• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering, väntar nu på beslut...

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
166
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Jag ansökte den 12 december. Fick sms 30 min innan samtalet att handläggare skulle ringa under dagen. Vet dock inte varför jag inte fick besked idag. Förra gången fick jag 1 timmer efter. Hon sa att jag skulle få besked i början av juni.
De lät ju konstigt då många får samma El nästa dag vad man läser... 12 dec? Då borde de ringa mig oxå .jag sökte 11e
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 634
Mottagna reaktioner
6 209
Poäng
4 147
Jag ansökte den 12 december. Fick sms 30 min innan samtalet att handläggare skulle ringa under dagen. Vet dock inte varför jag inte fick besked idag. Förra gången fick jag 1 timmer efter. Hon sa att jag skulle få besked i början av juni.
Det låter konstigt då besked brukar komma inom någon dag.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 402
Mottagna reaktioner
413
Poäng
557
Väldigt olika hur snabbt besked kommer...jag fick vänta 1 1/2 vecka.
 

Jena

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
23 September 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
11
Poäng
51
Jag har en dum fråga kanske ang att köpa typ saker på konto el avbetalning som man inte har tagit med som. Skuld i sin ansökan om skuldsanering..
Räknas dessa som en nytaget lån/kredit och kan generera att man får avslag?
Är det så smartare att betala av dessa innan första samtal med handläggare inför att de ev inleder eller avslår?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
1 024
Poäng
867
Det låter konstigt då besked brukar komma inom någon dag.
Jag o maken fick inte heller besked snabbt. Hade första samtalet i februari-17 med flera samtal o mail emellan oss innan vi fick beslut om inledande maj-17. Vi fick beskedet direkt i telefon mad hanl.
 

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
166
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Jag ansökte den 12 december. Fick sms 30 min innan samtalet att handläggare skulle ringa under dagen. Vet dock inte varför jag inte fick besked idag. Förra gången fick jag 1 timmer efter. Hon sa att jag skulle få besked i början av juni.
Jag sökte 11 dec och har fortfarande inte fått samtal. Jag blev
supernervös när jag läste att du sökt 12 dec och fick samtal igår. Blev jag överhoppad? Kan någon lugna mig?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Jag sökte 11 dec och har fortfarande inte fått samtal. Jag blev
supernervös när jag läste att du sökt 12 dec och fick samtal igår. Blev jag överhoppad? Kan någon lugna mig?
Du kan vara lugn, snart är det din tur. Min handläggare var snabb. På deras hemsida står det att att de har börjat handlägga ärende som har kommit in den 2 december.
 

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
166
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Du kan vara lugn, snart är det din tur. Min handläggare var snabb. På deras hemsida står det att att de har börjat handlägga ärende som har kommit in den 2 december.

Du kan vara lugn, snart är det din tur. Min handläggare var snabb. På deras hemsida står det att att de har börjat handlägga ärende som har kommit in den 2 december.
Vad står i det sms man får innan? Tänker om jag kan ringa upp eller nå handläggaren tillbaka om jag inte skulle kunna svara just då pga av mitt arbete
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Vad står i det sms man får innan? Tänker om jag kan ringa upp eller nå handläggaren tillbaka om jag inte skulle kunna svara just då pga av mitt arbete
Det står att det är handläggare för skuldsanering och att de kommer ringa under dagen. Handläggaren ringde mig 30 min efter sms. Stog också vilken nummer hon skulle ringa ifrån.
Jag fick samtal idag också, hon ställde kompletterade frågor.
 

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Jag har en dum fråga kanske ang att köpa typ saker på konto el avbetalning som man inte har tagit med som. Skuld i sin ansökan om skuldsanering..
Räknas dessa som en nytaget lån/kredit och kan generera att man får avslag?
Är det så smartare att betala av dessa innan första samtal med handläggare inför att de ev inleder eller avslår?
ALLA skulder ska räknas med i en skuldsanering… det är liksom tanken med skuldsanering att ALLA skulder ska sållas bort? Att fortsätta på att betala till vissa borgenärer leder till avslag..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp