• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Mitt belopp ändras också några gånger under skuldsaneringen. För min del beror det på att jag just nu är föräldraledig, men sen ökas det på med några hundralappar då man räknar med att jag efter föräldraledigheten kommer ha lite mer in per månad. Blir det däremot väldigt skillnad med inkomsterna så kommer jag göra omprövning. Har redan fått göra det då min man fått ganska stor löneökning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

stepbystep

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
28 September 2018
Meddelanden
71
Mottagna reaktioner
60
Poäng
187
Varför ändras det och vad har ni kvar totalt efter boendet?

Jag misstänker det ändras för att barnen tar studenten dom åren. Eller dom tror det...den som skulle tagit studenten i år gör det inte förrän nästa år pga längre studietid på gymnasiet.Den yngsta tar studenten året efter. Och går dom inte i skola när dom är 18 och över så är man inte försörjningsskyldig längre för dom och det är väl det fogden räknat med och då höjer betalningen på saneringen.

Hmmm...jag vet inte riktigt...fick kolla betalplanen nu haha
Hushållets normalbelopp 13832
Bostadskostnad 6618
Sjukdom 560
Totalt per månad 21000
Såg jag skrivit fel en gång om buffert...vi har 1200 kr var till buffert varje månad med och inte 1000 som jag trodde. Men vet inte om bufferten räknas in i normalbeloppet eller utanför....samma med makens jobbresor han får behålla 3600 kr mån för.
 

Pårättväg.

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
24 Augusti 2016
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
222
Poäng
407
Jag misstänker det ändras för att barnen tar studenten dom åren. Eller dom tror det...den som skulle tagit studenten i år gör det inte förrän nästa år pga längre studietid på gymnasiet.Den yngsta tar studenten året efter. Och går dom inte i skola när dom är 18 och över så är man inte försörjningsskyldig längre för dom och det är väl det fogden räknat med och då höjer betalningen på saneringen.

Hmmm...jag vet inte riktigt...fick kolla betalplanen nu haha
Hushållets normalbelopp 13832
Bostadskostnad 6618
Sjukdom 560
Totalt per månad 21000
Såg jag skrivit fel en gång om buffert...vi har 1200 kr var till buffert varje månad med och inte 1000 som jag trodde. Men vet inte om bufferten räknas in i normalbeloppet eller utanför....samma med makens jobbresor han får behålla 3600 kr mån för.
Tack för info!
 

Pårättväg.

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
24 Augusti 2016
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
222
Poäng
407
Jag misstänker det ändras för att barnen tar studenten dom åren. Eller dom tror det...den som skulle tagit studenten i år gör det inte förrän nästa år pga längre studietid på gymnasiet.Den yngsta tar studenten året efter. Och går dom inte i skola när dom är 18 och över så är man inte försörjningsskyldig längre för dom och det är väl det fogden räknat med och då höjer betalningen på saneringen.

Hmmm...jag vet inte riktigt...fick kolla betalplanen nu haha
Hushållets normalbelopp 13832
Bostadskostnad 6618
Sjukdom 560
Totalt per månad 21000
Såg jag skrivit fel en gång om buffert...vi har 1200 kr var till buffert varje månad med och inte 1000 som jag trodde. Men vet inte om bufferten räknas in i normalbeloppet eller utanför....samma med makens jobbresor han får behålla 3600 kr mån för.
Hur många barn har ni?
 

Morran66

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
4 December 2018
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Min 20-årig son bor hemma och har ett arbete. Min 10-årige son har jag varannan vecka. Räknas min store sons inkomst med när KF bestämmer hur mkt utmätning jag ska ha på lönen?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Min 20-årig son bor hemma och har ett arbete. Min 10-årige son har jag varannan vecka. Räknas min store sons inkomst med när KF bestämmer hur mkt utmätning jag ska ha på lönen?
Det borde vara så om han arbetar och om du anger detta till KFM.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Min 20-årig son bor hemma och har ett arbete. Min 10-årige son har jag varannan vecka. Räknas min store sons inkomst med när KF bestämmer hur mkt utmätning jag ska ha på lönen?

Din hyra bör reduceras med den del han förväntas betala
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Min 20-årig son bor hemma och har ett arbete. Min 10-årige son har jag varannan vecka. Räknas min store sons inkomst med när KF bestämmer hur mkt utmätning jag ska ha på lönen?

Absolut inte hans inkomst, men hyran skall eventuell delas. Jag hade liknande scenario förra sommaren. Min 20-åriga dotter var hemmaboende & egentligen skulle hon betalt en del av hyran, men KF missade tydligen det, så jag fick aldrig någon nedsättning av hyran.

MEN Du är varken gift eller sambo med ditt eget barn, så för övrigt, räknas inte Din sons inkomst in.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp