• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Skuldkronan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 September 2020
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Hur lång tid tar det vanligtvis mellan godkänt förslag från mig till beslut? Väntat 3 månader på mitt förslag..... oerhört påfrestande psykiskt att inte veta hur egentligen resten av ens liv kommer att se ut.
Jag fick inledande i maj och beslut i juni. Sen har betalningsplanen ändrats pga av andra inkomster, men har man foten inne så spelar det ingen roll.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nissen

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 September 2020
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Ja jag kommer ju att ge bort min del av huset till sambon nu innan jag skickar in skulsaneringsansökan, då äger jag inget hus utan betalar hyra till henne istället.

jag har kunnat överlevt genom att ta nya lån hela tiden, senaste lånet är endast 14 dagar gammalt. På 350.000 det användes till att betala av massa massa småkrediter och små privatlån.

brytpunkten när jag slutade spela är ju 2018 men har ju varit tvungen att forstätta låna ända fram till idag för att kunna överleva överhuvudtaget.
 

Nissen

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 September 2020
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Det låter ganska likt mig, jag hade ca 1 miljon i skulder, spelberoende och privata skulder. Även kbt fick mig att sluta.
Det enda jag hade oroat mig för är ditt boende, en hyresrätt hade gjort det lättare.

Du skriver inte din inkomst men om den är under 30k innan skatt bör du släppa alla betalningar (förutom dom viktigaste då, mobil, hyra, försäkringar). Sedan kan även din sambo skicka in ett betalningsföreläggande på 300 000 så kommer den med i ansökan för skuldsaneringen.


Jag har 28000 i lön innan skatt. Har ut 21.000 ungsfär. Jag kan. Överleva utan att ta nya lån och inte låta det gå till kronofogden, fram tills jag får svar om skuldsanering. Min sambo och mina föräldrar kan hjälpa mig med det under en kortare period, inte mot lån utan för att vara snälla.

Men är det svårare att få skuldsanering om man inte är hos fogden, det innebära ju nån stans att man ändå kan betala på nått vis. Men det kan jag inte. På mina lån betalar jag 18.700kr plus bostadskostnaden 4500 Bara dom posterna gör att jag går minus 2200kr lägg där till mat, bensin för att ta sig till jobb, Försäkringar. Vi har även två barn på 8 och 13år.

jag orkar inte med detta mer har levt såhär i över 15 års tid. Jagat pengar och lån. Levt för dagen.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 686
Mottagna reaktioner
1 708
Poäng
1 177
Ja jag kommer ju att ge bort min del av huset till sambon nu innan jag skickar in skulsaneringsansökan, då äger jag inget hus utan betalar hyra till henne istället.

jag har kunnat överlevt genom att ta nya lån hela tiden, senaste lånet är endast 14 dagar gammalt. På 350.000 det användes till att betala av massa massa småkrediter och små privatlån.

brytpunkten när jag slutade spela är ju 2018 men har ju varit tvungen att forstätta låna ända fram till idag för att kunna överleva överhuvudtaget.
Att ge bort saker innan ansökan om skuldsanering bäddar för avslag.
 

Nissen

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 September 2020
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Att ge bort saker innan ansökan om skuldsanering bäddar för avslag.

det var det jag var rädd för. Men det är ända sättet jag kan betala tillbaka min skuld till min sambo.
Skuldrådgivare sa samma men även att det då visar att jag vill göra rätt för mig och försöker betala tillbaka.
Fan detta är inte bra alls.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 512
Mottagna reaktioner
1 018
Poäng
867
fan det var det jag var rädd för.
Skuldrådgivare sa iofs att då ser det ju ut som du vill betala tillbaka pengar och försöker ordna upp allt.

Skulden till din sambo kan du ju betala tillbaka på annat sätt, dels genom att ta med den skulden i ansökan om skuldsanering. Finns det något låneutrymme på huset? Jag tänker bara för att det kan ju också ställa till det inför en ansökan, att ni inte sålt och betalat på skulderna.
 

Nissen

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 September 2020
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Skulden till din sambo kan du ju betala tillbaka på annat sätt, dels genom att ta med den skulden i ansökan om skuldsanering. Finns det något låneutrymme på huset? Jag tänker bara för att det kan ju också ställa till det inför en ansökan, att ni inte sålt och betalat på skulderna.

Vi har lån på huset på 600.000 och jag skulle gissa att vi får 1.3milj för huset idag. Då ska ju jag ha 50% så efter skatt får jag väll 250.000 kr dom pengarna kommer inte göra någon som helst skillnad i min situation förutom att förvärra situationen för min familj.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp