Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering + Utmätning

Behöver hjälp.

Ska ringa min handläggare imorgon men..

Har sen i början av december fått beviljat inledande av skuldsanering!!
Min tidigare utmätning stoppades men hann dras ändå i december så det blev en tuff månad för jag har börjat betala av på saneringen enligt betalplan from siste december. Enligt min skuldsanerings-handläggare ska de pengarna tillbaka till mig..

Men idag kom ett brev från en annan handläggare om ett nytt utmätning belopp.

Vad händer?! Ser inte handläggare som kollar upp en att man har stoppat utmätning och inleder om sanering eller är det nått fel i deras system.

Gahh. Blir så trött på allt som inte går rätt till... Känns hopplöst.

Någon som varit med om liknande, kan ju inte vara rätt någonstans. Var ju så lycklig över det inledande skuldsaneringen och betalade gladeligen in de 5321:- men blir så besviken ändå.

Kan vara systemfel, fick du uophävandebeslut? Var det nytt beslut eller ett ändringsbeslut du fick nu?

Tyvärr verkar inte systemen synkade, så det är nog så att den ena inte vet vad den andre gör. Kontakt dem igen.

Men för övrigt är ju december betalningsfri när man har skuldsanering, även under inledande. Är därför lite undrande till om du verkligen skulle betala den nu?

Behöver hjälp.

Ska ringa min handläggare imorgon men..

Har sen i början av december fått beviljat inledande av skuldsanering!!
Min tidigare utmätning stoppades men hann dras ändå i december så det blev en tuff månad för jag har börjat betala av på saneringen enligt betalplan from siste december. Enligt min skuldsanerings-handläggare ska de pengarna tillbaka till mig..

Men idag kom ett brev från en annan handläggare om ett nytt utmätning belopp.

Vad händer?! Ser inte handläggare som kollar upp en att man har stoppat utmätning och inleder om sanering eller är det nått fel i deras system.

Gahh. Blir så trött på allt som inte går rätt till... Känns hopplöst.

Någon som varit med om liknande, kan ju inte vara rätt någonstans. Var ju så lycklig över det inledande skuldsaneringen och betalade gladeligen in de 5321:- men blir så besviken ändå.
Ärligt talat så verkar det som att du inte har läst igenom papperna du fick vid inledande.
Jag är övertygad om att du missat att det är januari du ska börja betala på din skuldsanering då december är betalningsfri.
Det som dragits på din lön återbetalas då alla skulder som fanns innan inledande ingår i din skuldsanering.

Åå, yr i nattmössan.

Ja, januari är första månaden för betalning på skuldsaneringen, men har laggt undan pengar för att kunna betala av. Så ska det stå. Men ändå tycker inte jag att systemet hos kfm är riktigt vattentätt om en handläggare som utfärdat en inledande skuldsanering och en annan utfärdar ett nytt utmätningsbeslut.

Jaja, bara vänta till kl 8 och se vad som säger. Så dumt att man inte får ett direktnummer till alla som lägger beslut. Klart jag har direkt nummer till skuldsanering handläggaren men inte till den andra människan som missat den infon.

Nu har jag pratat med en trevlig människa på kfm. Hon fattade inte vad den andra handläggaren hade sysslat med utan tyckte det var jätte konstigt. Som tur va har min sanerings handläggare stoppat utmätningen en andra gång men den 30/12 så pengarna jag skulle fått behålla i december hade hunnit dras till utmätningen.

Hon sa att hon inte visste om jag får tillbaka dom men att i januari ska jag påbörja betala skuldsaneringen istället.

Nu känner jag mig lättad igen. Är glad och hoppas verkligen saneringen går i lås.

Nu har jag pratat med en trevlig människa på kfm. Hon fattade inte vad den andra handläggaren hade sysslat med utan tyckte det var jätte konstigt. Som tur va har min sanerings handläggare stoppat utmätningen en andra gång men den 30/12 så pengarna jag skulle fått behålla i december hade hunnit dras till utmätningen.

Hon sa att hon inte visste om jag får tillbaka dom men att i januari ska jag påbörja betala skuldsaneringen istället.

Nu känner jag mig lättad igen. Är glad och hoppas verkligen saneringen går i lås.
Du har rätt att få tillbaka pengarna.

Åå, yr i nattmössan.

Ja, januari är första månaden för betalning på skuldsaneringen, men har laggt undan pengar för att kunna betala av. Så ska det stå. Men ändå tycker inte jag att systemet hos kfm är riktigt vattentätt om en handläggare som utfärdat en inledande skuldsanering och en annan utfärdar ett nytt utmätningsbeslut.

Jaja, bara vänta till kl 8 och se vad som säger. Så dumt att man inte får ett direktnummer till alla som lägger beslut. Klart jag har direkt nummer till skuldsanering handläggaren men inte till den andra människan som missat den infon.

Med tanke på hur många beslut man gör på en dag är det oftast helt värdelöst jaga just den som gjort sista knapptrycket..
Jag vet inte hur många gånger jag varit ute och åkt eller stått och tömt en lägenhet eller något och någon ringer och har letat efter just mig och jag har verkligen ingen aning om vem det är eller vad jag gjort eller när.. och har ingen dator med mig heller som regel..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp