• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mea

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
23 Maj 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag har uppfattat det som att man ska betala som vanligt fram tills man får inledande och därefter släppa det. Varför göra det innan o göra saker värre?
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Jag har uppfattat det som att man ska betala som vanligt fram tills man får inledande och därefter släppa det. Varför göra det innan o göra saker värre?
Ja, det var så jag fattade det som när jag frågade kf, men jag prio de som inte ger missbrukad tänker jag. Borde väl inte kunna ge avslag för man betalar sina räkningar, eller vad vet jag : )
 
  • Gilla
Reaktioner: Mea

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
306
Poäng
477
@Elsin jag missförstod helt. Jag trodde du redan hade inledande, jag ber om ursäkt. :thinking:
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
@Elsin jag missförstod helt. Jag trodde du redan hade inledande, jag ber om ursäkt. :thinking:
Jaha, nä har inte skickat in ansökan än :D derför jag tänker att jag betalar de med missbrukad krediter när jag inte vet om det blir avslag eller inte! Så hoppas jag de går igenom i augusti / september
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 329
Mottagna reaktioner
354
Poäng
517
Söker man skuldsanering är det väl ändå för att man anser att man inte kommer kunna betala sina skulder överhuvudtaget? Då spelar det väl ingen roll om man får anmärkning? Kan man inte betala innan man söker skuldsanering så lär det ju inte funka vid ett eventuellt avslag heller
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Söker man skuldsanering är det väl ändå för att man anser att man inte kommer kunna betala sina skulder överhuvudtaget? Då spelar det väl ingen roll om man får anmärkning? Kan man inte betala innan man söker skuldsanering så lär det ju inte funka vid ett eventuellt avslag heller
Det finns en psykologisk effekt av allt detta och att få en anmärkning kanske ispelar någon roll.
Jag mådde fruktansvärt dåligt när jag fick anmärkningar.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
I get the point, men min fundering kvarstår.. Om vi säger att jag skulle ha haft ett lån med någon i min närhet, jag får sanering medans hen fortsätter betala på lånet och då även min del, då går jag ju likväl ur saneringen med skulder, fast privata skulder mot hen jag lånat med? Blir ju kontraproduktivt i mitt tycke...

Jag tycker vissa banker förtjänar att förlora slantar då och då av den enkla anledningen att de många gånger leder folk i fördärvet på ett eller annat vis.

Fast det gör du ju inte egentligen eftersom att när saneringen är klar så är den skulden du hade med din närstående passé. Hen kan inte kräva några pengar, sen kan man ju känna att man vill göra rätt för sig och betala ändå men ingen kan kräva det av dig. Det är ju hela poängen med saneringen, bara det att man gör skillnad på ”privata” skulder eller skulder till banker för att det finns en relation man är rädd om. Samtidigt har ju medlåntagaren tagit en ganska stor risk som lånat ut sin egen kreditvärdighet till någon annan, folk borde nog inte gå in som medlåntagare alltför enkelt utan tänka sig för både en och två gånger.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp