Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Viaconto - Lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Skuldsaneringstråden

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Bosse Bagaren, 29 oktober 2015.

1. Peach

Peach V.I.P - Trofépoäng: 486

Mottagna gillanden:
    358
    Trofépoäng:
    486
    För mig tog det fem månader till inledande, det är bättre nu än förr...

Vindälva gillar detta.
  2. Ladygaga

Ladygaga Ny medlem - Trofépoäng: 1

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Hej,
    Min man fick inledande skuldsanering i början av november. Nu väntar vi på betalningsplan. Han har ett kreditkort på 30 tkr som ingår i skuldsaneringen. Krediten är utnyttjad. För att undvika att skulden hamnar i KF( vi har vårt bostadslån i samma bank), gjorde han delbetalning varje månad (2-3 tkr) sedan handlade igen. Kort sagt minskades inte skulden från månad till månad utan låg kvar på samma nivå. Det senaste köpet från kortet gjordes en vecka innan beslutet fattades. Kan han få avslag på grund av detta? Kortet har funnits från 2016, kreditgräns höjts inte. Skulden ligger på samma nivå från 2018. Är tacksam om någon kan svara på min fråga.

Last edited: 21 november 2020 kl 22:03
  3. Mats108

Mats108 V.I.P - Trofépoäng: 517

Mottagna gillanden:
    439
    Trofépoäng:
    517
    Det händer lite då och då, dem som tar regelbundet två gånger per år är Svea har jag märkt

4. skuldberget

skuldberget Ny medlem - Trofépoäng: 1

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Hej!
    Jag har pågående skuldsanering sedan ungefär 1 år tillbaka. Jag hyr en lägenhet i andra hand och har en hyra på 7100 kr.
    Nu skall personen jag hyr av flytta tillbaka växelvis men jag kan bo kvar. Detta kommer innebära att jag får en sänkt hyra till 3500 kr.
    Hur gör jag med omprövning? I övrigt har vi ju ingen delad ekonomi och allt husgeråd/mat köps separat.
    Räknas det som att jag blir sambo och personens inkomst skall räknas med? Eller meddelar jag endast sänkt boendekostnad?

5. Ny2018

Ny2018 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 867

Mottagna gillanden:
    2 796
    Trofépoäng:
    1 867
    Det räknas som sambo förmodar jag då ni delar på boende och fasta avgifter.

6. Johanna333

Johanna333 Aktiv medlem - Trofépoäng: 26

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    26

Min handläggare ringde mig i torsdags. Sökte den 23/8. Hen lät positiv och omtänksam. Förklarade hur jag hamnat där jag hamnat, medberoende i före detta sambons spelmissbruk. Låna för att betala räkningar osv. Inte fått ihop att alls. Är själv med 2 barn äger inget av värde. Hen lät positiv och det lät nästan som om jag skulle få sanering. Så nu är jag orolig och går på nålar om jag misstolkat eller bara tyckte de gick bra. Jag skulle få besked inom några dagar sa hen. om de blir avslag eller inledande

7. Ny2018

Ny2018 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 867

Mottagna gillanden:
    2 796
    Trofépoäng:
    1 867
    Då kan det ev stå i Poit efter 00 i natt.

8. Från ingenstans

Från ingenstans V.I.P - Trofépoäng: 416

Mottagna gillanden:
    212
    Trofépoäng:
    416
    Snacka om att det påverkar en att gå igenom en skuldsanering. Jag hade betalplan med de tidigare reglerna, dvs. jag betalade in mina 30-35 st? olika poster manuellt varje månad, inga betalningsfria månader etc. Det är snart 4 år sedan jag ”gick i mål”, men senast i natt drömde jag att det var något som fortfarande inte var betalt, eller att inte alla skulder fanns med i betalplanen.. Det påverkar en, känslan sitter i ett tag, trots att allting är betalt som det ska. Det är i själva verket en återkommande dröm jag har då och då. Alltid vaknar jag med samma fasa, att jag har gjort fel. Tror att det är all den skuld och skam man känt i åratal, både före och under skuldsaneringen, plus att man levt under stor press. Någon som känner igen sig?

Last edited: 23 november 2020 kl 17:43
    Kimsan72 och Peach gillar detta.
  9. lazytrack

lazytrack Aktiv medlem - Trofépoäng: 51

Mottagna gillanden:
    19
    Trofépoäng:
    51
    Jag har fått inledande skuldsanering!!! Jag är så in i norden glad just nu men samtidigt känner jag mig risig som tvingats ta den här vägen. Fem år. Sen är allt över så länge beslutet går igenom!!
    Sökte 1 September för er som undrar.

Vindälva, Maggan, Ladygaga och 5 andra gillar detta.
  10. Vindälva

Vindälva Aktiv medlem - Trofépoäng: 41

Mottagna gillanden:
    14
    Trofépoäng:
    41
    Jag sökte 7 augusti och har inte hört någonting? Ser att det finns de som sökt senare i aug o nu i sep som fått inledande och kontakt från skusan men jag har inte hört någonting... är inte det konstigt? Vet du något om varför det kan bli så @Lasseman ?

Dela sidan