur” med en sådan anledning? Om det skulle gå få förtur så skulle jag ju klara av under en sanering att betala nästan hela beloppet. Får jag sparken så kommer det bli betydligt mindre återbetalat till staten den dagen skuldsanering sker.

som sagt, klump i magen, dålig sömn. Några tips?

Ingen förtur, man tar i tur och ordning.

Mindre återbetalat till staten? Har du stora skatteskulder?

Inga skatteskulder. Men någon tar väl notan för bankernas förlust? Tänker jag.

Det gör bankerna och deras kunder. Staten täcker ingenting.

Hej
Jag ansökte om skuldsanering i januari och går just i den olidliga väntan.

min största oro är ifall jag kommer klara mig undan löneutmätning fram tills förväntat kontaktsdatum i september.
Då jag har en chefsroll med visst budgetansvar är jag orolig över min anställning i samband med löneutmätning.

jag är definitivt kvalificerad insolvent och ligger varje månad efter med en stor summa pengar och snart tröttnar nog någon och skickar mig vidare.

är det någon som fått ”förtur” med en sådan anledning? Om det skulle gå få förtur så skulle jag ju klara av under en sanering att betala nästan hela beloppet. Får jag sparken så kommer det bli betydligt mindre återbetalat till staten den dagen skuldsanering sker.

som sagt, klump i magen, dålig sömn. Några tips?
Hanterar du faktiskta transaktioner och handhar bankärenden osv? Eller har du ett administrativt budgetansvar?

Min erfarenhet är att löneutmätning inte var något problem i roller som projektledare etc även fast projektet hade budget om tiotals miljoner årligen.

Adminsitrivt budgetansvar, projektbudget.
jag sköter inte faktiska betalningar.

sen kan ju förtroendet bli sargat nog för att göra en ”omorganisation” ändå. Vilket är det troliga scenariot.

Adminsitrivt budgetansvar, projektbudget.
jag sköter inte faktiska betalningar.

sen kan ju förtroendet bli sargat nog för att göra en ”omorganisation” ändå. Vilket är det troliga scenariot.
Ok. Om jag vore som du så skulle jag prata med arbetsgivaren förebyggande. Men det beror ju väldigt mycket på din totala situation. Men jag skulle inte vara orolig. Min arbetsgivare var väldigt förstående och stöttande. Du gör ett bättre jobb utan oron och det förstår de nog.

Ok. Om jag vore som du så skulle jag prata med arbetsgivaren förebyggande. Men det beror ju väldigt mycket på din totala situation. Men jag skulle inte vara orolig. Min arbetsgivare var väldigt förstående och stöttande. Du gör ett bättre jobb utan oron och det förstår de nog.
Tack för stödet. Är en tuff avvägning om man ska blotta sig. Liten stad, hr avdelning som läcker som ett såll.
även barnen att tänka på, rykten osv.

Tack för stödet. Är en tuff avvägning om man ska blotta sig. Liten stad, hr avdelning som läcker som ett såll.
även barnen att tänka på, rykten osv.
Förstår. Men som sagt, det kan bli tvärtom och jag kan garantera att slippa fundera på om/ när arbetsgivaren blir kontaktad är jävligt skönt. Min HR hade redan blivit kontaktad innan jag fick beslutet om löneutmätning i min hand. Men det verkar ju inte vara någon panik för dig att det ska hända om du ännu inte har ärenden hos fogden sedan ett bra tag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp