• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering Skatteåterbäring

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Skickade in ansökan om skuldsanering igår. Kommer få tillbaka en del på skatten i april, o då kommer jag ju inte ens hunnit få nåt svar på ansökan, men kan dom ändå begära att jag skulle ha sparar det för att vid ett eventuellt inledande betala in det?? Kommer jag få redovisa vad jag gjort med pengarna?
Skickade med in ansökan förra veckan! Får tillbaka rätt mycket och tänkte släcka någon kredit ifall jag skulle få avslag! Då har jag försökt in i det sista att betala av med.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vivi08

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Mars 2023
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Skickade med in ansökan förra veckan! Får tillbaka rätt mycket och tänkte släcka någon kredit ifall jag skulle få avslag! Då har jag försökt in i det sista att betala av med.
Mm samma här, rätt mycket o tänker väl ungefär samma. Har du inget hos kronofogden än?
 

Suesue

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
20 Maj 2022
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
29
Poäng
92
Tänkte bara uppdatera ang min skatteåterbäring då jag fortfarande har inledande. Fick tillbaka 20800 och min handläggare sa att det normalt ska betalas in. Frågade om jag fick behålla en del för extra kostnader vid flytt och för tandläkarbesök. Fick svar nu att jag får behålla för tandläkaren, dubbel hyra halv månad samt för flytten. Ska betala in 11000 i juli. Känns bra :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Tänkte bara uppdatera ang min skatteåterbäring då jag fortfarande har inledande. Fick tillbaka 20800 och min handläggare sa att det normalt ska betalas in. Frågade om jag fick behålla en del för extra kostnader vid flytt och för tandläkarbesök. Fick svar nu att jag får behålla för tandläkaren, dubbel hyra halv månad samt för flytten. Ska betala in 11000 i juli. Känns bra :)
Bra att du meddelar detta då det råder många åsikter angående detta.
 

Suesue

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
20 Maj 2022
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
29
Poäng
92
Bra att du meddelar detta då det råder många åsikter angående detta.
Ja, min handläggare diskuterade saken med en jurist innan hon fattade beslut om det så det är väl lite olika från fall till fall som med det mesta kring skuldsaneringen. Känns iaf bäst att köra med öppna kort för egen del även om man kanske hade kommit undan med att inte säga nåt...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Ja, min handläggare diskuterade saken med en jurist innan hon fattade beslut om det så det är väl lite olika från fall till fall som med det mesta kring skuldsaneringen. Känns iaf bäst att köra med öppna kort för egen del även om man kanske hade kommit undan med att inte säga nåt...
Precis, jag håller med till fullo.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp