• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Nej de har inte sagt något annat. När jag nämnde det för henne att den inte var med, så sa hon bara ”vad konstigt”.Iom att Collector fanns med på betalplanen, men inte just den skulden. Får väl ringa o kolla.
Meddela din handläggare så får hen ta med den eller inte. Min valde att kontakta bolaget om en skuld som ej var med och det fick en chans att inkomma med skulden. Kontentan blev att det tog lite längre tid med min process.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Meddela din handläggare så får hen ta med den eller inte. Min valde att kontakta bolaget om en skuld som ej var med och det fick en chans att inkomma med skulden. Kontentan blev att det tog lite längre tid med min process.
Klarar man sig på skuldsanering?
Eller är det makaroner varje dag som gäller! Förstår att man för vända o vrida på varje krona men frågan är hur mycket det tär på en.
Hur är det med bil hur mycket får bilen vara värd?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 870
Mottagna reaktioner
1 866
Poäng
1 277
Klarar man sig på skuldsanering?
Eller är det makaroner varje dag som gäller! Förstår att man för vända o vrida på varje krona men frågan är hur mycket det tär på en.
Hur är det med bil hur mycket får bilen vara värd?
Man klarar sig. Men det beror ju på vilken standard man är van med och hur man väljer att prioritera. Vi prioriterar sonen och så har vi valt att ha hundar. Och i och med det prioriterat bort andra nöjen och aktiviteter och lyxigare mat.

Tror det finns någon gräns vid 20-30000 kr på bil. Men det är ju om man verkligen behöver bil. Men efter att skuldsaneringen är beviljad får man ju göra vad man vill med pengarna om man kan.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 434
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Klarar man sig på skuldsanering?
Eller är det makaroner varje dag som gäller! Förstår att man för vända o vrida på varje krona men frågan är hur mycket det tär på en.
Hur är det med bil hur mycket får bilen vara värd?

Skuldsanering är bättre än utmätning
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Man klarar sig. Men det beror ju på vilken standard man är van med och hur man väljer att prioritera. Vi prioriterar sonen och så har vi valt att ha hundar. Och i och med det prioriterat bort andra nöjen och aktiviteter och lyxigare mat.

Tror det finns någon gräns vid 20-30000 kr på bil. Men det är ju om man verkligen behöver bil. Men efter att skuldsaneringen är beviljad får man ju göra vad man vill med pengarna om man kan.
Tack för svar❤️
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Jag har ca 6500kr att leva på efter hyran är betald. Har omkostnader för leasing bil som jag delar med dottern samt dagmatte kostnad för vovven, som jag delar med mitt ex, så jag bör klara mig bra.

Allt har faktiskt oxå blivit så mycket enklare sedan min dotter flyttade ut. Förstå mig nu rätt - jag älskar min dotter över allt annat, men hon var dyr i drift gällande, inte minst maten och typ hygien artiklar. :(

Sedan hon flyttade ut, så kan jag spara in mycket på mat och nuförtiden varar hygienartiklar SÅÅÅÅÅ mycket längre än tidigare. Jag menar bara mängden schampoo och balsam hon använde fick mig att kippa efter luft. Skulle hon torka sig i rumpan med dassa papper, så gick för fasiken en halv rulle per gång... typ !!

Sen ska vi ju inte glömma att med skuldsanering, så får vi ju behålla två hela månadslöner per år samt vår semester ersättning. För mig enkom så genererar det runt 45.000 kr ut extra per år och det är pengar som jag ska lära mig att hushålla med. Pengar som dels måste kunna användas för oförutsedda kostnader, men även för att kunna få sätta lite guldkant på tillvaron vid särskilt utvalda tillfällen.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 434
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Jag har ca 6500kr att leva på efter hyran är betald. Har omkostnader för leasing bil som jag delar med dottern samt dagmatte kostnad för vovven, som jag delar med mitt ex, så jag bör klara mig bra.

Allt har faktiskt oxå blivit så mycket enklare sedan min dotter flyttade ut. Förstå mig nu rätt - jag älskar min dotter över allt annat, men hon var dyr i drift gällande, inte minst maten och typ hygien artiklar. :(

Sedan hon flyttade ut, så kan jag spara in mycket på mat och nuförtiden varar hygienartiklar SÅÅÅÅÅ mycket längre än tidigare. Jag menar bara mängden schampoo och balsam hon använde fick mig att kippa efter luft. Skulle hon torka sig i rumpan med dassa papper, så gick för fasiken en halv rulle per gång... typ !!

Sen ska vi ju inte glömma att med skuldsanering, så får vi ju behålla två hela månadslöner per år samt vår semester ersättning. För mig enkom så genererar det runt 45.000 kr ut extra per år och det är pengar som jag ska lära mig att hushålla med. Pengar som dels måste kunna användas för oförutsedda kostnader, men även för att kunna få sätta lite guldkant på tillvaron vid särskilt utvalda tillfällen.

Är dom två månaderna som gör det så mycket bättre, är väl liten skillnad annars, du får en buffert. Som helt klart gör skillnad med så låg inkomst man har varje månad.

Semester ersättning får jag behålla i utmätningen.

Fick man behålla skatten i skuldsanering?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Är dom två månaderna som gör det så mycket bättre, är väl liten skillnad annars, du får en buffert. Som helt klart gör skillnad med så låg inkomst man har varje månad.

Semester ersättning får jag behålla i utmätningen.

Fick man behålla skatten i skuldsanering?

Ja beroende på hur mycket du betalar in till Skusan övriga månader, så kan du ju faktiskt få behålla mycket pengar de månader du ”slipper”, så det kan ju självklart göra enormt stor skillnad.

Skatten får man behålla, men det lär ju inte bli mycket då de flesta borgenärer lägger de inbetalningar de erhåller först och främst mot kapitalbeloppet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp