• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
888
Mottagna reaktioner
338
Poäng
497
Okej, jag

Den försvinner när din sanering är slut Eva fem år efter inledandedatumet.
Uc blir på topp utifrån dina förutsättningar som tex inkomst.

Skulle vara kul att gå till banken när saneringen är avslutad och dom gör en uc och den visar top-score och jag är 39 år gammal. Dom lär ju ramla av stolen när de bara ser min csn-skuld. Kan inte vara många män som är 39 år gammal som tjänar 500 tusen om året och som bara csn-skuld och top-score på uc. Klart att banken börja att ana ugglor i mossen:rolleyes: Hade jag själv gjort om jag suttit där vid skärmen och gjort en uc på en kille som är 39 år gammal och sitter med csn-skuld och top-score och inga andra skulder.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 822
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Skulle vara kul att gå till banken när saneringen är avslutad och dom gör en uc och den visar top-score och jag är 39 år gammal. Dom lär ju ramla av stolen när de bara ser min csn-skuld. Kan inte vara många män som är 39 år gammal som tjänar 500 tusen om året och som bara csn-skuld och top-score på uc. Klart att banken börja att ana ugglor i mossen:rolleyes: Hade jag själv gjort om jag suttit där vid skärmen och gjort en uc på en kille som är 39 år gammal och sitter med csn-skuld och top-score och inga andra skulder.

Var någon som hade noterat skulder som fanns kvar. Kan vara värt att notera att en skuldsanering, när man kollar lagtexten inte tar bort några skulder, utan bara befriar från betalningsansvar.
 

Källa

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 Februari 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Vi skickade in i november för frugan sa att hon skulle avsluta sina studier och fem månader senare fick vi en ny betalningsplan, ja.

Jag vet inte om mina borgenärer kontaktades, inte en aning faktiskt men som jag förstod det av min handläggare som kontaktade när jag skickade in min omprövning så skulle förslaget sändas ut till mina borgenärer.
Tack. Jag undrade pga att det står på deras hemsida att väntetiden är 3 månader, men får räkna med 5 då. :)
 

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
324
Poäng
477
Jag sitter och funderar på detta med omprövning utifrån höjd inkomst.
Jag bytta jobb förra året. Fick högre lön. Gjorde omprövning som avslogs.

Nu har jag bytt jobb igen. Fått högre lön. Och ja, jag ska skicka in för omprövning. Men det jag funderar på är om man kommer att räkna min förhöjda inkomst från det som var min lön när jag ansökte om skusan eller från den senast inrapporterade lönen som jag angav vid omprövning?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 624
Mottagna reaktioner
6 206
Poäng
4 147
Jag sitter och funderar på detta med omprövning utifrån höjd inkomst.
Jag bytta jobb förra året. Fick högre lön. Gjorde omprövning som avslogs.

Nu har jag bytt jobb igen. Fått högre lön. Och ja, jag ska skicka in för omprövning. Men det jag funderar på är om man kommer att räkna min förhöjda inkomst från det som var min lön när jag ansökte om skusan eller från den senast inrapporterade lönen som jag angav vid omprövning?
Du skriver i text varför du vill ompröva och anger där din höjning. Sen skriver du vad din totala lön blir per månad.
 

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
324
Poäng
477
Du skriver i text varför du vill ompröva och anger där din höjning. Sen skriver du vad din totala lön blir per månad.
Jag var otydlig i min fråga.

Jag undrade inte hur man gör en omprövning.

Utan jag undrade om man har redan gjort en omprövning för förhöjd lön men fick avslag - räknar kfm nästa höjning av lön som jag gör omprövning för från den senast angivna lön eller från den lön som angavs vid skusan:s början.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 822
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Jag var otydlig i min fråga.

Jag undrade inte hur man gör en omprövning.

Utan jag undrade om man har redan gjort en omprövning för förhöjd lön men fick avslag - räknar kfm nästa höjning av lön som jag gör omprövning för från den senast angivna lön eller från den lön som angavs vid skusan:s början.
Jag tror man räknar från senaste omprövning, för att inte riskera att man ska behöva öka betalningsplanerna
 

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
324
Poäng
477
Jag tror man räknar från senaste omprövning, för att inte riskera att man ska behöva öka betalningsplanerna
Tack för svar @Lasseman
Uppskattas!

Får se vad det blir i slutändan då.
Givetvis hoppas jag att man räknar från min senast inrapporterade lön. Men återstår att se när jag lägger in omprövningen.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 511
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
867
Jag tror man räknar från senaste omprövning, för att inte riskera att man ska behöva öka betalningsplanerna

Då behöver jag kanske inte skicka in någon fler omprövning då jag endast får de näst intill obetydliga löneökningarna varje år, det hinner ju dessutom bara bli en till ökning innan allt är klart.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 822
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Då behöver jag kanske inte skicka in någon fler omprövning då jag endast får de näst intill obetydliga löneökningarna varje år, det hinner ju dessutom bara bli en till ökning innan allt är klart.

Jag kan inte avgöra vad du ska göra
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp