• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Jag fick sanering 2019 och började plugga 2020 hade haft lite mer än ett år.
Hur gick det till när du meddelade kfm om plugget. Vet typ hur man ska göra men alltid bra att höra hur andra gjorde ? Har som sagt typ 0 i betalplan sista 12 månader så lite fundersam är man.

Någon mer som börjat plugga under sanering ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Hur gick det till när du meddelade kfm om plugget. Vet typ hur man ska göra men alltid bra att höra hur andra gjorde ? Har som sagt typ 0 i betalplan sista 12 månader så lite fundersam är man.

Någon mer som börjat plugga under sanering ?

Har man ingen betalplan och har 0 i inkomst (som csn räknas) är det väl inte mycket att meddela om
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Har man ingen betalplan och har 0 i inkomst (som csn räknas) är det väl inte mycket att meddela om
Aha ok ja man är nervig bara över allt nuförtiden. Så om min betalningsplan är 0 sista 12månader då är det bara att säga upp sig alternativt ta tjänsteledigt och börja plugga utan problem ?
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Den 13/7 godkände jag förslaget och i går kom beslutet. Så lite drygt en månad tog det.
Tack för svar! Antar att det flöt på smidigt för dig då! :) har inte hört något ännu så håller verkligen tummarna här… är som att gå på nålar :(
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Vad är den största orsaken till att de nekar efter inledande ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Vad är den största orsaken till att de nekar efter inledande ?

Finns ingen statistik. Det varierar en del, en del bidrar inte till utredningen, en del visar sig kanske inte vara kvalificerat insolvent, en del visar sig inte uppfylla skälighetskravet, kanske mörkat brottsrelaterade skulder eller liknande.
 

anni

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
9 April 2012
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Tack för svar! Antar att det flöt på smidigt för dig då! :) har inte hört något ännu så håller verkligen tummarna här… är som att gå på nålar :(
Ja det gick verkligen smidigt. Ingen motsatte sig förslaget. Så nu får jag hoppas att ingen överklagar. Det är ju semestertider vilket säkert kan påverka handläggningstiderna. Själv hade jag turen att få en handläggare som arbetade hela sommaren. Det går säkert bra för dig också. Lycka till!
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Finns ingen statistik. Det varierar en del, en del bidrar inte till utredningen, en del visar sig kanske inte vara kvalificerat insolvent, en del visar sig inte uppfylla skälighetskravet, kanske mörkat brottsrelaterade skulder eller liknande.
Ok! Tänker om man inte är kvalificerat insolvent eller inte uppfylla skälighetskravet är det inte sånt de borde se när de beslutar att inleda?
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Ok! Tänker om man inte är kvalificerat insolvent eller inte uppfylla skälighetskravet är det inte sånt de borde se när de beslutar att inleda?
När KF väljer att inleda en skuldsanering så gör dom en mer omfattande utredning, tillsammans med all information dom får från borgenärer, alltså summa, räntesatser osv. Efter det får du ut ett förslag. Så jag skulle tro att dom isåfall ser det mellan inledande och förslag. Inte före inledande.
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Ja det gick verkligen smidigt. Ingen motsatte sig förslaget. Så nu får jag hoppas att ingen överklagar. Det är ju semestertider vilket säkert kan påverka handläggningstiderna. Själv hade jag turen att få en handläggare som arbetade hela sommaren. Det går säkert bra för dig också. Lycka till!
Tack och grattis!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp