• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skuldsaneringsansökan...

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Bra tänk att du ska försöka landa nu i din löneutmätning. Du har inget val, och det känns väl ändå bättre nu än när du frenetiskt sökte lån för att släcka bränder?

Jag är övertygad om att du kommer bli beviljad. Man skall kunna betala sina skulder under överskådlig tid.

När jag blev beviljad sanering så står det också skrivet att några lån va nya, men som sagt det va långivare jag hade haft i flera år men utökat lån hos.

Jag har haft löneutmätning 1 år och sanering drygt 1 år. Det är sjuukt tufft mellan varven när extra utgifter ska ut. Men den stress jag kände innan löneutmätningen med att det aldrig gick runt en enda månad, va mycket mycket värre!

Dessutom fick jag det bättre när löneutmätningen kom igång.

Styrkekramar till dig @Kimsan72 !
Hur hög skuld hade du och inkomst per månad ?
Berätta gärna mer om skulders uppkomst osv om du har lust.
Grattis till skusan. -:)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Ett innerligt tack för Dina styrkekramar @magdaa !!! ❤️
Det känns redan sååå galet mycket bättre! Jag hade ångest och oro i minst ett år fram till nu i somras, men ett lugn har infunnit sig inom mig... Ett lugn, en harmoni skönare än skönast...
Dock kommer en sorg över mig emellanåt som är mig nästintill övermäktig att hantera, men den får jag leva med ! Det är ju vid min ålder, med vuxet barn, med bra inkomst, som jag borde kunna ”blomma ut” och inte sitta som en evighetsgäldenär hos KF... :(
...men som sagt, lugnet inom mig är med tanke på situationen, likväl underbar :rolleyes: !!
 

Kampen

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
6 Oktober 2018
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
32
Poäng
127
Stort lycka till och håller alla tummar för att du får igenom saneringen ❤️ Uppdatera gärna och håll oss informerade ☺️ Du är knte ensam
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Stort lycka till och håller alla tummar för att du får igenom saneringen ❤️ Uppdatera gärna och håll oss informerade ☺️ Du är knte ensam

Stort tack Kampen ❤️
Självklart kommer jag hålla Er uppdaterade även då svar från Skusan ligger många månader framåt i tiden... :) :)
Detta forum stannar jag kvar på oavsett vad som händer, för ett finare forum finns inte! Har fått såååå oerhört många fina råd och peppande ord när allt har känts extremt tungt! :rolleyes:
 

Kampen

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
6 Oktober 2018
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
32
Poäng
127
Ja detta forumet har verkligen hjälpt många och stöttat varandra. Mitt tänk och mitt kämpande har blivit en positiv inställning istället för att gräva ner mig så detta forum har ärligt talat räddat mitt liv ❤️❤️ Vi kämpar tillsammans ❤️☺️
 

magdaa

Kunnig medlem
Poäng: 467
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
330
Poäng
467
Ett innerligt tack för Dina styrkekramar @magdaa !!! ❤️
Det känns redan sååå galet mycket bättre! Jag hade ångest och oro i minst ett år fram till nu i somras, men ett lugn har infunnit sig inom mig... Ett lugn, en harmoni skönare än skönast...
Dock kommer en sorg över mig emellanåt som är mig nästintill övermäktig att hantera, men den får jag leva med ! Det är ju vid min ålder, med vuxet barn, med bra inkomst, som jag borde kunna ”blomma ut” och inte sitta som en evighetsgäldenär hos KF... :(
...men som sagt, lugnet inom mig är med tanke på situationen, likväl underbar :rolleyes: !!

♥️
Jag förstår preciiiis hur du menar!!
Men jag försöker att inte slå på mig själv!
INGET blir bättre av det! Även om man en dag blir skuldfri så kommer man få leva med det resten av livet. Jag tänker inte leva i det förflutna utan försöka se andra värden i livet som jag skrev en gång om tidigare. Att jag fick mina barn, att jag är frisk, att det finns så mycket att uppleva, som denna varma sköna soliga helg! Att det tex fortfarande växer så mycket fina blommor. Att må bra av träning. Mm mm, det finns såå många andra värden i livet än pengar.
 

magdaa

Kunnig medlem
Poäng: 467
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
330
Poäng
467
Ja detta forumet har verkligen hjälpt många och stöttat varandra. Mitt tänk och mitt kämpande har blivit en positiv inställning istället för att gräva ner mig så detta forum har ärligt talat räddat mitt liv ❤️❤️ Vi kämpar tillsammans ❤️☺️

Så känner jag också!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp