• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Min fru blir precis som jag klar med saneringen om drygt 6 veckor. Efter saneringen så har hon kvar ett CSN lån på ca 5000 kr som inte ingick i SS. Hon har inga krediter, inte ens ett mobilab, inga förfrågningar och har en blygsam årslön på 300000kr. Vad skulle ni gissa på hennes score blir?
Tänker ni köpa bostad el det är bara allmän nyfikenhet gällande scoren ?
Grattis till friheten och eloge till att ha klarat den äldre skuldsaneringen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Orkar.inte.mer

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
2 Augusti 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
23
Poäng
87
Nu är det ca ett år in i min skuldsanering. Man lever snålt det är inget snack om saken. Har tyvärr förlorat precis all kontakt med vänner och familj då ingen vet om mitt tidigare spelmissbruk som ledde till detta. Inte träffat någon människa på ca 3 år. All social kontakt har upphört och i år blir det 4:e året i rad som jag kommer sitta ensam på julafton. Semesterperioden, nyår, födelsedagar och speciellt julafton är tyngst varje år. Då jag inte ens fått ett sms på flera år. Om 4 år när detta är över kommer jag fortfarande vara helt ensam men med bättre ekonomi dock. Ganska säker på att jag kommer börja spela då igen. Jag har förlorat mig själv helt pga detta. Och spelandet kommer vara det enda jag har. Skuldsanering är ingen rehabilitering för spelmissbrukare i mitt fall det är ett ännu värre fängelse för ensamhet. Ingen aning om hur jag ska hitta tillbaka till livet inom eller efter 4 år. Pengar bryr jag mig inte i onekligen men sitter just nu verkligen i botten av ensamhetens brunn som spelmissbruk och skuldsanering medför. Hade även löneutmätning i flera år så den ekonomiska aspekten av dem senaste 4-5 åren hittils har totalt brytit ner mig som social samhällsmedborgare. Jag är helt utanför allt. Dem som säger att ”ingen blir lycklig av pengar”...spelmissbrukare: Läser ni detta. Lägg ner direkt. Innan det är försent. Jag är helt livlös. Någon mer som blivit 100% ensam och försöker överleva något sånt här helt solo?
Är jag den enda som är helt ensam i detta? Behöver verkligen prata med likasinnade. Behöver en vän som förstår.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
38tkr ut imorgon på lönen och ingen betalning på min skuldsanering denna månad. Även lyckats spara undan lite pengar sedan tidigare…
Känner mig så otroligt lycklig för att jag gavs möjligheten till en omstart genom skuldsanering. Inget jag någonsin trodde var möjligt. Känner tacksamhet & otrolig ödmjuksamhet för !
Lite mindre än 3 år kvar. Lättare än vad jag trodde…faktiskt !

Till alla Er här ute som kämpar - kämpa på ! Sök skuldsanering om det är möjligt ! :)

Önskar Er alla en skön midsommar & en ljuvlig sommar - you guys ROCK ❤️
 

Roger123

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
31 Maj 2021
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Är jag den enda som är helt ensam i detta? Behöver verkligen prata med likasinnade. Behöver en vän som förstår.
Oj, onekligen har du det väldigt svårt! Inte nog att du brottas med saneringen, du är fast i spelträsket. Du har inga vänner som kan stötta upp dig och du har ingen som du kan ventilera med, jag tycker att det är riktigt synd om dig.
Klart att det finns en väg tillbaks för dig, men du ser allting nattsvart och med ditt problem så krävs det lite mer än att vara en god lyssnare?
Även om du pratar med någon som har egna erfarenheter från spelmissbruk så är det väldigt individuellt hur missbruket uppkom och därför behöver du hjälp med någon som har kompetens?
Om jag får ge dig ett tips? Försök att få tag på den där terapeuten som är med i Lyxfällan, han heter Filip nånting? Jag tycker han är jättebra därför han är rak, ärlig, hård och kan läsa av dig väldigt snart!
Problemet är att ditt spelande har ersatt någonting som du hade innan och ditt spelande ger dig ett rus, men en fruktansvärd ånger efteråt du förlorat.
Sen måste du fullfölja saneringen, den är inte lösningen på ditt missbruk, men den är grunden att du ska slippa leva i misär resten av livet, du får bara en sån chans i ditt liv så paja inte den chansen.
 

Sgtbuffel

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Juni 2021
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Halloj, ny på forumet. Har precis fått inledande skuldsanering.
Betalning som ska betalas in är: 4471 kr
Förbehållsbelopp:12545 kr
Buffer: 1200 kr

Det jag vill veta med förbehållsbeloppet är om dom menar att summan som jag ska få ha kvar är att
betala hyra,
hemförsäkring, för mig och barnförsäkring.
barnomsorg,
Mobil abonnemang
Mat och hygien osv

Kan någon hjälpa mig att förklarar? Verka som många är duktiga här inne.

Tack på förhand!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Halloj, ny på forumet. Har precis fått inledande skuldsanering.
Betalning som ska betalas in är: 4471 kr
Förbehållsbelopp:12545 kr
Buffer: 1200 kr

Det jag vill veta med förbehållsbeloppet är om dom menar att summan som jag ska få ha kvar är att
betala hyra,
hemförsäkring, för mig och barnförsäkring.
barnomsorg,
Mobil abonnemang
Mat och hygien osv

Kan någon hjälpa mig att förklarar? Verka som många är duktiga här inne.

Tack på förhand!
Det stämmer, den summan ska räcka till det.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
446
Mottagna reaktioner
175
Poäng
367
Halloj, ny på forumet. Har precis fått inledande skuldsanering.
Betalning som ska betalas in är: 4471 kr
Förbehållsbelopp:12545 kr
Buffer: 1200 kr

Det jag vill veta med förbehållsbeloppet är om dom menar att summan som jag ska få ha kvar är att
betala hyra,
hemförsäkring, för mig och barnförsäkring.
barnomsorg,
Mobil abonnemang
Mat och hygien osv

Kan någon hjälpa mig att förklarar? Verka som många är duktiga här inne.

Tack på förhand!
Hej o grattis!
När ansökte du? När ringde handläggare upp? Och när fick du inledande?
 

Sgtbuffel

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Juni 2021
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ansökte i februari. Handläggaren ringde i
Måndags och idag fick jag brevet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp