• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Jag måste kämpa..om inte för mig själv så för min familj och framförallt mina barn.

Jag tar till mig av dina råd och tips tusen tack!

Jag ska prata med skuldrådgivningen imorgon samt se om jag kan få hjälp via min arbetsgivare med psykologsamtal samt kontakta beroendecentrum. Är jo anställd kommunalt så det borde gå

Kruxet är nu att ett utav mina lån som var tänkt som "samlingslån" av tidigare misstag står min partner som borgensman för hos nystartfinans.. de lär nog inte vara så snälla mot honom och säkert tvinga honom stå för lånet . Eller kommer det gå vidare till kronan i mitt namn? Är nog mest rädd för just det lånet just nu. En riktig nagelbitare.

Så lite så!
Okej. Den är knivig. Jag är dåligt på sådant när det handlar om lån där man står två på. Eller dålig...klappkass är jag rent ut sagt. Noll koll...:facejoy:
Men har för mig @Lasseman här inne på forumet är en jäkel på sådana frågor. Så han lär ju hoppa in här och svara så småningom. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hopplös7997

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 Juli 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Så lite så!
Okej. Den är knivig. Jag är dåligt på sådant när det handlar om lån där man står två på. Eller dålig...klappkass är jag rent ut sagt. Noll koll...:facejoy:
Men har för mig @Lasseman här inne på forumet är en jäkel på sådana frågor. Så han lär ju hoppa in här och svara så småningom. :)
Vilka stjärnor ni är!!!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Så lite så!
Okej. Den är knivig. Jag är dåligt på sådant när det handlar om lån där man står två på. Eller dålig...klappkass är jag rent ut sagt. Noll koll...:facejoy:
Men har för mig @Lasseman här inne på forumet är en jäkel på sådana frågor. Så han lär ju hoppa in här och svara så småningom. :)

Maken kommer absolut att få betala den del av lånet som inte betalas genom skuldsaneringen.
 

Hopplös7997

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 Juli 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Maken kommer absolut att få betala den del av lånet som inte betalas genom skuldsaneringen.
Tack för att du tar dig tid att svara Lasseman!
Vet du på ett ungefär hur de räknar? Jag är helt dum på detta .. du skriver den del av lånet som inte betalas genom skuldsanering..hur funkar det? Känner mig dum men kan inget sånt :(
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Tänker detsamma .. jag är fast sedan 2016 så borde inte vara några problem...förhoppningsvis
Det jobbiga är såklart att erkänna för sin arbetsgivare att man har problem men det kan kanske vara en extra morot att klara behandlingen om de bekostar den.
Min fd sambo tvingade jag att ringa sin arbetsgivare och han gick i behandling i två år för spel och alkoholmissbruk och de bekostade den. Idag är han spelfri men tyvärr så har han börjat dricka igen.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Tack för att du tar dig tid att svara Lasseman!
Vet du på ett ungefär hur de räknar? Jag är helt dum på detta .. du skriver den del av lånet som inte betalas genom skuldsanering..hur funkar det? Känner mig dum men kan inget sånt :(
Din make får betala på lånet under din skuldsanering även om lånet ingår. Han får liksom de andra borgenärerna utbetalt den delen av lånet som ingår i skuldsaneringen en gång om året.
 

Hopplös7997

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 Juli 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Det jobbiga är såklart att erkänna för sin arbetsgivare att man har problem men det kan kanske vara en extra morot att klara behandlingen om de bekostar den.
Min fd sambo tvingade jag att ringa sin arbetsgivare och han gick i behandling i två år för spel och alkoholmissbruk och de bekostade den. Idag är han spelfri men tyvärr så har han börjat dricka igen.
Oh så tråkigt att han har börjat dricka igen. Hoppas att han får bukt med det igen och att han får hjälp :( att han är spelfri är jo skönt iofs. Hade varit värre att ha båda på en gång.

Kommer min man behöva betala ursprungsbeloppet per månad på lånet då eller omförhandlas det hur mycket han ska betala per månad. Vet ni något om det?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Oh så tråkigt att han har börjat dricka igen. Hoppas att han får bukt med det igen och att han får hjälp :( att han är spelfri är jo skönt iofs. Hade varit värre att ha båda på en gång.

Kommer min man behöva betala ursprungsbeloppet per månad på lånet då eller omförhandlas det hur mycket han ska betala per månad. Vet ni något om det?
Jag har för mig att han får betala lånet till fullo och det korrigeras i efterhand när han får utbetalt från skuldsaneringen.
 
Senast ändrad:

Hopplös7997

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 Juli 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Jag har för mig att han får betala lånet till fullo och det korrigeras i efterhand när han får utbetalt från skuldsaneringen i efterhand.
Usch känner mig ännu mera hemsk nu.. det lånet är jo skyhög på 260k och betalar 3800 i månaden..det mesta är ränta då det är annuitetslån med skyhög ränta i början
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Din make får betala på lånet under din skuldsanering även om lånet ingår. Han får liksom de andra borgenärerna utbetalt den delen av lånet som ingår i skuldsaneringen en gång om året.
Han får inget utbetalt sålänge inte lånet är fullbetalt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp