• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Så det är borgenärerna själva som begär omprövning? Avslutas skuldsaneringen då, eller får personen en chans till? Om den avslutas är väl chansen minimal att bli beviljad skuldsanering igen i framtiden?
Det brukar bli två år till med skuldsanering om borgenärerna får igenom omprövningen. Begär du själv så ändras betalningsplanen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag har inte fått tag på några nya tillgångar. Som jag skrev, jag har levt under existensminimum för att kunna spara så mycket som möjligt. Jag har alltså endast sparat av det som finns kvar av min lön efter att kronofogden fått det dom ska ha.

Ironi var väl kanske inte vad jag förväntade mig som svar på en helt legitim fråga.
Nej ironi o spydigheter kan få mig att gå i taket. Speciellt hos oss utsatta här som kämpar dagligen och då är det inte bara pengamässigt utan även psykiskt o socialt. Medmänsklighet o empati saknas hos vissa till dom själv kanske hamnar i skiten nån gång.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag förstår Dig och jag svarade Dig enkom utifrån just det Du skrev om att Du hade sparat från den vanliga lönen som Din skuldsanering var baserad på. Som sagt, det får man lov att göra. Det är även tänket med den sk. "buffert pengen", som typ skall läggas på hög tills dess en större oväntad utgift eventuellt kommer.
Det är ju självklart så att om man mottager en större summa pengar i form av arv eller dylikt, så skall man begära omprövning.
Just det faktum att Du sparar i aktier/fonder göt mig dock lite osäker och därför råder jag Dig till att ta ett litet samtal med de som kan detta bäst, dvs. en skuldsanerings handläggare.

Lycka till och Du är duktig som sparar. "Nu gör vi om - nu gör vi rätt" är mitt motto :)
❤️❤️
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
Har inte en krona sparad. Har en hög försörjningsbörda och har valt att lägga pengar på hundarna.

Okej, jag förstår. Inget fel med det, har själv katter jag lägger pengar på och det är värt varenda krona. Man måste bara se till att ha en högre buffert om något av djuren blir sjuk...
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
Ni som har lyckats spara, hur har ni gjort? Vill gärna leva med så lite som möjligt ett tag för att kunna betala alla lån.

Ta ut pengarna du ska leva på i kontanter, det blir lättare att förhålla sig till en viss summa varje månad. Spara det minsta du kan varje månad, alla kronor räknas. Jag lägger alla tio/fem kronor I en spargris från växeln jag handlar ifrån och dom pengarna glömmer jag bort. Med tiden blir det större summor än man tänkt sig och i slutändan har man plötsligt ett sparande. Alla små kronor blir stora summor efter ett tag, bara börja med det minsta du har så är du på god väg...
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Okej, jag förstår. Inget fel med det, har själv katter jag lägger pengar på och det är värt varenda krona. Man måste bara se till att ha en högre buffert om något av djuren blir sjuk...
Vi har haft upp till 14 hundar (draghundar). Bara mina egna familjehundar har varit försäkrade. Övriga har vi resonerat att om de blir svårt skadade eller svårt sjuka är avlivning bästa alternativet. Småsårskador o dylikt tar man hand om själv.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Okej, jag förstår. Inget fel med det, har själv katter jag lägger pengar på och det är värt varenda krona. Man måste bara se till att ha en högre buffert om något av djuren blir sjuk...

Jag har en liten vovve - ett riktigt måndagsexemplar som har kostat mig MÅNGA tusenlappar hos Evidensia även med försäkring, men utan honom, så vet jag verkligen inte om ja hade tacklat året innan jag fick skuldsanering. Året då ja tvingades se mig besegrad och tvingades ”släppa taget” om mina skulder...
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Någon som begärt omprövning för att man kan betala mer i spannet 3000-3500? Blev det avslag eller ändring av betalplanen?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp