Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo, det förstår jag :( Separation är inget kul. Jag separerade själv för 3 år sedan...så jag vet ! :(
Lite kul dock att nu vill ”fanskapet” ha mig tillbaks... Han ligger på som aldrig förr... :)

Inget kul med löneutmätning heller...been there - Done that!! Just därför ska Du börja arbeta med Din ansökan typ NU !! All lycka till :)

KF hade räknat fel på utmätningen också.

Försökt ringa dit, men kön har varit över 100 tal personer. Så sparkat den bollen lite vidare, men får ta tag i det på fredag så jag får rätt peng iaf.

Försökt ringa dit, men kön har varit över 100 tal personer. Så sparkat den bollen lite vidare, men får ta tag i det på fredag så jag får rätt peng iaf.

...och självklart ger väll inte myndigheten möjligheten att få bli uppringd istället ?! Suck & stånk... :(

...och självklart ger väll inte myndigheten möjligheten att få bli uppringd istället ?! Suck & stånk... :(

Vet inte, ska kolla nästa gång .. la på när den sa 130 personer eller vad det var..

Har fan inte tid att vänta så länge, samtidigt ett samtal man inte vill ta bland folk med dessa jävla öppna kontors landskap.

Vet inte, ska kolla nästa gång .. la på när den sa 130 personer eller vad det var..

Har fan inte tid att vänta så länge, samtidigt ett samtal man inte vill ta bland folk med dessa jävla öppna kontors landskap.

Nä EXAKT och de flesta arbetar på de tider som KF har öppet...

Kontorslandskap är dock bra... haha ! Skulle aldrig vilja tvingas tillbaks i ett litet kontorsrum igen! Dock viktigt att det finns enskilda rum eller tfn bås för just samtal som icke ska överhöras av andra... ;)

Kontorslandskap är dock bra... haha ! Skulle aldrig vilja tvingas tillbaks i ett litet kontorsrum igen! Dock viktigt att det finns enskilda rum eller tfn bås för just samtal som icke ska överhöras av andra... ;)

Gemenskapen man får genom dem. Finns alltid idioten som tar samtalen i kontors landskapet oxh har en jobbig röst... så det blir totalt omöjligt att jobba.

Gemenskapen man får genom dem. Finns alltid idioten som tar samtalen i kontors landskapet oxh har en jobbig röst... så det blir totalt omöjligt att jobba.

Då säger man till - vänligt men bestämt!
Jag är ofta den som blir tillsagd om att gå någon annanstans... Jag pratar högt och bråkar ofta i tfn med antingen leverantörer eller hyresgäster... så sitter nästan mer i samtalsrummen än vid mitt skrivbord :)

De flesta som är hos KF arbetar väl inte säkert?:)

Då säger man till - vänligt men bestämt!
Jag är ofta den som blir tillsagd om att gå någon annanstans... Jag pratar högt och bråkar ofta i tfn med antingen leverantörer eller hyresgäster... så sitter nästan mer i samtalsrummen än vid mitt skrivbord :)

Då är du den personen jag kastar post it lappar på :)

Ett tips kan vara att säga ”växeln när du ringer och då be om att bli kopplad till KF på den ort du bor. Jag kommer alltid fram på en minut när jag ringer.

Ett tips kan vara att säga ”växeln när du ringer och då be om att bli kopplad till KF på den ort du bor. Jag kommer alltid fram på en minut när jag ringer.

Fanns inga kontaktuppgifter till personen som tagit beslutet på mig.

Lite dumt kan jag tycka.

Fanns inga kontaktuppgifter till personen som tagit beslutet på mig.

Lite dumt kan jag tycka.

Märkligt, för det fanns det på mitt beslut. Både namn och mailadress. Dock inte hans direktnummer, men det fick jag i samband med att jag tog kontakt.

Vad är aktierna värda?
Jag har inga aktier, detta med aktier var bara under en liten kort period då jag trada, eftersom jag hade ett missbruk. Och detta står klart och tydligt i brevet som dem fick. Så min handläggare tyckte de var lite konstigt att dem ens skrev de..

Jag har inga aktier, detta med aktier var bara under en liten kort period då jag trada, eftersom jag hade ett missbruk. Och detta står klart och tydligt i brevet som dem fick. Så min handläggare tyckte de var lite konstigt att dem ens skrev de..

...men om det är ett sånt påtagligt fel - varför måste det ens gå inom en jurist då?!

Aja, lär ju inte stoppa din skuldsanering då.

Förstår ju om det funnits något av värde så skall ju såklart det avyttras och betalas mot skulderna.

Skuldsanering är ju i princip en konkurs även fast det i inte är det i legala termen. Möjligt det används vid enskilda företag? Vet ej

Vet inte riktgt när man använder personlig konkurs men som jag fattat det är inte en skuldsanering det.

De eller dom, inte dem. :)
Är väl bara att visa underlag på att du inte längre äger några aktier då så var frågan klar?

Aja, lär ju inte stoppa din skuldsanering då.

Förstår ju om det funnits något av värde så skall ju såklart det avyttras och betalas mot skulderna.

Skuldsanering är ju i princip en konkurs även fast det i inte är det i legala termen. Möjligt det används vid enskilda företag? Vet ej

Vet inte riktgt när man använder personlig konkurs men som jag fattat det är inte en skuldsanering det.

Det är 2 helt skilda begrepp oavsett enskild näringsidkare eller ej.
En konkurs får tex inga skulder att försvinna om dom inte betalas.

Det är 2 helt skilda begrepp oavsett enskild näringsidkare eller ej.
En konkurs får tex inga skulder att försvinna om dom inte betalas.

Aha, ganska meningslöst att försätta någon i konkurs då. Enda påföljden av det som jag förstått att du får automatiskt näringsförbud i och med det. Det får man inte vid skuldsanering.

Ja på utmätningsbeslutet... :)
Fick väl någon grön en, inte fått Mail adress ännu :)

Han hade ju också gjort fel så.
Inte så mycket men han drog av hela barn bidraget på mig. 625kr är rätt mycket i utmätning :)

Fick väl någon grön en, inte fått Mail adress ännu :)

Han hade ju också gjort fel så.
Inte så mycket men han drog av hela barn bidraget på mig. 625kr är rätt mycket i utmätning :)

Ehhh jaaa... :( de e apmycket pengar när man ska leva på utmätning ! Detta måste ju justeras typ omgående...

Ehhh jaaa... :( de e apmycket pengar när man ska leva på utmätning ! Detta måste ju justeras typ omgående...

Jo, får sätta mig i telefon kön. :( behöver fixa det så att det hinner justeras till lönerna iaf.

Ska sälja lite gold klubbor tänkte jag..

Har ändå fan inte råd att spela golf.

Aha, ganska meningslöst att försätta någon i konkurs då. Enda påföljden av det som jag förstått att du får automatiskt näringsförbud i och med det. Det får man inte vid skuldsanering.

Iper automatik vet jag inte? Kanske är så. Vet att det är möjligt, men det är sällan jag sett i kkbeslut nåt om näringsförbud.

Om någon skrivit äver/gett bort värdefull egendom är konkurs bra verktyg

Iper automatik vet jag inte? Kanske är så. Vet att det är möjligt, men det är sällan jag sett i kkbeslut nåt om näringsförbud.

Om någon skrivit äver/gett bort värdefull egendom är konkurs bra verktyg

Är per automatik, enligt var jag nu läste det. Är längesen när ja visste vart jag skulle hamna, ville veta om den dörren var stängd.

Jag mailade och fick svar och korrigering inom 24 tim - båda gångerna.

Ett tips! Ring prick kl 08.00 om du har möjlighet då de öppnar för inkommande samtal. Kom fram direkt vid två tillfällen. Tittade på klockan från 07.55 och räknade:)

Samma som här då.
Hur länge har du haft utmätning och hur gamla är dina nyaste lån?

Har aldrig haft utmätning, släppte allt i augusti/sept i samband med min ansökan och fick inledande skuldsanering i januari, fick beviljad skuldsanering i förra veckan. Senaste lånet var taget runt jul förra året dvs en månad innan inledande. Största delen av lånen är dock tagna 2017

Har aldrig haft utmätning, släppte allt i augusti/sept i samband med min ansökan och fick inledande skuldsanering i januari, fick beviljad skuldsanering i förra veckan. Senaste lånet var taget runt jul förra året dvs en månad innan inledande. Största delen av lånen är dock tagna 2017
Tack!
Det gör ju det hela något mera hoppfullt. Det är snart min tur att få en handläggare tilldelad mig. Har du också barn?

Apropå invändningar från borgenärer så tror jag att en avgörande faktor för dem är hur mycket de kan få tillbaka. De vill nog hellre ha hälften av skulden än inget alls. Sen såklart att allt annat också väger in.

Får jag fråga om det va någon som reagerade på att du hade tagit lån trots att du hade skickat in om skuldsanering? Och om du vill svara så undrar jag hur stort lånet va?

Får jag fråga om det va någon som reagerade på att du hade tagit lån trots att du hade skickat in om skuldsanering? Och om du vill svara så undrar jag hur stort lånet va?

Det var ingen som reagerade, ingen som motsatte sig skuldsanering och fick inga frågor under processen, Står ju inte heller i betalplanen när skulderna är ifrån, så långivarna kan ju bara se när deras egen skuld är uppkommen,inte de andras. tror som Dilbah att det avgör hur mycket dem får tillbaka,imitt fall 64%

Vad får du behålla efter hyran?

Har ungefär 8600:- över när hyran är betald. Förutom existensbeloppet så har jag 1500 för bensin 1000 i buffert och några 100 för läkarbesök. Sen kom min lönehöjning precis efter saneringen var beslutad, så den baseras på min gamla lön...

Har ungefär 8600:- över när hyran är betald. Förutom existensbeloppet så har jag 1500 för bensin 1000 i buffert och några 100 för läkarbesök. Sen kom min lönehöjning precis efter saneringen var beslutad, så den baseras på min gamla lön...
Lex visst orsakades dina skulder b l a spel om jag inte missminner mig?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp