• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering, väntar nu på beslut...

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Jag ansökte den 12 december. Fick sms 30 min innan samtalet att handläggare skulle ringa under dagen. Vet dock inte varför jag inte fick besked idag. Förra gången fick jag 1 timmer efter. Hon sa att jag skulle få besked i början av juni.
Skulle tro att ditt ärende inte är så glasklart så det ska upp på ett avstämningsmöte för diskussion
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 634
Mottagna reaktioner
6 209
Poäng
4 147
Jag har en dum fråga kanske ang att köpa typ saker på konto el avbetalning som man inte har tagit med som. Skuld i sin ansökan om skuldsanering..
Räknas dessa som en nytaget lån/kredit och kan generera att man får avslag?
Är det så smartare att betala av dessa innan första samtal med handläggare inför att de ev inleder eller avslår?
Mycket dum fråga utan att låta nedvärderande.
Tanken med en skuldsanering är att sluta med ett sånt beteende.
De krediterna syns ändå då dom du är skyldig pengar skickar in de till kfm och där syns även när de är tagna, utnyttjade.
 

Uppsala86

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Nästa kanske "dumma" fråga i vissas ögon.

Om man leker med tanken att man är påväg att få samtal angående skuldsanering. Man har gjort ett köp på faktura, som man inte har några problem att betala vid nästa lön. Hur räknas detta då vid ev inledande? Pratar alltså inte om avbetalning eller kredit utan faktura på 20 dagar. Skulle det komma att skickas in till fogden?
 

Jena

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
23 September 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
11
Poäng
51
Mycket dum fråga utan att låta nedvärderande.
Tanken med en skuldsanering är att sluta med ett sånt beteende.
De krediterna syns ändå då dom du är skyldig pengar skickar in de till kfm och där syns även när de är tagna,
Mycket dum fråga utan att låta nedvärderande.
Tanken med en skuldsanering är att sluta med ett sånt beteende.
De krediterna syns ändå då dom du är skyldig pengar skickar in de till kfm och där syns även när de är tagna, utnyttjade.
Tack för att du tog dig tid att svara på en ”mycket dum fråga”
Men kan läsa mellan raderna att är krediten betald innan de ringer så kommer den inte med vilket var det jag undrade.

 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 634
Mottagna reaktioner
6 209
Poäng
4 147
Är den avbetald så borde den inte vara något problem.
Är det ett bolag där du har en annan skuld också så kan de ju använda det mot dig men det borde vara en minimal risk.
Jag hade inte chansat dock.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Nästa kanske "dumma" fråga i vissas ögon.

Om man leker med tanken att man är påväg att få samtal angående skuldsanering. Man har gjort ett köp på faktura, som man inte har några problem att betala vid nästa lön. Hur räknas detta då vid ev inledande? Pratar alltså inte om avbetalning eller kredit utan faktura på 20 dagar. Skulle det komma att skickas in till fogden?

Faktura är ju kredit också
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 71
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
19
Poäng
71
Om en skuld är solidariska med min fru kan hon fortsätta betala på skulden? Det är en bostadsbidrag skuld och hon betalar varje månad och vill inte sluta betala. Det påverkar väl inte saneringen negativt eller?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Om en skuld är solidariska med min fru kan hon fortsätta betala på skulden? Det är en bostadsbidrag skuld och hon betalar varje månad och vill inte sluta betala. Det påverkar väl inte saneringen negativt eller?
Fkassan förutsätter nog att hon gör det.
 

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
166
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Du kan vara lugn, snart är det din tur. Min handläggare var snabb. På deras hemsida står det att att de har börjat handlägga ärende som har kommit in den 2 december.
Fortfarande inte ngt samtal. Jag vet att jag är nojjig men nu är det flera som fått samtal som sökt efter mig så därav paniken.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp