• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Detta kommer ju göra dig svårt för dig att få någon skuldsanering i framtiden, alla följande ansökningar kommer avslås med samma motivering..
Annars får du sälja lägenheten och betala in din del till kf för att sedan ansöka om skuldsanering?

Lite så är det, jag frågade en på skuldsanering för ett par år sedan hur man såg på det, om det blev känt. Minns inte exakta svaret, men drar man på sig en dom för borgenärsbrott, alltså ekonomisk brottslighet fick man nog vänta 10-15år
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Driva skadeståndsärende mot banken för vårdslös rådgivning vore något
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Lite så är det, jag frågade en på skuldsanering för ett par år sedan hur man såg på det, om det blev känt. Minns inte exakta svaret, men drar man på sig en dom för borgenärsbrott, alltså ekonomisk brottslighet fick man nog vänta 10-15år
Hur kan det bli brottsligt att ge bort en halv lägenhet till sin sambo?
 

Skuldsatt80

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
7 November 2019
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
16
Poäng
51
Jag tänker att @Idapida redan mår skit så att insuineringar är jävligt onödiga.
Ingen har facit.

Nä det förstår jag , dock ska man få framföra det som enligt mig är självklart.
Man borde ju själv förstå att man inte kan göra sig av eller ge bort ägodelar precis innan man ansöker om skuldsanering , hade en polare som sa upp sig från sitt extrajobb då löneutmätningen började och blev därav nekad skuldsanering pga det.
Tror inte att ditt medlidande hjälper henne heller.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Nä det förstår jag , dock ska man få framföra det som enligt mig är självklart.
Man borde ju själv förstå att man inte kan göra sig av eller ge bort ägodelar precis innan man ansöker om skuldsanering , hade en polare som sa upp sig från sitt extrajobb då löneutmätningen började och blev därav nekad skuldsanering pga det.
Tror inte att ditt medlidande hjälper henne heller.
Hon är fullt medveten om vad hon gjort. Har följt hennes resa under ansökan 1 och nu 2.
Jag menar att man behöver inte peta i öppna sår när personen redan mår skit genom att mata negativ information som hon redan är medveten om.
 

Johan-1977

Aktiv medlem
Poäng: 132
Blev medlem
1 December 2016
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
40
Poäng
132
När man ansöker om skuldsanering och ska skriva in skulderna med summa i ränta. Hur gör man med dom skulder som redan ligger hos KFM för utmätning, ska man skriva med dom eller tas dom med ändå?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
När man ansöker om skuldsanering och ska skriva in skulderna med summa i ränta. Hur gör man med dom skulder som redan ligger hos KFM för utmätning, ska man skriva med dom eller tas dom med ändå?
Allt ska tas med dvs inklusive det som är hos Kfm.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp