• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

losern

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
3 April 2012
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
93
Poäng
257
Innan din sanering om några år osv är klar är det ditt största lån förmodligen ;) rätt sjukt.

Hur fungerar det sen? Får företagen skriva av detta sen med den sjuka räntan som förlust? Och på det sättet dra ner sina resultat också? Haha vore så sjukt men bör ju gå.
Japp. De har dock nån form av max på varje lån fick jag veta när jag kontaktade dem för ett år sedan. Jag har inte nått taket ännu. De kan nog inte ta detta som blir mer än deras normala som intäkt förrän kunden har betalat tror jag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

losern

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
3 April 2012
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
93
Poäng
257
Jasså? Någon skillnad på privata skulder för ungefär 60% av min skuldbörda är till privata.

Betyder det då att 60% av min löneutmätning skulle gå till de privata skulderna sedan får bankerna 40%? För jag tror banker ligger över privata skulder i turordning men kan ha fel.

Ser ju hellre att pengarna går till privata skulder än till alla snabblån företag.

Bankerna går ej före. Det är det bara skulder till staten som gör
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
J

Japp, har jobbat där i åtta år. Kan säga att det inte var en lek att informera våra ägare, revisorer och de övriga anställda på företaget. Nästan alla tog det dock bra och de som har något i huvudet kan skilja på detta och hur man sköter sitt jobb etc.

Varför behövdes så många informeras om detta? Ja tänker då främst på ”övriga anställda”?
Jag förstår att Din situation är lite speciell med tanke på att Du är EkonomiChef, men likväl...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 870
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Innan din sanering om några år osv är klar är det ditt största lån förmodligen ;) rätt sjukt.

Hur fungerar det sen? Får företagen skriva av detta sen med den sjuka räntan som förlust? Och på det sättet dra ner sina resultat också? Haha vore så sjukt men bör ju gå.

Jag förmodar att man får skriva av förlusten eftersom det är en förlust
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Jag förmodar att man får skriva av förlusten eftersom det är en förlust

Det har företagen säkerligen budgeterat för på samma sätt som när jag upprättar årsbudgeten på mina fastigheter och där jag budgeterar med en slant på ”konstaterade hyresförluster”. :)
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 462
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Jag förmodar att man får skriva av förlusten eftersom det är en förlust

Behöver ju inte vara förlust över X år kan ju denna kredit växt från 20k till 300k. Ursprungliga beloppet på 20K säkerligen betalt tillbaka med lite ränta.

Företaget i sin tur gör avdrag på hundra tusentals kr. Mindre skatt att betala in och ägaren kan lyfta ut mer pengar ur bolaget.

Som ägare i dessa bolag så är det nästan bra om det löper till KF och förstår om dessa bolag har direktiv att inte lalla på med nya avbetalningsplaner. Bättre det åker till KF. Mindre admin.

I slutändan kommer ägaren till bolaget kunna gynnas av det. Helt underbart :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
J

Jag betalar 17,500 i månaden. Sedan tar ju KFM hela skatteåterbäringen och den var på ca 10 tsek. Märkte idag när jag jobbade med min nya ansökan att de två Grandviklånen som hade ett kapitalbelopp på cirka 20 tsek nu börjar närma sig 90 tsek. Snacka om ocker
Men helt galet!! 70 000kr till man tror inte det är sant och dom skitlånen betalas säkert sist av alla!
Får mer o mer ont i magen av detta!!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Behöver ju inte vara förlust över X år kan ju denna kredit växt från 20k till 300k. Ursprungliga beloppet på 20K säkerligen betalt tillbaka med lite ränta.

Företaget i sin tur gör avdrag på hundra tusentals kr. Mindre skatt att betala in och ägaren kan lyfta ut mer pengar ur bolaget.

Som ägare i dessa bolag så är det nästan bra om det löper till KF och förstår om dessa bolag har direktiv att inte lalla på med nya avbetalningsplaner. Bättre det åker till KF. Mindre admin.

I slutändan kommer ägaren till bolaget kunna gynnas av det. Helt underbart :)
Fy sjutton!
Nu lämnar jag in en ansökan om skuldsanering får bära eller brista kan ej ha utmätning låter absurt!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp