• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ariell

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
17 September 2018
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
2
Poäng
22
Du har väl ca 40 tingsrätter som kan göra helt olika bedömningar.
Är väl alla utom 3-4 som handlägger överklagade skuldsaneringar
Jo men tänkte om det brukar vara så att de ofta går på KFM:s bedömning?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Har ju fått skuldsanering och loggade idag in på kf mina sidor. 9 av skulderna är "kravet återkallat " innebär detta bara att saneringen är registrerad eller är det ett försök av borgenärerna att få mig betala vid sidan om?

vr det några problem att se skulderna? När jag försöker gå in på mina skulder så bara snurrar timglaset och det visas ingenting... har varit så sedan december någon gång....
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
vr det några problem att se skulderna? När jag försöker gå in på mina skulder så bara snurrar timglaset och det visas ingenting... har varit så sedan december någon gång....
Nej man kunde klicka på dom och se vilka som återkallats
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Och mina kommer inte ens upp, tidigare kom alla återkallade upp i en lista
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
vr det några problem att se skulderna? När jag försöker gå in på mina skulder så bara snurrar timglaset och det visas ingenting... har varit så sedan december någon gång....

Märkligt, för det är inga problem för mig att se mina ”avslutade skulder” inne på ”mina sidor”. Om jag där klickar på varje enskild skuld, så framgår det om skulden ingår i skuldsaneringen eller om skulden är ”återkallad”.
Detta med om skulden är återkallad har alltid gjort mig lite förbryllad, för vet inte helt säkert vad det innebär?! Dock vet jag SÄKERT att de var med på listan över upptagna skulder i min skuldsanering.

En annan sak som stör mig lite är att när jag t.ex går in på ”mina sidor” hos Intrum och tittar på mina skulder där och där jag har 4 skulder, så noterar jag att 2 skulder ligger med texten ”innefattas av skuldsanering”, men övriga 2 skulder ligger med texten ”under bevakning”.
Det sistnämnda stör mig duktigt! Har länge funderat på att ringa Intrum för att förhöra mig, men jag drar på det :(
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Ok när jag trycker på mina sidor så är det bara en svart halvcirkel som snurrar och sen händer det inte mer...
 

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
Ni som fått beviljad skuldsanering, hur lå g tid tog det från inledande till beviljat?
Känns som det går snabbt, men ändå väldigt olika. Jag skickade in ansökan 1/9-19, fick besked eft bara någon dag att dom tagit emot. Den 5/12 blev jag uppringd av handläggare (Malmö) och den 10/12 stod jg med i Poit om inledande Hur lång tid tog det för er som blivit beviljade för slutgiltigt besked?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp