• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Alla vi som varit i din situation och står inför att släppa till KF känner den skam du skriver om. En vanlig tv kommer inte att tas och bilen är kopplat till värde. Min bil var värd ca 20 000 och den var inte intressant när dom gjorde utredning på mig för några år sedan.

Det är inte ett lätt beslut att ta att släppa iväg sina skulder. Det är inte heller lätt att säga till någon att dom skall göra det men till slut kommer man till vägs ände och har inga fler alternativ. Jag kan bara säga att för egen del, om jag visste då vad jag vet idag, hade jag släppt tidigare. KF är i mitt tycke vänliga, hjälpsamma och professionella.
Håller med, hade med släppt mycket tidigare om jag inte haft min egna bild av hur KFM var. Dem är mycket hjälpsamma och professionella som du skriver
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Inte helt säker men kan man bli skuldfri inom 10-15 år så är det svårare att få sanering. Men allt spelar in, rådgivaren bör kunna svara på det mesta.
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Håller med, hade med släppt mycket tidigare om jag inte haft min egna bild av hur KFM var. Dem är mycket hjälpsamma och professionella som du skriver
Nyfiken på vilket vis dom varit hjälpsamma mot er? Har aldrig haft med dom att göra tidigare så dela gärna med er :oops:
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Inte helt säker men kan man bli skuldfri inom 10-15 år så är det svårare att få sanering. Men allt spelar in, rådgivaren bör kunna svara på det mesta.
Men som om jag betalar t ex 9000 i månaden på utmätning på 15 år är jag uppe i 1350000. Utan räntor då dvs. Min totala skuldbörda är ca 700000, då skulle d innebära att jag inte är direkt attraktiv för skuldsanering?
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Men som om jag betalar t ex 9000 i månaden på utmätning på 15 år är jag uppe i 1350000. Utan räntor då dvs. Min totala skuldbörda är ca 700000, då skulle d innebära att jag inte är direkt attraktiv för skuldsanering?
Om du är helt skuldfri så ja det är möjligt. Men mycket spelar in, ålder familj. 15 år är lång tid om man har barn tex.
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Om du är helt skuldfri så ja det är möjligt. Men mycket spelar in, ålder familj. 15 år är lång tid om man har barn tex.
Jag är inte skuldfri,det var om jag släpper allt till kfm jag menade. Om man har utmätning, sköter dom inbetalning till dom olika då?
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Skuldfri på 15 år menar jag. Ja kronofogden fördelar mellan dem som ska ha.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp