- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Inte ovanligt dock.Hm konstigt beteende av dem
De låter räntan ticka på.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Inte ovanligt dock.Hm konstigt beteende av dem
Jo det är klart men de brukar tjata om att man ska lösa in så fort som möjligtInte ovanligt dock.
De låter räntan ticka på.

Husvagn syns. Inte båt. Men dom kan ju hitta era båtresor på facebook.
Vänta dom där åren, om det börjar klia i fingrarna redan nu blir jag väldigt orolig över om er sanering kommer hålla och vad som kommer ske efter den är slut
Hur nya var dina skulder ?Jag har en liten fundering.. kanske någon kan fundera med mig lite
För nåt egentligt svar har nog ingen.
Men det var ju så att jag sökte skuldsanering, fick inledande men sen avslag. Anledningen var att mina skulder ansågs vara för nya.
Då är ju min fundering hur länge ska man vänta innan man söker igen? Nån som kanske kan råda till något vettigt?
Ska tillägga att självklart har inga skulder tillkommit efter det! Och några har jag lyckats betala av. (Om nu den infon gör nån skillnad)
Ska ärligt säga att jag inte exakt har koll på det, men kanske nåt halvår från det att jag ansökte. Så visst va det nya skulder men jag gjorde en chansning o sökte ändå. Men nu har jag börjat fundera på när det kan vara läge att söka igenHur nya var dina skulder ?
Tog du ett nytt lån 6 månader efter att du sökte eller 6 månader innan du sökte ?Ska ärligt säga att jag inte exakt har koll på det, men kanske nåt halvår från det att jag ansökte. Så visst va det nya skulder men jag gjorde en chansning o sökte ändå. Men nu har jag börjat fundera på när det kan vara läge att söka igen
Avslaget fick jag i våras (april tror jag)
InnanTog du ett nytt lån 6 månader efter att du sökte eller 6 månader innan du sökte ?
Okej.
Jo absolut! Hade betydligt äldre skulder också.Okej.
Då lär även jag få avslag då jag tog lån två månader innan ansökan för att betala av en privat skuld.
Hade du inte några äldre lån ?
Hur mycket hade du i skulder och vad tjänar du ?Jo absolut! Hade betydligt äldre skulder också.
Det betyder inte att du får avslag
Förstått att det är helt individuella bedömningar.
Jag håller tummarna för dig och hoppas det går vägen!
Jag hoppas jag får igenom en sanering också! Även om jag tycker det är rätt ok med löneutmätning, det tråkiga är ju att skulderna minskar ju inget på det viset.
Jag sökte innan jag fick löneutmätning!Hur mycket hade du i skulder och vad tjänar du ?
Hur länge hade du löneutmätning innan du sökte skusan ?
Löneutmätning är bättre än ångest över att inte få det att gå ihop, jakt på pengar och lån.
Vill inte vara negativ men med så pass *liten* skuld, tjänar hyfsat och är bara 34år så är det nog väldigt svårt o få skuldsanering. Inom rimlig tid bör du kunna betala skulderna ändå. Nu vet jag inte din övriga ekonomi men Skusan kommer troligen svara samma som jag o återigen ge avslag.Jag sökte innan jag fick löneutmätning!
Är 34 år har skulder på nånstans mellan 500-600tkr
Tjänar runt 380tkr/året.
Ja det är så mycket skönare!
Det beror på hur många långivare man har och vad räntan är, om det går att betala av, även med bra lön.Vill inte vara negativ men med så pass *liten* skuld, tjänar hyfsat och är bara 34år så är det nog väldigt svårt o få skuldsanering. Inom rimlig tid bör du kunna betala skulderna ändå. Nu vet jag inte din övriga ekonomi men Skusan kommer troligen svara samma som jag o återigen ge avslag.
Vill inte vara negativ men med så pass *liten* skuld, tjänar hyfsat och är bara 34år så är det nog väldigt svårt o få skuldsanering. Inom rimlig tid bör du kunna betala skulderna ändå. Nu vet jag inte din övriga ekonomi men Skusan kommer troligen svara samma som jag o återigen ge avslag.
Beror väl på med räntorna med, tickar dem?
Jag är ett par år yngre och har närmare 800.000 i skuld och skulle ta lite mer än 50 år att betala för mig med den löneutmätningen jag har idag plus att skulden tickar för varje dag.

Jag fick avslag för jag hade för nya skulder och rekommendation att vänta lite och skicka in igen och kunna påvisa att jag verkligen gjort avbrott i skuldsättningen och hade här om veckorna passerat ett år utan skuldsättning....men likväl fick Du oxå avslag på Din ansökan, eller hur var det? Och vad grundade dom avslaget på?![]()
Vill inte vara negativ men med så pass *liten* skuld, tjänar hyfsat och är bara 34år så är det nog väldigt svårt o få skuldsanering. Inom rimlig tid bör du kunna betala skulderna ändå. Nu vet jag inte din övriga ekonomi men Skusan kommer troligen svara samma som jag o återigen ge avslag.
Okej.Jag sökte innan jag fick löneutmätning!
Är 34 år har skulder på nånstans mellan 500-600tkr
Tjänar runt 380tkr/året.
Ja det är så mycket skönare!
Jag har tänkt i samma som du, men eftersom jag fick inledande så måste de tyckt annat ellerhur?Vill inte vara negativ men med så pass *liten* skuld, tjänar hyfsat och är bara 34år så är det nog väldigt svårt o få skuldsanering. Inom rimlig tid bör du kunna betala skulderna ändå. Nu vet jag inte din övriga ekonomi men Skusan kommer troligen svara samma som jag o återigen ge avslag.
Det är ungefär samma här då, alla skulder är inte med i utmätningen och skulderna sjunker ingenting i stort sett.. så får jag inte sanering så är det nog utmätning för all framtid som gäller! (Eller till arvet trillar in iallafall)Min man fick skuldsanering, liknande inkomst, liknande skulder och liknande ålder.
Rent krasst "kan" man betala men han betalar ju bara på räntorna. Han hade löneutmätning länge och alla skulder fanns inte med i löneutmätningen. Vilket innebar att skulderna bara ökar eftersom de bara ligger och tickar ränta. Sen kommer det hela tiden nya skulder till KFM (tex csn) eftersom man inte kan betala ett skit utöver utmätningen.
Fick också rekommendation att söka igen, men det jag lurar på är hur lång tid man bör vänta?Jag fick avslag för jag hade för nya skulder och rekommendation att vänta lite och skicka in igen och kunna påvisa att jag verkligen gjort avbrott i skuldsättningen och hade här om veckorna passerat ett år utan skuldsättning.
Min man fick skuldsanering, liknande inkomst, liknande skulder och liknande ålder.
Rent krasst "kan" man betala men han betalar ju bara på räntorna. Han hade löneutmätning länge och alla skulder fanns inte med i löneutmätningen. Vilket innebar att skulderna bara ökar eftersom de bara ligger och tickar ränta. Sen kommer det hela tiden nya skulder till KFM (tex csn) eftersom man inte kan betala ett skit utöver utmätningen.
Hur kommer det sig att inte alla skulderna var med i löneutmätningen? Lyckades han likväl betala dom även under en pågående löneutmätning?
Samma sak för mig; flera hundra unika skulder skaffade på 10-15 år. Det var bara de största och vissa gamla som var med i utmätningen. Många borgenärer drog tillbaka från kfm när de märkte att de inte fick betalt ändå och då kostar det ju för dem. Och en del skickade aldrig dit öht. Och dessa har vi inte betalat på nej, fullt sjå med att försöka se till så att inte man får nya skulder istället , så ellos från 2008 fick kvitta.

Det är ungefär samma här då, alla skulder är inte med i utmätningen och skulderna sjunker ingenting i stort sett.. så får jag inte sanering så är det nog utmätning för all framtid som gäller! (Eller till arvet trillar in iallafall)
WOW asså... flera 100 olika unika skulder?? Hur e de möjligt liksom...& finns de sååå många? 😎
Hur mycket hade Du i skulder som ingick i saneringen om man får lov att fråga...![]()

Kanske överdrev lite och jag ljög lite också märkte jag haha. En del skulder har vi faktiskt betalat vid sidan av löneutmätningen fast det var sjukt tufft. Men de flesta har vi släppt...
Jo nä maken hade nog inte flera hundra men jag har det definitivt. Lätt att få när man väl hamnat i träsket och under lång tid! Jag har ca 1,5 mille i skuld. Han typ en mille mindre. Jag var snäppet värre,.. när jag var nere i skiten så bromsade jag honom så han hann aldrig med att få lika mycket skuld
Skulderna är allt.. från början sms-lån och alla konsumentkrediter och samlingslån som finns typ. Sen när man hade dem att betala så blev allt som hade faktura en skuld typ. Tv-avgifter, skolkataloger, prenumerationer, vårdavgifter, viasat, teleabonnemang, etc etc. Då blir det lätt några hundra!
Är rätt tacksam för löneutmätningen för den och alla prickar satte ju stopp för fakturaköp mm![]()
Hade Ni någon form av missbruksproblem i botten el va de konsumtion enbart?Intressant och lite sorgligt oxå...Hade Ni någon form av missbruksproblem i botten el va de konsumtion enbart?
Hade ni löneutmätning i hela 6 år innan ni sökte skuldsanering? Hur orkade ni så länge innan Ni sökte skusan?
Dessutom... så hade jag länge huvudet i sanden och trodde att mina skulder kanske ”bara” låg på ca 300 och då kan man ju betala.. Fatta känslan när jag kollade alla papper och ringde alla inkasso och såg att det var 1,5 mille

Wow! Ja applåderar Er verkligen för att Ni mäktade med alla de åren med löneutmätning och nu ett antal år med Skuldsanering.
(Men) Tänker skulderna var väll egentligen inte såååå höga i grunden? De e väll räntorna som har tickat på & gjort totalen sååå hög![]()
Man har väl inget val än att mäkta med antar jag! Fly utomlands känns lite overkill och ta livet av sig, nä, vi har barn
Grundkapitalet är ca 600 för mig. Så 900 i räntor! Fräscht!
Hur i helsicke rent ut sagt kan de få lov att ticka på, på detta sätt & då hade OXÅ utmätning och ändå ökade lånen med 900tkr bara i räntekostnader...
Har själv skulder på ca 800tkr och vågar inte ens tänka på vad dessa skulder kan öka pga räntorna 
Helt jäkla unfuckin’believable !!!Hur i helsicke rent ut sagt kan de få lov att ticka på, på detta sätt & då hade OXÅ utmätning och ändå ökade lånen med 900tkr bara i räntekostnader...
Asså, ja blev sjukt matt nuHar själv skulder på ca 800tkr och vågar inte ens tänka på vad dessa skulder kan öka pga räntorna
![]()
Vissa tar väl längre tid på sig än andra med att skicka till kfm. Sen fick jag nåt brev från (minns nu inte vilket) där de inte skickar vidare ärendet pga att det inte fanns utrymme i utmätningen?! Detta fattade jag aldrig riktigt, men antar att det är för lite pengar som kommer in då..Caroline, har Du skulder som ännu inte har skickats vidare till KF?
Varför e de så?
Ofta tar borgenären en UC mm för att se att det är lönt att skicka till KFM. Ibland ser de att det är lönlöst och då låter de det va och skickar femtielva förslag på uppgörelser, erbjudanden etc en gång i månaden tills de tar en UC igen.
Jag upplever att det bara är de riktigt stora skulderna eller särskilt giriga inkasso som alltid hamnat hos kfm.
Tänker du att dom tar UC för att se vad man tjänar och därigenom bedömer om de e värt att skicka till KF?
Jag menar att jag som tjänar 40tkr samt årlig bonus och semesterersättning om 10tkr och har därför nästan 550tkr i årsinkomst på min UC...då går dom ”all in” och skickar in skulderna till KF eller även då några skulder är ”små”?!
Är detta något Du känner igen oxå @Lasseman ?!