• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
244
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Lite olika svar men okej då kan jag alltså stå på en bil värd 100k under pågående skuldsanering
Inga problem om inte borgenärerna skulle begära omprövning eller liknande.

men KFM bryr sig inte ryggen fören ett ev omprövande inkommer då tar som ställning till de
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Nu pratar du nog i natt mössan. Om du får inledande låt oss säga den 24:de så får man tillbaka dessa pengar från KFM. Jag fick iaf det.
Så de är fakta

Sämst är nog att då inledande typ 29e, då kommer det troligen vara fördelat och klart och man får börja betala själv vid nästa lön.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Inga problem om inte borgenärerna skulle begära omprövning eller liknande.

men KFM bryr sig inte ryggen fören ett ev omprövande inkommer då tar som ställning till de
Precis så. Bara omprövning kan rubba skuldsaneringen. Och dödsfall
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Kan förbehållsbeloppet öka nu när inflationen stiger? Exempel bolåneränta
Bolåneränta är ju en del av boendekostnaden och så länge den inte är oskälig är det ju inga problem
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Lite olika svar men okej då kan jag alltså stå på en bil värd 100k under pågående skuldsanering
Jag tror som så här… du leker lite med elden om Du köper en relativt högt prissatt bil under pågående skuldsanering och själv står som reggad ägare på den… Vad är det som säger att inte vissa inkassobolag sitter och kör ditt namn mot olika register såsom t.ex biluppgifter.se och därmed noterar att Du har en bil som är värderad rätt högt? Kanske kräver dom då en omprövning av Din skuldsanering med orden att dom pengarna som bilen är värd skall säljas och pengarna skall gå till fordringsägarna?! Kanske en långsökt analys av mig, men jag vet att vissa inkassobolag har anställda som ”enkom” sysslar med att ”hitta” fel som vi eventuellt gör och dom drar inte sig för att begära omprövning… :(
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
827
Mottagna reaktioner
312
Poäng
497
Jag sökte hösten 2020 och fick inledande våren 2021. Fick tillbaka på skatten i juni 2021 nästan 9 tusen kronor, fick behålla det. I oktober 2021 fick jag skuldsanering. Nu i juni får jag tillbaka 27.600 kr på skatten och det får jag behålla.

Har begärt omprövning en gång under min skuldsanering och den gick igenom. Handlade om att de hade räknat på att min fru skulle gå färdigt högskolan och komma ut i arbete men hon valde att hoppa av så vi gjorde en omprövning.
Betalningsplanen var:
april 2021-juni 2022 10.800 kr i månaden
juli 2022-april 2026 13.800 kr

men nu har vi:
mars 2022-april 2026 10.100 kr
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Jag tror som så här… du leker lite med elden om Du köper en relativt högt prissatt bil under pågående skuldsanering och själv står som reggad ägare på den… Vad är det som säger att inte vissa inkassobolag sitter och kör ditt namn mot olika register såsom t.ex biluppgifter.se och därmed noterar att Du har en bil som är värderad rätt högt? Kanske kräver dom då en omprövning av Din skuldsanering med orden att dom pengarna som bilen är värd skall säljas och pengarna skall gå till fordringsägarna?! Kanske en långsökt analys av mig, men jag vet att vissa inkassobolag har anställda som ”enkom” sysslar med att ”hitta” fel som vi eventuellt gör och dom drar inte sig för att begära omprövning… :(
Fast du är ju fri att spara pengar till vad du vill så lever du snålt och sparar för att köpa en bil så borde det vara okej.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Fast du är ju fri att spara pengar till vad du vill så lever du snålt och sparar för att köpa en bil så borde det vara okej.

Och då får dom ju naturligtvis begäran omprövning om dom tycker det är felaktigt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp