• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
446
Mottagna reaktioner
175
Poäng
367
Jag har väl en relativt hög årsinkomst. Angående procentsatsen så menar tidigare arbetsgivaren att dem kollar på inkomsten för de månader som jag jobbade för dem i år och då blir det en viss procentsats. Jag kan tycka att de borde ta hela året i beaktning. Engångsbelopp hoppar från 30% till 54% t.ex.

Oavsett så är det ett större belopp som kommer in på kontot eftersom det är ett års semesterdagar plus sparade dagar. Eventuellt att KF är intresserade av de sparade dagarna, men jag väntar svar från budgetrådgivaren på kommunen.
Hur gick det med din slutlön, fick du behålla?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
446
Mottagna reaktioner
175
Poäng
367
Någon som fått en större slutlön vid skuldsanering? Och hur fungerade det? Ja ska det betalas in till Kronofogden som i sin tur fördelar ut, eller får man behålla. Eller är det någon gräns på beloppet som avgör det osv.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
306
Poäng
477
Någon som fått en större slutlön vid skuldsanering? Och hur fungerade det? Ja ska det betalas in till Kronofogden som i sin tur fördelar ut, eller får man behålla. Eller är det någon gräns på beloppet som avgör det osv.
Jag fick en rätt bra slutlön i november men då jag dels går ner i lön och efter uträkning kom fram till att det inte nådde upp till gränsen per månad i netto gjorde jag ingen omprövning. Jag känner mig rätt trygg i det för skulle det mot förmodan komma fram och det skulle ställas frågetecken så har jag bevis på hur mycket det handlar om och var de pengar som inte ligger på sparkontot tagit vägen.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Jag fick en rätt bra slutlön i november men då jag dels går ner i lön och efter uträkning kom fram till att det inte nådde upp till gränsen per månad i netto gjorde jag ingen omprövning. Jag känner mig rätt trygg i det för skulle det mot förmodan komma fram och det skulle ställas frågetecken så har jag bevis på hur mycket det handlar om och var de pengar som inte ligger på sparkontot tagit vägen.
Hur mycket extra utbetalt fick du om man får lov att fråga ? :)
 

Jonlar

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
29 December 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
5
Poäng
6
Jag har skuldsanering. Jag har en fondrobotkonto och min särbo skulle gärna vilja sätta in lite månadsvis sparande men kan inte starta ett eget konto pga olika anledningar.

kan hon sätta in det på mitt konto (handlar om cirka 4000 månadsvis), eller skulle kfm ha synpunkter på det vid en kontroll?
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
437
Mottagna reaktioner
258
Poäng
437
Gjorde min fjärde omprövning av min skuldsanering 28 oktober.
I förrgår kom beslut om att inte ändra min betalplan.
Grattis!
Vilken tid det tog dock... Väntar själv på besked sedan månadsskiftet nov/dec.
Hur stor var ökningen om man får fråga?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Grattis!
Vilken tid det tog dock... Väntar själv på besked sedan månadsskiftet nov/dec.
Hur stor var ökningen om man får fråga?
Totalt så har min inkomst ökat med 6-8000 kr sen inledande. Vissa månader mer och ibland mindre.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
446
Mottagna reaktioner
175
Poäng
367
Jag fick en rätt bra slutlön i november men då jag dels går ner i lön och efter uträkning kom fram till att det inte nådde upp till gränsen per månad i netto gjorde jag ingen omprövning. Jag känner mig rätt trygg i det för skulle det mot förmodan komma fram och det skulle ställas frågetecken så har jag bevis på hur mycket det handlar om och var de pengar som inte ligger på sparkontot tagit vägen.
Får man fråga hur mycket ner i lön du gått?
Och varför?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp