• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

nybana

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
2
Poäng
11
Dags för mig att skicka in min ansökan nu under den kommande veckan. Allting känns som en stor röra och är galet nervös.
Har ett gäng frågor som ni kanske kan hjälpa mig med?

Kort om min situation
22 år med skulder på över 1.3m som jag började att släppa till KF i februari detta året. Det mesta har landat där nu och sen dess har jag prioriterat att betala av privata skulder och framförallt slutat spela. Gått på individuellt möte hos kommunens missbruksrådgivning under ett halvår bland annat. Sen jag berättade för min omgivning och sen jag tog mitt sista lån/sista gången jag spelade har det nu gått 8 månader och jag har varken spelat eller lånat någonting sedan dess.

1. Tror ni det finns någon chans att jag får skuldsanering i min situation? Va hos en skuld & budgetrådgivare i Januari och han sa att det snarare va en fråga om när - inte om, och han tyckte jag skulle söka nu efter sommaren för att kunna uppvisa att jag varken spelat och att det blev ett tvärt slut på det.
2. Någonting speciellt man ska tänka på när man skriver det personliga brevet? Någonting man bör trycka lite extra på och/eller undvika?
3. Behöver man / är det någon fördel eller nackdel att ta hjälp av skuld & budgetrådgivare när man gör ansökan rent bedömningsmässigt?
4. Om jag får en skuldsanering - hur funkar det med bonusar på jobb? Vi brukar få ut ungefär en månadslön uppdelat på Januari - April månad varje år. Är detta pengar som jag kommer vara tvungen att betala in eller kommer jag kunna behålla dem? Tycker det är oklart med inkomstförändringen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Kimsan har inte tolkat fel hon förklarade vad Lasseman menade. Lär dig läsa rätt innan du yttrar dig Tack
Vad är med folk Hua
Du ska inte tala om hur jag vill göra eller tolkar Samt argumenterar sköt dig själv istället lägg ner !!!!

Hon förklarade inte vad jag menade. Hon förklarade motsatsen.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Hon förklarade inte vad jag menade. Hon förklarade motsatsen.
Okej orkar inte tjafsa om detta mer tar för mycket energi men det Kimsan
Skrev var rätt i alla fall ibland tar detta forum för mycket negativ energi och det behöver jag verkligen inte. Det hackas på mig nån kan nästan skriva lika som mig men man svarar mig lite småspydigt.
Nu blir det paus här ett tag igen måste samla energi och detta forum gör tvärtom tråkigt att inte alla stöttas.
Men så är det i verkliga livet också så vad är det för skillnad här egentligen.
Så inte är detta forum alltid positivt
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Dags för mig att skicka in min ansökan nu under den kommande veckan. Allting känns som en stor röra och är galet nervös.
Har ett gäng frågor som ni kanske kan hjälpa mig med?

Kort om min situation
22 år med skulder på över 1.3m som jag började att släppa till KF i februari detta året. Det mesta har landat där nu och sen dess har jag prioriterat att betala av privata skulder och framförallt slutat spela. Gått på individuellt möte hos kommunens missbruksrådgivning under ett halvår bland annat. Sen jag berättade för min omgivning och sen jag tog mitt sista lån/sista gången jag spelade har det nu gått 8 månader och jag har varken spelat eller lånat någonting sedan dess.

1. Tror ni det finns någon chans att jag får skuldsanering i min situation? Va hos en skuld & budgetrådgivare i Januari och han sa att det snarare va en fråga om när - inte om, och han tyckte jag skulle söka nu efter sommaren för att kunna uppvisa att jag varken spelat och att det blev ett tvärt slut på det.
2. Någonting speciellt man ska tänka på när man skriver det personliga brevet? Någonting man bör trycka lite extra på och/eller undvika?
3. Behöver man / är det någon fördel eller nackdel att ta hjälp av skuld & budgetrådgivare när man gör ansökan rent bedömningsmässigt?
4. Om jag får en skuldsanering - hur funkar det med bonusar på jobb? Vi brukar få ut ungefär en månadslön uppdelat på Januari - April månad varje år. Är detta pengar som jag kommer vara tvungen att betala in eller kommer jag kunna behålla dem? Tycker det är oklart med inkomstförändringen.
Hoppas verkligen du får stöttande svar men var beredd på motsatsen också tyvärr. Kan räcka med att någon inte gillar din tolkning så är det kört.
Hoppas dina inlägg faller alla i smaken annars suger det energi.
Lycka till med allt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Okej orkar inte tjafsa om detta mer tar för mycket energi men det Kimsan
Skrev var rätt i alla fall ibland tar detta forum för mycket negativ energi och det behöver jag verkligen inte. Det hackas på mig nån kan nästan skriva lika som mig men man svarar mig lite småspydigt.
Nu blir det paus här ett tag igen måste samla energi och detta forum gör tvärtom tråkigt att inte alla stöttas.
Men så är det i verkliga livet också så vad är det för skillnad här egentligen.
Så inte är detta forum alltid positivt

Nej det var inte rätt, det var fel.

Gör så, sköt om dig.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 626
Mottagna reaktioner
6 207
Poäng
4 147
Nu var det så att den jag svarade var @Tuff resa enligt inlägget:
Påminnelse att betala:eek:. Jag har inte följt betalningsplanen i min skuldsanering.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Såklart inte jag menade om utrymme finns.
Man fattar verkligen inte hur folk tolkar saker. Jag fattade precis vad du menade.
Ibland känns det som man vill misstolka med flit så onödigt.
Därför tar jag paus nån dag eller så:(
 
  • Gilla
Reaktioner: EES
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp