• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Jag hade inte något hos kfm när jag skickade in min ansökan. Under tiden mellan ansökan och inledande skuldsanering så hamnade ungefär en tredjedel av mina skulder hos kfm.

Får man fråga om du gjorde krf egna test för skus?

jag har sökt och har cirka 650 k i skulder ( allt hos krf och cirka 20 olika skulder) varav en stor på cirka 300 k med 20% ränta .

har 35 000 i lön (28000 efter skatt då jag jåmknsr) och 11000 i hyra och ensamstående med en 3 åring.

kör skattejämkning nu för att betala av mer på löneutmätning men det ökar ändå mer varje månad och enl detas prognos har skulden dubbls om 10 år trots att jag skulle ligga med betalning på cirka 100 000 per år.

får man inledande lär man ju sluta med jämkningen för de lär ju inte va mkt ränta som det betalad på under saneringen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Får man fråga om du gjorde krf egna test för skus?

jag har sökt och har cirka 650 k i skulder ( allt hos krf och cirka 20 olika skulder) varav en stor på cirka 300 k med 20% ränta .

har 35 000 i lön (28000 efter skatt då jag jåmknsr) och 11000 i hyra och ensamstående med en 3 åring.

kör skattejämkning nu för att betala av mer på löneutmätning men det ökar ändå mer varje månad och enl detas prognos har skulden dubbls om 10 år trots att jag skulle ligga med betalning på cirka 100 000 per år.

får man inledande lär man ju sluta med jämkningen för de lär ju inte va mkt ränta som det betalad på under saneringen.
Det gjorde jag inte. Jag ansökte och gick till budget och skuldrågivare efteråt vilket var helt meningslöst.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
vilken grej. Kan inte vart mångs år sen detta var i rikspress istället

Det har kungjorts i poit länge. Sen kan det väl möjligen kungöras på annat ställe också, men alltid poit.
Poit var väl äldsta tidningen vi hade i riket, nu dock bara digital..
 

Ynicon

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
29
Poäng
92
De kollar POIT varje dag.
Inte alla verkar det som..
Det är lite märkligt för min del. Jag har beslutad skuldsanering men 1 av alla mina borgenärer anmälde aldrig sin fordran till kfm av oklar anledning.
Först nu några månader senare har de "vaknat" och börjat skicka massa mail & sms som jag totalt ignorerar.
Kan tillägga att både jag och min handläggare hos kfm/skusan försökte få kontakt med dem under mitt inledande, utan framgång.
De lär väl så småningom skicka skulden till kfm, enligt min handläggare skulle jag bestrida det då.
Det känns ju lite konstigt, eftersom jag vet att skulden finns..men det är dem som gjort bort sig och inte anmält fordran så..
 
Senast ändrad:

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Inte alla verkar det som..
Det är lite märkligt för min del. Jag har beslutad skuldsanering men 1 av alla mina borgenärer anmälde aldrig sin fordran till kfm av oklar anledning.
Först nu några månader senare har de "vaknat" och börjat skicka massa mail & sms som jag totalt ignorerar.
Kan tillägga att både jag och min handläggare hos kfm/skusan försökte få kontakt med dem under mitt inledande, utan framgång.
De lär väl så småningom skicka skulderna till kfm, enligt min handläggare skulle jag bestrida det då.
Det känns ju lite konstigt, eftersom jag vet att skulden finns..men det är dem som gjort bort sig och inte anmält fordran så..
Sant, jag hade faktiskt en borgenär som inkom i efterhand med en skuld. Denna borgenär hade dock skickat in en annan skuld men inte tagit med denna. Tyvärr så blev det en ny anmärkning som kom mellan inledande och beslut. Inget som förändrade något mer än känslan man har
 

Ynicon

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
29
Poäng
92
Sant, jag hade faktiskt en borgenär som inkom i efterhand med en skuld. Denna borgenär hade dock skickat in en annan skuld men inte tagit med denna. Tyvärr så blev det en ny anmärkning som kom mellan inledande och beslut. Inget som förändrade något mer än känslan man har
Ok, men du skriver mellan inledande och beslut? Borgenären jag pratar om har vaknat 3 månader efter beslut och tjatar om att jag måste betala..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp