• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering utan inkasso och KF

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Och ja, jag tror det kan vara svårare.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gummianka

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
25 Oktober 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Ok, det är ju inte givet att man får skuldsanering bara för att man söker. Hur tänker du om du inte får det?
Då släpper jag allt, åtgärdar det som gjorde att jag fick avslag och söker igen. Men jag skulle gärna vilja söka nu och få hjälp av familjen några månader. En skuldsanering får ju inte jobb reda på men blir det löneutmätning så får ju många reda på det...mycket snack på mitt jobb. Jag känner ju sån skam redan och mår skitdåligt.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Då släpper jag allt, åtgärdar det som gjorde att jag fick avslag och söker igen. Men jag skulle gärna vilja söka nu och få hjälp av familjen några månader. En skuldsanering får ju inte jobb reda på men blir det löneutmätning så får ju många reda på det...mycket snack på mitt jobb. Jag känner ju sån skam redan och mår skitdåligt.
Det är ju bara den som sköter lönerna som får reda på din löneutmätning, det är ju inte så att det är offentligt.
Däremot om du får skuldsanering blir det offentligt och står i Poit som alla kan läsa.
 

Gummianka

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
25 Oktober 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Det är ju bara den som sköter lönerna som får reda på din löneutmätning, det är ju inte så att det är offentligt.
Däremot om du får skuldsanering blir det offentligt och står i Poit som alla kan läsa.
Fast det är ju inget ”vanliga” människor läser. De som sköter lönerna,chefen, kontoret...det snackas bra.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Fast det är ju inget ”vanliga” människor läser. De som sköter lönerna,chefen, kontoret...det snackas bra.
Jag vet många ”vanliga” människor som läser poit... av div olika anledningar.
Man är ingen sämre människa för att man har löneutmätning...
 

Gummianka

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
25 Oktober 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Fast det är ju inget ”vanliga” människor läser. De som sköter lönerna,chefen, kontoret...det snackas bra.
Har du skuldsaner
Jag vet många ”vanliga” människor som läser poit... av div olika anledningar.
Man är ingen sämre människa för att man har löneutmätning...
Nä det är man verkligen inte, menade inte så men skammen är redan så stor och man vill inte att snacket går. Tror inte jag har nån i min närhet som läser poit. Har du skuldsanering? Tips? Din resa?
Tacksam för att du skriver till mig!
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Har du skuldsaner

Nä det är man verkligen inte, menade inte så men skammen är redan så stor och man vill inte att snacket går. Tror inte jag har nån i min närhet som läser poit. Har du skuldsanering? Tips? Din resa?
Tacksam för att du skriver till mig!
Jag har löneutmätning, skuldfri denna månad :) Har betalt strax över 300.000 sen mars -17
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp