• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
110
Poäng
287
Tror du det räcker om ungen ligger i magen ?
Nej d tror jag inte , utan msn tittade ju på min stora son som levt med min skuldsättning sen 2005 och min lilla som levt i 6 år redan i skuld. Ett ofött barn har ju inte levt än i föräldrars skuldsättning .

Dock är det ju så att gäldenärerna kan söka efter 3 år att man ska betala 2 år till om dom anser attman fått en mkt bättre ekonomisk situation.

Eftersom jag har skusan i 5 år men betalar 3 år så räknar jag med att kanske vara tvungen att betala ytterligare 2 år. Det är jag helt oki med speciellt eftersom endast 8% av mina skulder blir betalda . Men ja hoppas såklart dom är nöjda efter 3 år.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 314
Mottagna reaktioner
1 811
Poäng
1 247
Kan personer som inte är svenska medborgare få skuldsanering i Sverige? Gäller det då skulder som uppstått här eller även skulder från hemlandet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Nej d tror jag inte , utan msn tittade ju på min stora son som levt med min skuldsättning sen 2005 och min lilla som levt i 6 år redan i skuld. Ett ofött barn har ju inte levt än i föräldrars skuldsättning .

Dock är det ju så att gäldenärerna kan söka efter 3 år att man ska betala 2 år till om dom anser attman fått en mkt bättre ekonomisk situation.

Eftersom jag har skusan i 5 år men betalar 3 år så räknar jag med att kanske vara tvungen att betala ytterligare 2 år. Det är jag helt oki med speciellt eftersom endast 8% av mina skulder blir betalda . Men ja hoppas såklart dom är nöjda efter 3 år.

Borgenärerna kan ansöka menade du nog
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Kan personer som inte är svenska medborgare få skuldsanering i Sverige? Gäller det då skulder som uppstått här eller även skulder från hemlandet.

Det kan man få.
Det beror på vilket land som är hemland
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
392
Mottagna reaktioner
180
Poäng
367
Hur länge tror ni man ska ha varit spelfri om man ska söka ??
 

ardnegan

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
7 Juli 2019
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
[QUOTE = "Cootje1976, post: 148536, member: 4518"] Dang that is a lot. Has it just been initiated? In that case you would need to wait a bit since it would be announced in poit and from there there are 30 days more or less that people / companies can submit the debts that you have with them. After that you should be receiving a payment plan that will also be sent to your creditors, and they will either approve or disagree with the plan. Either way at that stage it may be that the debts will not be listed anymore in the regular view, or when the restructuring has been effectively assigned. Not sure how it works though for 100%. [/ QUOTE]
Ys just initiated, and posted in POIT

though it doesnt matter any more, have this weirder thought on what if some companies dont respond given its summer time so was curious. Obviously they wont get their money back, but given that my incapacity is to pay was due to higher interest rates, I was interested to know how it will move if my total debt comes down due to this
 

ardnegan

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
7 Juli 2019
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
[QUOTE = "Kronofogden, post: 148553, member: 2716"] Can people who are not Swedish citizens get debt restructuring in Sweden? Does this apply to debts that have arisen here or even debts from the home country. [/ QUOTE]
Yes I think so, I am not a swedish citizen, technically you cant get it without debts so thats the only catch
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Hur länge tror ni man ska ha varit spelfri om man ska söka ??
2 år 1min, jag gick samtal 6ggr och sen 2 ggr hos skuldrådgivning hon rekommenderade mig att söka. Jag började tänka helt annorlunda efter ett tag och då kände jag att det var rätt. Jag slutade vara egoist som för mig var en del av spelberoendet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp