• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Jag och min sambo sökte och fick beviljat båda två. Har inte siffrorna i huvudet men kan kolla
Vore super om du kunde ge på ett ungefär. Förstår att det är individuellt men måste ju finnas någon kalkylering ungefär som borde stämma. Vad tjänar du och din partner och vad var er totala skuld? Du behöver inte svara här utan via pm om du hellre vill de :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Okej, bra för din del. Men det lät lite konstigt, är det en privat klinik eller är det folktandvården? Varför tar dom inga upplysningar?
Det är folktandvården ! Ja jätte konstigt men dom gör aldrig det :) men betalar räkningen fast den uppkom innan inledande , för den har inte förfallit ! Ock dessutom så måste jag ju kunna gå till tandläkaren även om faktura krävs
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 669
Mottagna reaktioner
947
Poäng
787
Okej, bra för din del. Men det lät lite konstigt, är det en privat klinik eller är det folktandvården? Varför tar dom inga upplysningar?
Har heller inte varit med om att tandl tagit upplysning när jag velat ha på faktura. Går hos privat.
Ett annat ex är när jag varit till veterinären m hunden har jag oxå fått faktura utan upplysning.
Kan va att jag bor på en liten ort o att man är lite mer "känd" då utav de inrättningar man besöker. Bor tex granne m en av de som jobbar på tandkl..Så de vet ju vart dom ska söka upp en :facejoy:
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 491
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Det är folktandvården ! Ja jätte konstigt men dom gör aldrig det :) men betalar räkningen fast den uppkom innan inledande , för den har inte förfallit ! Ock dessutom så måste jag ju kunna gå till tandläkaren även om faktura krävs

Ändå märkligt. Under pandemin införde folktandvården i mitt län endast faktura för att minimera smittspridning genom att trycka in koden osv. (Antar jag) Men efter pandemin kunde man betala med kort igen, om jag inte minns fel. Men annars vet jag att man måste ansöka om ett betalkort/kredit för att kunna ta sina köp på faktura och då görs det en kreditupplysning. Just för att det var så många som tog faktura när man kunde välja det men sen inte betalade.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Ändå märkligt. Under pandemin införde folktandvården i mitt län endast faktura för att minimera smittspridning genom att trycka in koden osv. (Antar jag) Men efter pandemin kunde man betala med kort igen, om jag inte minns fel. Men annars vet jag att man måste ansöka om ett betalkort/kredit för att kunna ta sina köp på faktura och då görs det en kreditupplysning. Just för att det var så många som tog faktura när man kunde välja det men sen inte betalade.
Hos den folktandvården jag gå på har det alltid varit möjligt att ta faktura , fast man inte betalat tidigare ! Sambon har inte betalt nämligen innan och ändå kunnat gå igen ! Varit så iallafall senaste 8 åren ! Säkert olika från län till län
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 491
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Hos den folktandvården jag gå på har det alltid varit möjligt att ta faktura , fast man inte betalat tidigare ! Sambon har inte betalt nämligen innan och ändå kunnat gå igen ! Varit så iallafall senaste 8 åren ! Säkert olika från län till län

Jahapp, som sagt positivt för dom som har utmätning eller skuldsanering, så länge man kan betala såklart. :)
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Såklart alla har olika löner , men skulle säga 19k efter skatt är under normalt tyvärr !
Väldigt många samhällsviktiga yrken som är region/kommunstyrda ligger faktiskt kring 20 netto så det är tyvärr verklighet för väldigt många. Att ha 35 netto är mycket, skulle jag säga.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Ang tandvård har jag sanering och har frisktandvård hos Folktandvården, dvs ett abonnemang á 200:-/mån och sedan ”fri tandvård”. Tycker det är värt den slanten att slippa överraskningar, och toppen att inte saneringen står i vägen.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Har en lite komplicerad fråga iallafall enligt mig , på onsdag ska jag till tandläkaren och där jag går så är det bara faktura som skickas hem , alltså inte betala med kort eller kontant ! Hur ska man göra i ett sånt läge när man har inledande ? Ska jag gå och sen betala när den kommer ? För måste ju kunna fixa lagningen ? För tänkte den kommer ju inte till inkasso eller så ! Eller landstinget anmäler den skulden också ?
Nej den får du själv betala då den uppkommit efter inledande och du dessutom har betalningsfri månad nu.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Har en kanske lite annorlunda fråga. Är det på något sätt ett hinder om jag som har skuldsanering väljer att kräva in en skuld av en person via kronofogden?
Den är nog lite komplicerad och jag kan tänka mig att de ifrågasätter varför du inte gjort det innan skuldsaneringen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp