• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Hur såg din situation ut, vad är det som skulle kunna ge avslag tror du?
1.8 i skulder. 27 i inkomst. Det vet jag inte, är nog isåfall en för färsk skuld. Men sa som det va att alla lån gått till o betala andra lån. Hon sa till mig att sluta betala på alla skulder iaf, vet inte om det är positivt i ansökan.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
När man ansökt om omprövning ska man bara ändra inkomsten el ska man gå igenom allt ? Jag ändrade bara inkomsten men kanske gjorde tokigt ? Dessutom så är elen tex dyrare än vad jag trott och likaså förskole/fritidsavgift , kan man bara ringa å ta det per telefon ?


Man ändrar ju det som har förändrats, som högre hyra och liknande. Ring och hör med dom. :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
När man ansökt om omprövning ska man bara ändra inkomsten el ska man gå igenom allt ? Jag ändrade bara inkomsten men kanske gjorde tokigt ? Dessutom så är elen tex dyrare än vad jag trott och likaså förskole/fritidsavgift , kan man bara ringa å ta det per telefon ?

Elen skall ingå i ditt förbehållsbelopp, så det är inte lönt att justera.
Kostnaderna såsom förskoleavgift etc och som ligger utanför förbehållsbeloppet justeras enkom om det överstiger 500kr MINUS Din buffert... :)

Ps. När skickade du in Din omprövning?!
 

Vindälva

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
1 April 2020
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Oj, det va snabba puckar.
Jag skickade in min nu 5/5, hoppas på lika snabb handläggning 1,6 milj i skuld... sambon skickade in juni 2020 och väntar fortfarande definitivt beslut..
Jag skickade också in juli 2020 inledande dec 2020 o inväntar förslag....
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Förstår inte varför vissa tar så lång tid när andra får beslut på typ 6 månader.
Beror väl lite på hur klara fall det är säkert, en del är lätta att se och andra mer invecklade. Samt överklagan från en del drar ju ut mkt på tiden med
 
T

Tulpan

Gäst
Poäng: 0
Hej
När man får inledande skuldsanering och har en skuld som är kopplad till lönekonto har Swedbank . Förstår att den upphör men dom har dragit så över 9000kr är minus på kontot mitt vanliga lönekonto . Ska inte dom anmäla som alla andra till KFM eller måste man öppna nytt konto ?
 

Emir

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
9 Juli 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Frugan och jag skickade i Juli 2020...Inledande i November 2020...
Januari 2021 beslut om skuldsanering till frugan men jag fick avslag för att jag har inte heltidsjobb utan timmanstäld därav avslag men fort gick det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp